Lucas di Grassi kritizuje Formulu E za koncept vozidla Gen3

Lucas di Grassi
foto: Formula E

Pilot Audi a bývalý šampión Lucas di Grassi kritizuje budúce plány Formuly E súvisiace s vozidlami tretej generácie. Tie by mali vyraziť na trať o dva roky.

Len tento týždeň sme spoznali zamýšľanú podobu vozidla Gen3, ktoré by malo mať regeneračnú kapacitu na úrovni 600 kW. Brazílčan v rozhovore pre The-Race.com prezradil, že sa obáva vysokých nákladov. „Celkovo si myslím, že je to krok späť. Ak budeme mať takúto úroveň regenerácie, tak mechanické brzdy nebudeme vôbec potrebovať. To je určite pozitívne. Ale neviem, ako sa to dá spraviť lacno alebo nákladovo efektívne. Myslím si, že náklady výrazne narastú, bez ohľadu na to, čo o tom hovorí väčšina,“ obáva sa šampión z roku 2017.

„Aj keby tu na začiatku jestvovala dotácia od spoločnosti alebo niečo podobne, FIA dokáže veľmi dobre premeniť technické pravidlá na skutočne nákladnú vec. Vidíme príklady ako merače prietoku paliva, či pravidlá pre LMP1 vo WEC. FIA má tendenciu prichádzať s extrémne komplexnými a nákladnými riešeniami. Podľa mňa to nie je cesta, akou by mal motošport ísť. Práva naopak, cestou je jednoduchosť,“ pokračuje di Grassi.

Vozidlo Gen3 by malo regenerovať viac energie, tešiť sa vraj môžeme na rýchlonabíjanie a zastávky v boxoch

Podľa víťaza desiatich E-Prix by malo byť nové auto viac modulárne, aby sa dalo ľahšie aktualizovať. „Nevieme, ako sa bude technológia vyvíjať v priebehu piatich rokov. To znamená, že je potrebné navrhnúť auto s pohonom všetkých štyroch kolies. Tak aspoň nebude potrebné po príchode novej technológie navrhovať nové vozidlo. Existujú aj iné riešenia pre hnací hriadeľ a tlmiče, ktoré by mohli byť spoločné.“

Nepríjemným prekvapením pre di Grassiho je aj fakt, že nové auto nepočíta s dodávaným diferenciálom pre všetkých. „Mohli by sme mať spoločný diferenciál pre všetkých, ktorý by mal vo vnútri senzor. Bolo by to omnoho jednoduchšie, lacnejšie riešenie pre všetkých a stúpol by faktor zábavy a tímovej parity, keďže vývoj by si vyžadoval menej nákladov.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *