Günther zažíva zmeny: sťahovanie do Monaka, nový tímový kolega

Maximilian Günther
foto: Formula E

Maximilian Günther ovládol predsezónne testy vo Valencii a zopakoval svoj úspech z predošlej sezóny. Pilot BMW je historicky najmladším víťazom pretekov Formuly E.

Mladý Nemec pre e-formel.de prezradil, že po sezóne sa okrem prípravy na novú edíciu venoval aj iným, menej tradičným záležitostiam. „Hneď po pretekoch v Berlíne som sa presunul do Monaka. Z rôznych dôvodov to bol pre mňa skvelý krok. Monako je pre mňa ako športovca úžasným miestom, pretože podmienky na tréning sú tam prvotriedne, bez ohľadu na to, či ide o telocvične, bežecké alebo cyklistické trate. K tomu je potrebné prirátať aj neustále príjemné podnebie a teplo.“

„V Monaku žije množstvo športovcov. Aj ja som si vybral toto miesto medzi kolegami a športovcami, ktorí majú podobný životný štýl. Už keď som bol malý a sledoval som Formulu 1 v Monaku, mal som dva ciele. Raz pretekať v Monaku a v ideálnom prípade tam aj žiť. Oba ciele sa mi podarilo splniť počas posledných rokov,“ hodnotí spokojný mladík.

Nováčik Dennis sa na Formulu E teší, mestské okruhy sú preňho výzvou

Pilot BMW sa na testy pripravoval v simulátore a takisto aj počas súkromných testovacích jednotiek. V porovnaní s predchádzajúcim ročníkom sa chce zlepšiť. „Samozrejme, vždy je čo zlepšovať. Pracovať sa dá na každej maličkosti. Osobitou výzvou vo Formule E je kvalifikačný formát. V minulej sezóne sme boli takmer vždy v prvej skupine, čo je samozrejme dobré znamenie, pretože to znamená, že ste vpredu. Ale prináša to aj veľa výziev. Aj tomu sme sa venovali a myslím si, že sme dospeli k správnym záverom.“

Novým kolegom Günthera je nováčik Jake Dennis. „Jakea poznám z čias Formuly 3. V roku 2015 sme boli tímoví kolegovia. Máme veľmi dobrý vzťah a od prvého spoločného testovania to bolo fajn. Je to človek, ktorý má veľa technického know-how, a to aj vďaka jeho skúsenostiam v pozícii simulátorového jazdca Red Bullu či z pretekov DTM.“

Tieto časy veľmi výrazne ovplyvňuje pandémia koronavírusu. Dotýka sa všetkých. „Samozrejme, je to veľmi zvláštne. S neistotou týkajúcou sa pretekov sa však snažím vyrovnať čo najhladšie a netrápim sa tým. Flexibilita je tu alfou a omegou.  Na sto percent to akceptujem a pripravujem sa, aby som zvládol všetky výzvy, ktoré s tým súvisia,“ uzavrel pretekár BMW.

Formula E má záložný plán – preteky na permanentných okruhoch

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *