Lucas di Grassi chce preteky na počet kôl a žiada zjednodušenie pravidiel

Lucas di Grassi
foto: Formula E

Lucas di Grassi vyzval Formulu E, aby zjednodušila niektoré športové prvky šampionátu. Šampión tretej sezóny tak reagoval v rozhovore pre The Race a narážal na včerajší chaotický záver pretekov vo Valencii.

Klasifikovaných bolo len deväť pilotov, ale asi tri štvrtiny mali obrovské problémy s dojazdom do cieľa po odchode safety caru v samom závere. Jednoducho povedané, vybili sa im baterky. Včerajšiemu rozpačitému záveru sme sa venovali napríklad v tomto článku:

Internetom sa nesú reakcie – fraška, hanba, výsmech. Kto mohol za trápny záver vo Valencii? (Video)

 

Predstavitelia Medzinárodnej automobilovej federácie nepriamo skritizovali obhajcu titulu a včerajšieho lídra Antónia Félixa da Costu, ktorý mohol podľa nich viac spomaliť, aby na jazdcov nečakali dve, ale iba jedno kolo.

Formula E nie je takáto, budeme vtipom týždňa, konštatuje smutný da Costa

Brazílčan di Grassi patrí k tým pilotom, ktorí radi predostierajú nové nápady a hlasno chvália alebo kritizujú nielen Formulu E, ale celkové dianie v motošporte. Pilot Audi, ktorý skončil včera napokon na siedmom mieste, pre The Race povedal, že pravidlá Formuly E sú pre obyčajných ľudí príliš komplikované a neprehľadné.

„Pokúšal som sa to vysvetliť mojej mame a je to veľmi náročné. Naozaj verím, že technické pravidlá a športové predpisy by mali byť jednoduchšie a priamočiarejšie. Rovnako ako v tenisovom zápase, ktorý môže trvať tri alebo päť setov, aj tu by sme mali jazdiť na počet kôl. Tak je to priamočiarejšie. Je to jednoduché a priame, a nezáleží na tom, čo spraví riaditeľ pretekov,“ pokračuje skúsený pilot.

„Musí byť jasné, čo sa udeje v prípade, že sa stane opäť niečo takéto. V tejto chvíli nevieme, či sa to zopakuje v ďalších pretekoch. Televízni diváci doma sú zmätení, musia byť zmätení. Zmätení sú aj niektorí ľudia, ktorí pracujú vo Formule E,“ dopĺňa di Grassi.

Brazílčan varuje aj pred ďalšími, podľa neho, nedostatkami. V Ríme dostal di Grassi po kolízii so Sébastienom Buemim trest za výmenu prevodovky, aj keď to nebola jeho vina, ale následok nehody. „Čo som mohol robiť? Bolo posúdené, že to bola Buemiho chyba, on dostane päťsekundovú časovú penalizáciu, ja dvadsaťsekundovú. Prevodovku som pritom ani nevymenil, iba sme ju opravili. Je to len ďalší príklad dokazujúci, že pravidlá v skutočnosti nie sú dobré.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *