Jazdci stajne Dragon chcú vo finále rozšíriť chudobný bodový zisk

Nico Müller
foto: Formula E

Americký tím GEOX Dragon získal v prvých piatich pretekoch sezóny len dva body a v Berlíne by tento počet rád rozšíril.

Dragon je v priebežnom poradí na predposlednom mieste. Nico Müller by túto nepriaznivú štatistiku rád zmenil. Švajčiar na svoje prvé body vo Formule E zatiaľ čaká. „So sezónou nie som spokojný, pretože výsledky neukazujú, čo dokážeme,“ povedal mladík pre oficiálny web šampionátu. „Nemyslím si, že sme mali najhladší štart a každý nováčik prichádzajúci do Formuly E to má veľmi ťažké. Musíte sa adaptovať a nájsť svoj rytmus.“

„Z hľadiska tempa si myslím, že máme šancu bojovať o prvú desiatku a bodovať. To bol určite náš cieľ, aj keď to tak celkom nedopadlo. Nedokázali sme zaznamenať víkend, v ktorom by nám všetko fungovalo. Presne to potrebujeme v takomto náročnom šampionáte a kompaktnom formáte. Body získame vlastnými silami a práve to chceme dosiahnuť v zostávajúcich pretekoch. Ak dáme dokopy dobrý výkon, dosiahneme výsledok, ktorý si podľa nás zaslúžime. Veľkým chlapcom chcem ukázať, že v tejto hre sme aj my,“ dodal nováčik.

V Berlíne by sa mohlo jazdiť aj v protismere, obmedzenia predstavujú výzvu

Po jeho boku je ďalší nováčik Brendon Hartley, ktorý je však o čosi skúsenejší, keďže má neoceniteľné skúsenosti s F1. „Vzhľadom na to, že sme na oboch stranách garáže mali náročný štart roka, dúfame, že ukážeme, aký pokrok sme počas prestávky dosiahli. Chceme byť vyššie, lebo si to zaslúžime. Ak sa nám to podarí, tak to bude dobrá práca.“

Počas lockdownu pracovali obaja piloti naplno, samozrejme, v rámci možností. „Dalo nám to čas na nejaký vývoj,“ pokračuje Müller. „Nepracovali sme až tak na fyzickej stránke vecí, ale sústredili sme sa na aktualizáciu softvéru. Som presvedčený, že takto tvrdo pracovali všetky tímy, ale my sme s určitosťou identifikovali oblasti, v ktorých sa po prvej polovici sezóny môžeme zlepšiť. Preto som optimista. Snáď sme dosiahli väčší pokrok ako ostatní.“

„Bol som v pravidelnom kontakte s našimi inžiniermi, aby sme sa poučili z prvej polovice sezóny a učinili niekoľko užitočných záverov, vďaka ktorým sa môžeme zlepšovať. Dostali sme z toho maximum. Teraz si lepšie uvedomujeme, kde sa nachádzajú naše silné a slabé stránky, a prišli sme s nápadmi, aby sme sa zlepšili. Svet sa nezastavil a my sme sa pokúšali o progres, čo sa nám dúfam vyplatí,“ pokračuje švajčiarsky pretekár.

Brendon Hartley
foto: Formula E

Müller vymenil post vývojového jazdca Audi za miesto v Dragone a veľmi sa teší na návrat do kokpitu. „Neviem sa dočkať návratu do auta po takom dlhom čase. Očakávanie je obrovské. Teším sa na návrat za volant a na pocit preťaženia, na jazdu blízko stien. Pre to žijem. Práve tento pocit v spojení so stopercentnou jazdou na hrane a tímovou prácou robí motošport takým unikátnym. Sú tu dve stránky veci, tímová snaha a potom moment, keď ste v aute sám a podávate výkon.“

„Poznáte svojich mechanikov a inžinierov, ktorí sa vám snažia dať zo seba to najlepšie, chcú vám dať čo najspoľahlivejšie auto a pracujú veľmi tvrdo, aby sme dosiahli čo najvyššiu úroveň. Za našou snahou sa skrýva nesmierne množstvo ľudí, ktorí dávajú hlavy dohromady a majú spoločný cieľ. Je to skutočne výnimočné a už mi to chýbalo. Počas lockdownu som mal množstvo času na tréning. Z hľadiska mojej kondície som urobil veľký krok vpred. To je pre mňa veľké plus,“ dodal nováčik.

Berlín bude pre všetkých veľkou výzvou. „Obmedzenia týkajúce sa zdravia a bezpečnosti zmenia dynamiku na okruhu,“ myslí si Hartley. „Bez fanúšikov to bude iný pocit, ale tešíme sa na návrat na trať a som si istý, že oni sa na nás tešia tiež. Budú s nami duchom, zatiaľ čo sa na nás budú pozerať doma. Nič také som doposiaľ nezažil, nikto z nás. Je to rovnaké pre každého pilota a musíme sa čo najlepšie adaptovať,“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *