Je to náročná pozícia, priznáva najmladší mechanik vo Formule E

Robin Frijns
foto: Formula E

Formula E je pre mnohých veľkou výzvou. Nie všetci sa však zameriavajú na post pretekára, niektorí snívajú o pozíciách v úzadí. Jedným z nich je druhý mechanik tímu Virgin John Robinson, ktorý pre oficiálny web stajne prezradil svoj pohľad na vrcholový motoršport.

Robinson je najmladším členom paddocku Formuly E a rovnako väčšina mechanikov, aj on bol vychovaný na tradičnom motoršporte. „Moje vzdelávanie v Silverstone sa točilo okolo vozidiel so spaľovacími motormi, ale verím, že nadobudnuté zručnosti sú prenášateľné. Okrem batérie ide o tie isté zručnosti a vedomosti. V konečnom dôsledku ide vždy o matice a skrutky. Auto má rovnaké časti ako vozidlo, na ktorom som pracoval predtým.“

„Mal som osemnásť rokov a až ako devätnásťročný som zistil, že som najmladšou osobou na tomto poste v celom paddocku. Spočiatku to bolo veľmi skľučujúce, pretože všetci ostatní mechanici majú mnohoročné skúsenosti z vrcholového motoršportu. Mal som pocit, že som bol sledovaný viac ako ostatní, ako keby som musel niečo dokazovať. Postupom času som si na to zvykol. Snažím sa od ľudí navôkol učiť čo najrýchlejšie, predovšetkým v oblasti batériovej technológie,“ pokračuje britský mladík.

Sam Bird
foto: Formula E

Robinson čelí v mladom veku výzvam, ktoré testujú jeho kompetentnosť. „Jeden z najťažších víkendov som zažil v Mexiku ešte počas minulej sezóny. Mal som za sebou len dve podujatia. Kvôli rôznym okolnostiam som bol posunutý do role prvého mechanika tímu na aute Sama Birda. Celý víkend som pracoval na plný plyn, bolo to nesmierne náročné. Nemusel som plniť úlohy, ktoré by som predtým nezvládal, ale išlo o zodpovednosť. V takom mladom veku je to skutočne veľmi vypäté.“

„Už od môjho začiatku som vedel, že v porovnaní s ostatnými šampionátmi je tunajšia technológia pokročilá. Postupom času som zistil, že je to správny smer. V porovnaní s mojimi predchádzajúcimi pozíciami je táto veľmi náročná, ale to je pre mňa dobré. Chcem nazbierať čo najviac skúseností. Nie každý rok je rovnaký. Pracoval som na oboch autách, Gen1 i Gen2 a technológia pokročila veľmi výrazne. Je to omnoho zložitejšie, ako som si myslel,“ priznáva mechanik Virginu.

Sam Bird
foto: Formula E

„Pre mňa je pozitívom fakt, že som na aute spravil všetko, čo bolo možné, počnúc predkom až po zadnú časť. V motoršporte ide vždy o malé rozdiely. Keď konštruujeme autá, robíme to veľmi precízne, robíme všetko pre to, aby sme jazdcom dodali čo najlepší monopost. Ak sledujete pilotov, medzi ktorými sú rozdiely niekoľkých stotín sekundy, tak je to skvelý pocit. Cítite, že ste sa pričinili o tento rozdiel. Je to tímový šport. Vyhrávame a prehrávame spoločne,“ pokračuje Robinson.

Nie vždy je však pozícia mechanika ružová. „Keď jazdec vypadne z pretekov, tak je to zničujúce. Každý člen tímu vyvíja po celý čas obrovské úsilie, aby dostalo auto na štart. Vypadnutie pilotov prináša zakaždým zlé pocity. Počas pretekárskych víkendov pracujeme na autách. Pred pretekmi i po nich prebieha obrovské kvantum práce a keď dôjde k vypadnutiu, tak je to, ako keby ste celú tú prácu zahodili. Počas tejto sezóny sme už také preteky zažili a bola to trpká pilulka. V takej chvíli je však potrebné spamätať sa a myslieť na ďalšie podujatie.“

Robinson má jasnú predstavu o svojej budúcnosti. „Pre mňa je ďalším krokom práca mechanika vo Formule E na plný úväzok. Je to pre mňa logický krok. Cítim veľkú podporu od každého okolo mňa. Ak nastane ten správny čas, tak budem pripravený.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *