Lucas di Grassi prezentoval svoju víziu budúcej Formuly E: 500 kW a OLED svetlá

Lucas di Grassi
foto: Formula E

Lucas di Grassi je šampiónom z roku 2017 a od začiatku Formuly E jazdí vo farbách továrenského tímu Audi. Brazílčan je známym vizionárom a už viackrát prezentoval mimoriadne zaujímavé myšlienky. V rozhovore pre e-formel.de prezradil, ako si predstavuje ďalší vývoj elektrického šampionátu.

Už v budúcej edícii budeme na tratiach vídať aktualizovaný monopost Gen2 Evo a od roku 2022 vozidlo tretej generácie. „Auto definujú dva atribúty: výzor a zvuk. Vo Formule E nemáme zvuk, preto je potrebný agresívny vizuálny dojem. Ak by to bolo na mne, auto by bolo ešte futuristickejšie. Deti vidia v dnešnom vozidle Gen2 normálne pretekárske auto, pretože je stále príliš podobné tradičným autám. Pri Gen3 musí Formula E spraviť vizuálne viac. Na auto by som nasadil svetlá pre nočné preteky s tým, že ak by piloti aktivovali útočný režim, okamžite by sa rozsvietili OLED svetlá v neónovej alebo fialovej farbe.“

Formula E predstavila monopost Gen2 Evo, ktorý uvidíme v sezóne 2020/21 (Foto+Video)

Podľa jazdca Audi by malo mať budúce auto Formuly E výrazne vyšší výkon. „Navrhujem, aby sme aktuálny 250-kilowattový zadný motor aplikovali aj pri prednej náprave. Auto by tak malo výkon 500 kW a rovnaká by bola aj rekuperačná kapacita. Auto by bolo z hľadiska hmotnosti neutrálne, ale jeho výkon by sa zdvojnásobil. Pri pohone všetkých kolies by bolo zrýchlenie z nuly na stovku rýchlejšie ako v F1 a dvestokilometrovú rýchlosť by dosiahlo za rovnaký čas. Ľudia by tak konečne prestali tvrdiť, že je to pomalá séria.“

Zaujímavou myšlienkou je aj možnosť rôznych verzií motorov. „Pohon všetkých kolies by musel byť modulárny. V Paríži by človek mohol na rekuperáciu využívať iba predný motor, alebo by mohol použiť len zadný systém. V Mexiku by sme mohli mať v kvalifikácii k dispozícii plný výkon 500 kW a v pretekoch len 250 kW zo zadného a 100 kW z predného motora. Pri útočnom režime by sa z predného motora pridalo ďalších 100 kW. S nastavením výkonu by sme tak mohli byť veľmi flexibilní,“ dodal di Grassi.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *