Formula E zvažuje zavedenie trestov za zavinenie červených vlajok

foto: © FIA Formula E

Formula E zvažuje zavedenie trestov či dokonca vylúčenie z pretekov pre jazdcov, ktorí zapríčinia červené vlajky a následný reštart. Zmena pravidiel by mohla byť platná už v nasledujúcom ročníku. Riaditeľ pretekov Scot Elkins to uviedol pre e-racing365.

Počas predošlej sezóny sme videli viacero nehôd a následných červených vlajok. Neraz sa stalo, že pretekár, ktorý zapríčinil nehodu a prerušenie pretekov, mohol pokračovať. Zvláštne bolo, že takýto jazdec mohol pri reštarte zaujať svoju pôvodnú pozíciu. Na druhej strane, pilot, ktorý bol v celej veci nevinným pozorovateľom, musel pre poškodený monopost z pretekov odstúpiť.

„Myslím si, že sme dali veci na správne miesto. Vytvorili sme niekoľko nových pravidiel, ktoré by mali riešiť situáciu s červenými vlajkami. Venujeme sa systému, podľa ktorého, ak niekto zaviní červené vlajky, nebude môcť pokračovať, respektíve dostane trest. Nikdy nezabránime pilotovi, aby do toho šiel naplno a pokúsil sa vyhrať, ale zavádzame zopár maličkostí, ktoré by to mohli trochu ustáliť,“ prezradil Elkins.

TIP: Sledujte nás na Instagrame

foto: © FIA Formula E

Vlaňajšia sezóna priniesla niekoľko nepríjemných momentov, po ktorých chce Formula E znížiť počet úzkych šikán na trati. „Bolo to trochu drsnejšie, ako som predpokladal. V Ríme sme trochu upokojili situáciu spoločne s jazdcami a šéfmi stajní. Vtedy sme zaviedli systém upozornení a povedali sme im, že tresty budú tvrdšie. Myslím si, že to fungovalo.“

Formula E zaviedla nové pravidlá, ktoré majú prinavrátiť faktor šetrenia energie. Pri pretekoch s červenými vlajkami či bezpečnostným vozidlom dokázali pretekári ušetriť dostatok energie na to, aby do konca mohli jazdiť naplno. To sa teraz zmení. V prípade prerušenia pretekov bude pilotom odobraté rovnaké množstvo energie. Ak bude na trati bezpečnostné vozidlo, tak za každú minútu takejto jazdy prídu pretekári o jednu kilowatthodinu.

„Veľkou vecou je, že to naozaj prispeje k návratu k energetickému manažmentu. Doteraz sa po aktivácii bezpečnostného vozidla jazdilo do konca naplno. Môže za to vyrovnanosť poľa, pretože piloti sú jednoducho dobrí. Niektorí z nich sa uchyľovali k naozaj riskantným manévrom a v šiestej sezóne by sme chceli mať nad vecou väčšiu kontrolu. Neznamená to, že im ideme zakázať pretekať a že nebude dochádzať ku kontaktom, pretože určite bude. O tom sú preteky na mestských okruhoch. Samotné preteky sú fantastické a my ich chceme len trochu upokojiť,“ dodal Elkins.