Internetom sa nesú reakcie – fraška, hanba, výsmech. Kto mohol za trápny záver vo Valencii? (Video)

foto: Formula E

Sobotné preteky vo Valencii dokončilo len dvanásť jazdcov, pričom klasifikovaných bolo napokon iba deväť. Niečo také sme vo Formule E ešte nevideli. A to ani v jej najbláznivejších začiatkoch.

Už pred dvojitou Valencia E-Prix bolo jasné, že Okruh Ricarda Torma bude veľkou výzvou a reakcie pilotov či predstaviteľov tímov túto domnienku potvrdzovali. Všetci upozorňovali predovšetkým na možné problémy so spotrebou a pneumatikami.

Aj vinou počasia a výdatného dažďa sme na trati videli safety car až päťkrát a najmä jeho posledná účasť na trati predznamenala záverečný zmätok, ktorý niektorí označujú ako chaos, iní hovoria o fraške. Internetom sa šíria rôzne reakcie pretekárov, novinárov, či iných ľudí z prostredia motošportu. Avšak, Formula E pri výbere tratí nemala veľký výber. Je veľmi dôležité dodať, že elektrické monoposty sú určené predovšetkým na preteky na mestských okruhoch, od čoho má Valencia veľmi ďaleko. To, čo sa udialo v závere, bolo výsledkom viacerých faktorov.

Krátko pred koncom vyšiel na trať safety car. Na prvom mieste bol António Félix da Costa pred Nyckom de Vriesom. Po odchode safety caru vedenie pretekov zredukovalo pilotom energiu a tu nastal problém. Väčšine jazdcov zostalo po odobratí energie len malé percento, s ktorým nemohli dokončiť preteky.

Pri nájazde do posledného kola da Costa výrazne spomalil, dostal sa pred neho de Vries, ktorý napokon vyhral. Na druhom mieste skončil Nico Müller vo vozidle Dragon, ktorý bol počas celých pretekov mimo bodovaných priečok. Ak ste túto situáciu nevideli počas priameho prenosu, pozrite si ju teraz:

Po skončení pretekov sa na sociálnych médiách objavilo množstvo kritiky. Víťaz de Vries by z dnešného chaosu nevinil Formulu E. „Myslím si, že to bolo trochu mätúce, ale na druhej strane bolo relatívne jasné, že ak pretneš čiaru a nie je to posledné kolo, tak ťa čakajú ešte dve kolá. A ak si mal v aute energiu len na jedno kolo, tak neprídeš do cieľa.“

„Podľa mňa sú v tomto šampionáte možno iné veci, ktoré občas stoja za zamyslenie. Aj keď to možno vyzerá hlúpo, náš tím a aj niektorí ďalší sme to dobre uhrali, kým ostatným ušli niektoré informácie. Podľa mňa to nemusí byť nevyhnutne chyba šampionátu,“ dodal Holanďan.

Na treťom miesto skončil jeho tímový kolega Stoffel Vandoorne, ktorý najprv vyhral kvalifikáciu, ale napokon o pole position prišiel a štartoval ako posledný. Aj počas pretekov mal niekoľko problémov, takže tretie miesto je preňho malý zázrak. Nezobrala mu ho ani desaťsekundová penalizácia za nevyužitie druhého útočného režimu.

Podľa pilota Mercedesu mohol da Costa urobiť viac, aby do konca zostávalo už iba jedno kolo. „Nevidel som záznam, ale, úprimne, asi to vyzeralo trochu hlúpo. Finišovať takto nechce asi nikto. Vedeli sme, že jestvuje malá šanca, že by sa čosi takéto mohlo udiať. Podľa mňa António nespomalil dostatočne na to, aby nás čakalo už iba jedno kolo. Neviem, či komunikoval so svojím inžinierom, či tam bolo priveľa času, ale dnes to bolo o malom časovom okne.“

„Vo Formule E sa to stalo prvýkrát, takže by som nebol prekvapený, keby sa tieto veci v budúcnosti zmenili. Na druhej strane, každý vie, že je to takto. My sme dnes urobili správnu vec,“ dodal Vandoorne.

Daždivá Valencia priniesla šokujúci záver, totálny chaos a víťazstvo de Vriesa (Video)

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *