Formula E zverejnila tri finálové konfigurácie berlínskej trate Tempelhof!

Berlin - Tempelhof
foto: Formula E

Formula E dnes zverejnila podobu troch okruhov, na ktorých prebehne berlínske vyvrcholenie aktuálnej sezóny. Pôvodne sme túto informáciu očakávali zajtra.

Podľa predpokladov je medzi trojicou verzií aj jazda v protismere na už známom okruhu, ktorý jazdci poznajú z predošlých sezón. Prvé dvojité podujatie (5. a 6. augusta) prebehne na trati v opačnom smere jazdy. Následná dvojitá porcia (8. a 9. augusta) sa odohrá na klasickej trati a finálová dvojitá E-Prix (12. a 13. augusta) na úplne novej verzii okruhu s kľukatejšou strednou časťou. „Tretia trať bude technickejšia, takže z hľadiska energetického manažmentu úplne iná a tímy si budú musieť zvykať na niečo nové,“ povedal športový riaditeľ Formuly E, Frederic Espinos.

„Je to obrovský záväzok vytvoriť tri rôzne konfigurácie trate pre toto podujatie s menším počtom ľudí. Púšťame sa do niečoho, čo sme ešte v histórii svetového motošportu nevideli. Je to príklad toho, aká reaktívna a inovatívna je Formula E, je to súčasť jej DNA.“ Espinos naráža predovšetkým na to, že super finále prebehne za zatvorenými dverami a s výrazne limitovaným počtom účastníkov vzhľadom na opatrenia súvisiace s COVID-19.

Zdroj: Formula E

„Jazda v oboch smeroch má mnoho dôsledkov. Nie je to len obrátenie všetkých brzdných značiek a štartových okien. To isté chceli spraviť iné medzinárodné série, ale ich návrhy riadiaci orgán zamietol.  Museli sme sa uistiť, že všetka vysielacia technológia, prekrytia, branding, bezpečnostné opatrenia, bariéry, obrubníky a únikové zóny budú pracovať podľa plánov. Tieto zmeny musíme urobiť v priebehu 24 hodín s menšími zdrojmi,“ pokračuje jeden zo šéfov šampionátu.

„Celkovo vzaté, naším cieľom bolo čo najviac sťažiť ich život v Berlíne. Limitovali sme efektivitu ich práce v simulátore a stratégie sme vyhodili do povetria. Zmeny si budú vyžadovať aj nastavenia vozidla, energetický manažment. Regenerácia bude úplne iná a tímy budú musieť premýšľať na nohách. Mnoho jazdcov a inžinierov sa pred štartom bude chcieť dostať celej veci na vrchol. Myslím si, že fanúšikom je jasné, že s týmto prídavným balíkom neznámych posúvame akciu ešte o kúsok dopredu,“ dodal Espinos.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *