Jaguar má vraj problémy s prehrievaním a hmotnosťou

Jaguar

Nový tím Jaguar testuje svoj monopost s označením I-Type 1 aj počas aktuálneho mesiaca. Spomínané testy sa začali už v máji. Britský tím, ktorý sa stane súčasťou série v novej sezóne, sa pri skúškach stretol s niekoľkými problémami týkajúcimi sa pohonnej jednotky.

„Ide o prehrievanie a starosti týkajúce sa možno príliš ťažkého auta. Sme však ešte len na začiatku a je tu množstvo vecí, ktoré môžeme spraviť. Testovali sme počas niekoľkých májových dní a testy nás čakajú aj v júli. Operačne pracuje tím výborne a na Donington Parku budeme v auguste v dobre forme,“ informoval portál Motorsport, ktorý sa odvoláva na nemenovaný zdroj blízky Jaguaru.

Práve hmotnosť vozidla sa počas uplynulej sezóny stala osudnou pre tímy, ktoré nedokázali dosiahnuť dostatočný vývojový progres. Minimálna hmotnosť vozidla, ktorá je uvedená pravidlách, predstavuje 888 kg. Niektoré monoposty, predovšetkým tie s dvojmotorovým nastavením – NEXTEV TCR a DS Virgin Racing – boli však aj o pätnásť kíl ťažšie.

Riaditeľ spoločnosti Williams Advanced Engineering (WAE), ktorá je technickým partnerom Jaguaru, potvrdil, že stanovené ciele sú náročné. „Je to výzva, pretože veľká časť auta je kontrolovaná, takže s tým veľa nenarobíme. Sú tu ale isté veci, ku ktorým máme prístup prostredníctvom vedomostí našich inžinierov. Sme o tom presvedčení,“ tvrdí Craig Wilson.

„Nevieme, či bude naše auto najľahšie, časový harmonogram nám to neuľahčuje. V tejto oblasti by sme mohli byť o čosi agresívnejší. Ale v takom prípade riskujete problémy so spoľahlivosťou. Ako tvrdím, sme presvedčení o tom, že budeme váhovo v správnom čase na potrebnej úrovni,“ verí šéf WAE.

Williams Advanced Engineering

Wilson priznal, že Jaguar je v porovnaní so zvyškom štartového poľa v nevýhode, keďže ostatné tímy majú minimálne ročnú skúsenosť s elektrickou sériou. „Značka Jaguar má vždy vysoké očakávania. Čo sa týka nášho vstupu v tretej sezóne – je to ako keby mali naši súperi na stometrovej trati náskok troch sekúnd.“

„Bez ohľadu na to, aký ste dobrý, nedokážete okamžite vyhrávať. Na to sú tu príliš striktné pravidlá. Nemôžete vymyslieť niečo, čo je výrazne lepšie ako čokoľvek iné. Potom môžeme sledovať preteky, v ktorých robia problémy pneumatiky. To nemá nič spoločné s pohonnou jednotkou. Nemáme skúsenosti s prevádzkovaním tohto typu auta na trati, takže sa to budeme musieť naučiť,“ uzatvára prvý muž britskej spoločnosti.

Mená jazdcov zatiaľ nepoznáme

Jaguar stále neoznámil jazdeckú dvojicu pre sezónu 2016/2017. Mal by tak urobiť počas predsezónnych testov na okruhu Donington Park. Začiatkom roka britský tím rokoval s bývalým jazdcom F1 Anthonym Davidsonom. Momentálne je však jeho angažovanie nepravdepodobné. Okrem neho sa hovorí o ďalších menách, medzi nimi sú Alex Lynn, Adam Carroll, Oliver Rowland, Mike Conway, Bruno SennaPastor Maldonado.

Zdroj: Motorsport