Komplikácie v Rijáde si vyžiadali expresný zásah do podoby trate

Brendon Hartley
foto: Formula E

Rijád E-Prix priniesla predovšetkým v piatok veľké komplikácie pre jazdcov a tímy, pretože trať bola v dezolátnom stave. Asfalt sa v niektorých častiach doslova rozpadával

Problémom bol povrch okruhu v saudskoarabskej metropole. Jazdci sa podľa e-racing365 sťažovali už po štvrtkovom shakedowne. V piatok počas druhého tréningu doplatili na problémy s asfaltom viacerí jazdci. Ešte počas dňa však zasadlo vedenie pretekov za okrúhly stôl a celý problém okamžite vyriešili.

Najvážnejšie problémy zapríčinil nový povrch na miestach, kde boli umiestnené drenážne systémy, ktoré mali odvádzať dažďovú vodu. Prvá časť drenáže bola umiestnená po počiatočnom testovaní, pri ktorom organizátori na trať vypumpovali stotisíc litrov vody. Vykonané boli ďalšie úpravy, ktoré sa však počas tréningov ukázali ako nedostatočné.

Brendon Hartley
foto: Formula E

Promotér a organizátor pretekov v Rijáde, Carlo Boutagy, k celej veci dodal: „Takéto úpravy potrebujú viac času. Asfalt to nevydržal. Nie som inžinier, ale na to, aby to bolo v poriadku, je potrebný aspoň jeden deň.“

Problémom bola štvrtá zákruta, kde bol asfalt najviac postihnutý predošlým vložením drenážneho systému. Po nehode Brendona Hartleyho z Dragonu boli vykonané úpravy. Vedenie pretekov sa rozhodlo pre posunutie bariéry viac dovnútra zákruty, čím sa úsek s problematickým asfaltom ocitol prakticky mimo okruhu.

Premiestnenie siedmich betónových blokov trvalo dvadsať minút. Športový riaditeľ Formuly E Frederic Espinos prezradil, že takýto zásah do podoby okruhu je jedinečný. „Nemyslím si, že sa niečo podobné deje inde v motoršporte. Je to výsledok zmeny, ktorú sme v minulej sezóne vykonali po červených vlajkách v Ríme. Teraz máme na trati pripravený naozaj rýchly tím ľudí, ktorý je v pohotovosti.“