Kvalifikácia korisťou Rowlanda, štyria šampióni po bizarnej chybe totálne zlyhali
|foto: Formula E
Víťazom dnešnej nevšednej kvalifikácie sa stal Oliver Rowland na Nissane, pre ktorého je to štvrtá pole position vo Formule E.
Vedľa Brita sa na štarte postaví druhý Robin Frijns z Virginu, ktorý stratil necelých päť stotín sekundy. Prekvapivé zloženie má druhý rad obsahujúci mená, na ktoré v súvislosti so špicou nie sme zvyknutí. Na treťom mieste skončil Neel Jani z Porsche, vedľa ktorého odštartuje René Rast na Audi. Dobré výkony vo farbách Mahindry podáva Alex Lynn, ktorý v Super Pole zajazdil piaty najrýchlejší čas. Veľkým prekvapením je šiesty post Toma Blomqvista, pre ktorého je dnešok prvým ostrým dňom vo Formule E od roku 2018. Britsko-švédsky pilot nahrádza v kokpite Jaguaru Jamesa Calada, ktorý má povinnosti vo WEC.
Tesne za Super Pole zostal druhý pilot Porsche, André Lotterer. Do prvej desiatky sa zmestili obaja piloti tímu Venturi. Medzi Felipeho Massu a Edoarda Mortaru sa vtesnal nováčik Sérgio Sette Câmara z Dragonu. Americká stajňa dnes podáva zlepšené výkony, čo potvrdzuje aj jedenásty Nico Müller. Spokojný s dvanástym miestom môže byť vzhľadom na slabučké auto NIO Oliver Turvey.
Naopak, sklamaný musí byť víťaz dnešného prvého tréningu Maximilian Günther vo farbách BMW, ktorý je hneď za ním. O dve pozície nižšie je jeho kolega Alexander Sims. Medzi nich sa vtesnal pilot Jaguaru Mitch Evans. Sklamanie je aj šestnáste miesto Sama Birda, ktorý sa pred prestupom do Jaguaru lúči s Virginom. Absolútne sa nedarilo jazdcom Mercedesu, Stoffel Vandoorne a Nyck de Vries zaznamenali len sedemnásty a osemnásty najlepší čas.
O najbizarnejšie momenty sa „postarali“ štyria šampióni Formuly E
Opäť sa zopakovala situácia, ktorú sme už vo Formule E niekoľkokrát videli. Štvorica António Félix da Costa, Jean-Éric Vergne, Lucas di Grassi a Sébastien Buemi v prvej skupine doplatila na vzájomné súboje počas zahrievacieho kola. Ani jeden z nich nedokázal odštartovať svoje rýchle kolo v stanovenom časovom limite. To znamená štart z konca štartového roštu. Každá kvalifikačná skupina má šesť minút na to, aby absolvovala rýchle kolo. Tentoraz sa však tímy zjavne prepočítali. Chyba mohla byť aj výsledkom toho, že nová konfigurácia okruhu predstavuje asi o desať sekúnd dlhšie kolo, s čím možno niektoré tímy až tak úplne nerátali, respektíve na to zabudli.
ABSOLUTE. DISASTER!
A mis-calculation in the remaining time for Group 1 meant that @JeanEricVergne @afelixdacosta @LucasdiGrassi and @Sebastien_buemi all missed the timing beam! They will not set a time for quali!
⚡️#ABBFormulaE 🇩🇪#BerlinEPrix pic.twitter.com/tLTkY7iYZQ
— Inside Electric⚡️ (@InsideElectric) August 12, 2020
Preteky štartujú krátko po 19:00.
Výsledky kvalifikácie
# |
pilot |
tím |
čas |
1. SP |
Oliver Rowland |
Nissan e.dams |
1:15,955 |
2. SP |
Robin Frijns |
Envision Virgin Racing |
+0,049 |
3. SP |
Neel Jani |
TAG Heuer Porsche |
+0,097 |
4. SP |
René Rast |
Audi Sport Abt Schaeffler |
+0,172 |
5. SP |
Alex Lynn |
Mahindra Racing |
+0,237 |
6. SP |
Tom Blomqvist |
Panasonic Jaguar Racing |
+0,574 |
7. |
André Lotterer |
TAG Heuer Porsche |
1:16,241 |
8. |
Felipe Massa |
ROKiT Venturi Racing |
+0,010 |
9. |
Sérgio Sette Câmara |
GEOX Dragon |
+0,051 |
10. |
Edoardo Mortara |
ROKiT Venturi Racing |
+0,055 |
11. |
Nico Müller |
GEOX Dragon |
+0,086 |
12. |
Oliver Turvey |
NIO 333 |
+0,087 |
13. |
Maximilian Günther* |
BMW i Andretti Motorsport |
+0,153 |
14. |
Mitch Evans |
Panasonic Jaguar Racing |
+0,154 |
15. |
Alexander Sims |
BMW i Andretti Motorsport |
+0,208 |
16. |
Sam Bird |
Envision Virgin Racing |
+0,283 |
17. |
Jérôme d´Ambrosio |
Mahindra Racing |
+0,298 |
18. |
Stoffel Vandoorne |
Mercedes-Benz EQ |
+0,405 |
19. |
Nyck de Vries |
Mercedes-Benz EQ |
+0,514 |
20. |
Daniel Abt |
NIO 333 |
+0,627 |
21. |
Lucas di Grassi |
Audi Sport Abt Schaeffler |
bez času |
22. |
António Félix da Costa |
DS Techeetah |
bez času |
23. |
Sébastien Buemi |
Nissan e.dams |
bez času |
24. |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
bez času |
Tresty*
– Maximilian Günther klesne na štarte o tri miesta za zavinenie kolízie s Oliverom Turveym v predchádzajúcich pretekoch. Paradoxne si pri nej poranil ľavú ruku a poslednú dvojitú Berlín E-Prix tak absolvuje so značným hendikepom
– Mitch Evans dostal pokutu tisíc eur za prekročenie maximálnej povolenej spotreby