Líder šampionátu da Costa priblížil svoj režim v čase koronavírusu: Virtuálne preteky a gitara

António Félix da Costa
foto: Formula E

Líder šampionátu António Félix da Costa je, rovnako ako mnoho iných ľudí, počas týchto dní doma. Portugalčan jazdiaci vo farbách DS Techeetah si zvyká na nový, domáci režim.

V rozhovore pre oficiálny web šampionátu prezradil, ako vníma súčasnú situáciu ovplyvnenú koronavírusom, ako zvláda pobyt doma a ničnerobenie. „Zatiaľ je to v poriadku. Popravde, celé je to dosť smutné. Marec som mal poriadne nabitý, ale po pretekoch v Sebringu som všetko odložil a prišiel čo najskôr domov. Je správne povedať, že moje telo si tento oddych pýtalo, keďže účinkujem v dvoch sériách naraz a nie je to jednoduché.“

„Na jednej strane mi to pomáha, ale na druhej je to, samozrejme, veľmi smutné. Mnoho ľudí je vážne postihnutých. Stojím na tej šťastnejšej strane. Mňa sa to bytostne netýka a spolu s rodinou sa snažíme zostať doma a v bezpečí. Tam vonku je však množstvo ľudí s ozajstnými starosťami. Momentálne na našom športe nezáleží. Tak by to malo byť, pretože teraz to nie je dôležité. Dôležité je zdravie verejnosti, nie párty, politika… Musíme sa čo najskôr vrátiť do reálneho života. Ide o väčšiu perspektívu,“ povedal da Costa.

António Félix da Costa
foto: Formula E

Formula E, rovnako ako iné šampionáty, prerušila aktuálnu sezónu. Prvotné plány hovorili o pauze do polovice mája, situácia sa však neustále mení. „Je to zvláštne. Mal som, samozrejme, takisto svoje plány. A neboli to plány na týždeň, ale na mesiac či rok. Normálne viem o každom dni, hodine a mieste počas najbližších troch mesiacov. Lenže teraz ráno vstanem a robím si, čo chcem. Prvé dni som to bral v pohode a oddychoval som, ale teraz sa už snažím pravidelne vstávať, raňajkovať, trénovať.“

Lisabonský rodák jazdil v minulej sezóne za BMW, čo sa prejavuje aj v jeho súkromnom živote. „V dome mám množstvo symbolov BMW, pretože som za BMW jazdil dlhé roky, ale môj dom sa pomaly mení do čierno-žltých farieb. Je to pre mňa nová výzva, bolo to náročné rozhodnutie. BMW je veľká značka, ale keď prišla ponuka od DS Techeetah, tak… Chcem vyhrávať a chcem si zabezpečiť tie najlepšie možné šance, aby som to dosiahol. Netvrdím, že sa mi to podarí a to isté som hovoril aj pred sezónou. S BMW sme vyhrali preteky a mali sme niekoľko dobrých výsledkov, ale v novom tíme sa takisto pracuje nesmierne tvrdo. Po mojom príchode som sa nečudoval, že táto stajňa vyhrala toľko pretekov a získala tituly.“

„Cítim veľkú podporu. V Čile to boli preteky, v ktorých sme sa s JEVom trochu nepochopili, ale v zákulisí spolupracujeme naozaj veľmi dobre. V simulátore sa vzájomne povzbudzujeme. Je to výzva. Momentálne som lídrom šampionátu, čo je pre mňa tak trochu ako rozprávka. Koniec je však ešte veľmi ďaleko a uvidíme ako sa to vyvinie v súvislosti s koronavírusom. Najprv som si myslel, že sa šampionát predčasne ukončí a že získam titul. Ale takto by som ho nechcel. Ak sa nám ho podarí získať na konci roka a normálnym spôsobom, tak to bude v poriadku. Ak ho nezískam, tak sa nič nedeje. Budeme mať šancu o rok, v prvej sezóne so štatútom majstrovstiev sveta,“ pokračuje da Costa, ktorého kolegom je práve spomínaný úradujúci šampión Jean-Éric Vergne.

Bol di Grassi naozaj prvým pilotom, ktorý si vyskúšal Formulu E? (Video)

Tri víťazstvá a ďalších päť pódiových miest. Taká je da Costova bilancia vo Formule E, avšak s výnimkou prvého ročníka sa až do vlaňajšej sezóny trápil. „V prvých dvoch sezónach som bol v tíme Aguri. Cítil som veľkú nevýhodu najmä preto, že auto prvej generácie vyvíjal a testoval prakticky len Lucas di Grassi. Bol o krok vpred. Potom tam bol Renault, ktorý aj vďaka veľkým zdrojom odviedol perfektnú prácu. V skutočnosti tam nebola šanca na úspech. V druhej sezóne prešli všetci k novým autám, my sme zostali pri starom. Získal som niekoľko účastí v Super Pole, raz som vyhral, ale naozaj ťažké sezóny prišli v nasledujúcich dvoch rokoch. Na konci tunela sme však videli svetlo, ktorým bol budúci príchod BMW v piatej sezóne.“

Práve tretia a štvrtá sezóna boli pre da Costu veľmi zložité. „Musel som to prijať a robiť si svoju prácu. Moja reputácia však išla výrazne dole. Na vrchole boli Lucas, JEV a Buemi, o ktorých som vedel, že by som s nimi mohol bojovať. Nemal som šancu na vyrovnaný súboj, zopárkrát som dostal kolo. Bol to iný svet. Mojím kolegom bol Robin Frijns, čo je jeden z najrýchlejších pilotov, akých som stretol. Potom prišlo BMW a my sme vyhrali hneď v prvých pretekoch. Zo srdca mi vtedy spadol obrovský kameň. Práve vtedy som sa rozhodol, že chcem byť navždy vo víťaznom aute. Lucas, Buemi či JEV, nemali nikdy zlé autá. Ale aby som bol férový, boli dostatočne schopní na to, aby si to zaistili.“

Jediný portugalský jazdec v poli využíva neplánované voľno na virtuálne preteky v simulátore s Landom Norrisom, či Maxom Verstappenom, to však nie je všetko. „Je to skvelé obdobie na začatie niečoho nového. Roky sa chcem naučiť hrať na gitare a teraz si chcem pozrieť nejaké lekcie na YouTube. Som však dosť zaneprázdnený pretekmi v simulátoroch, takže sa nenudím,“ dodal pozitívne naladený da Costa.

António Félix da Costa
foto: Formula E

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *