Jaguar: Naše preteky v Marrákeši zničil incident v prvej zákrute

Mitch Evans
foto: © FIA Formula E

Druhé preteky aktuálnej sezóny v Marrákeši stajni Jaguar výsledkovo príliš nevyšli. Rýchlosť bola v poriadku, na body to ale dotiahol iba Mitch Evans, ktorý skončil deviaty. Nelson Piquet ml. sa musel uspokojiť so štrnástou pozíciou.

Evans, ktorý v Rijáde obsadil štvrté miesto, prekonal v druhom tréningu dovtedajší traťový rekord v Marrákeši a zdalo, že pred kvalifikáciou má našliapnuté k dobrému umiestneniu. To sa aj potvrdilo, pretože novozélandský jazdec sa prebojoval do Super Pole a na štarte mu patrilo piate okno. Skúsenejší Piquet si nepočínal zle, no istotne si prial viac ako len deviate miesto na štarte.

Obaja piloti sa po štarte ocitli na pravej strane okruhu, kde sa museli vyhýbať kolízii medzi Birdom a Vergnom, kvôli čomu stratili niekoľko miest. A to zrejme rozhodlo o ich výsledku. Navyše, Evans mal po náraze od Wehrleina poškodený zadný difúzor. Aj napriek poškodenému vozidlu sa dokázal predrať do prvej desiatky a získal dva body za predposledné bodované miesto. Piquet po úvode získal päť pozícii a skončil štrnásty.

 

Kolízia medzi Birdom a Vergnom:

„Celý deň sme boli rýchli, čo bolo sľubné. Najrýchlejšie kolo v druhom tréningu bolo pozitívne. V kvalifikácii sa nám nedarilo tak, ako sme dúfali. Počas môjho rýchleho kola v Super Pole som urobil chybu, ale občas to tak chodí. V Super Pole idete naplno, niekedy to vyjde, niekedy nie. Incident v prvej zákrute ma prinútil opustiť trať a stratil som desať pozícií. Je to mimo našej kontroly a je to veľmi frustrujúce. Nemali sme šťastie,“ povedal Evans, siedmy muž celkového poradia.

O šesť miest nižšie je Piquet. „Doplatil som na incident na začiatku a prepadol som sa až na koniec poľa. Zo strategického hľadiska sme boli možno príliš opatrní. Mohli sme byť trochu agresívnejší, ale spätne sa to hovorí ľahko. Ukazuje sa, že ak sa niečo stane a vy spadnete dozadu, tak je riskovanie pri častom ataku minimálne. Ak totiž neútočíte, tak vám v závere zostane dostatok energie, kým ostatní sa už len bránia. Bolo to náročné. Prvé kolo, prvá zákruta zničila naše preteky. Vieme, čo môžeme zlepšiť.“

Návrat k pretekom:

VIDEO: BMW zahodilo dvojité víťazstvo, v Marrákeši milimetrový triumf d´Ambrosia na Mahindre

Jaguar klesol v priebežnom hodnotení tímov na šieste miesto. „Z Marrákeša odchádzame frustrovaní. Mali sme auto na zisk pódia. Po Mitchovom výkone v druhom tréningu sme si verili. Žiaľ, Jean-Éric Vergne spravil v prvej zákrute manéver, ktorý nikdy nefunguje. To zničilo naše preteky. Je to naozaj škoda, že akcia niekoho iného nás vyradila z bojov o pódium,“ sťažoval sa po pretekoch šéf stajne James Barclay.

„Mali sme dobré tempo. Mitch sa posunul na bodované miesta aj napriek poškodeniu auta. Je veľmi pozitívne, že aj napriek tomu sa posúval vpred. To, že sa z piateho miesta prepadol na pätnáste a skončil štvrtý, dokazuje, že Mitch jazdil naozaj dobre a tím použil správnu stratégiu. Niekedy jednoducho nemáte šťastie a toto bol presne ten deň. Pozeráme sa na pozitíva. Máme rýchle auto a ako tím disponujeme tempom postačujúcim na pódium,“ dodal Brit.

Nelson Piquet ml.
foto: © FIA Formula E
Testy

Jaguaru sa príliš nedarilo ani počas nováčikovských testov. Pietro Fittipaldi skončil v celkovom poradí pätnásty, Harry Tincknell sedemnásty. Aj napriek tomu si však túto skúsenosť obaja jazdci pochvaľovali, pretože v testoch nejde len o rýchle kolá.

„Nový Jaguar som videl prvýkrát a vyzerá ohromujúco. Má skutočne agresívny dizajn, takže vyzerá skvele. Vlani som si auto užil, je zábavné ho riadiť. Príliš neodpúšťa a je veľmi jednoduché spraviť chybu, takže je to náročnejšie, ale aj zábavnejšie. Vozidlá Gen2 sa mi páčia, pretože majú vyšší výkon,“ zhodnotil nové auto Fittipaldi.

Svoj pohľad ponúkol aj Tincknell: „Je úžasné, že som bol súčasťou testov a že som mohol pomôcť tímu. Počas sezóny na to nie je veľa priestoru. Pre tím je to veľmi dôležité. Riadil som aj predošlé auto, ale druhá generácia je omnoho silnejšia. Formula E rastie každým rokom. Je to budúcnosť.“

„Celkovo to bol pre nás pozitívny deň. Prešli sme naším programom podľa plánu a absolvovali všetko, čo sme si naplánovali. Ráno sme sa venovali zamýšľaným veciam a popoludní to bolo o skúšaní rôznych nastavení na oboch autách. Zamerali sme sa na dlhšie úseky, nie na najrýchlejšie kolá. Pred Santiagom sme dosiahli slušný progres,“ zhodnotil Barclay.

Návrat k nováčikovským testom:

Nico Müller ovládol nováčikovské testy v Marrákeši