Mahindra v Ríme bodovala s oboma jazdcami, staronovým lídrom d´Ambrosio

Jerome d´Ambrosio
foto: © FIA Formula E

Mahindra sa v Ríme snažila o potvrdenie dobrej formy z predošlých pretekov a body získali obaja jej jazdci. Indická stajňa však chcela viac ako ôsme a desiate miesto.

Jerome d´Ambrosio dopadol rovnako zle ako všetci jazdci v prvej kvalifikačnej skupine a na štarte mu patrilo devätnáste miesto. V rušných pretekoch predviedol Belgičan niekoľko vydarených manévrov a v cieli sa tešil z ôsmej pozície. Vďaka týmto bodom sa dostal na čelo priebežného poradia, ktoré je mimoriadne vyrovnané. „Bol to náročný deň, ale je dobré, že opäť vediem. Je to veľmi vyrovnané. Teraz sme zakaždým v prvej kvalifikačnej skupine a to je nevýhoda.“

„Znamená to, že namiesto toho, aby sme s touto rýchlosťou bojovali o pódiá, snažíme sa aspoň o zisk bodov. Myslím si, že sme mali dobrú stratégiu, ale zrazu sa ocitáme v pozícii, že bojujeme s ľuďmi, ktorí sú vpredu len kvôli kvalifikačnému formátu. Pre fanúšikov je to zábava, ale pre nás je to občas frustrujúce. Musíme si so sebou vziať pozitíva a pokúsiť sa vyťažiť z každého víkendu maximum,“ dodal skúsený pretekár.

Návrat k pretekom v Ríme:

Mitch Evans vyhral v Ríme svoje prvé preteky Formuly E, prvé víťazstvo aj pre Jaguar! (Video)

Jerome d´Ambrosio
foto: © FIA Formula E

Pre d´Ambrosia je táto sezóna novou z hľadiska prostredia. Prvé štyri sezóny strávil v americkom DRAGONE, kde to často škrípalo. „Myslím si, že Mahindra je veľmi ústretová. Dilbagh sa stará o dobrú atmosféru a celkovo je to kultúrne prostredie. Tvrdo pracujeme, ale zároveň si spoločný čas užívame a je to dobre vyvážené. To je veľmi dôležité. Je to veľký tím a veľká spoločnosť so silným zázemím.“

Pascal Wehrlein využil svoju pozíciu v druhej kvalifikačnej skupine aspoň na štart zo štrnásteho okna. Nemec skončil pôvodne deviaty, ale dostal trest za prekročenie rýchlosti počas červených vlajok v druhom meranom tréningu. V pretekoch si vybojoval poslednú bodovanú pozíciu a v celkovej klasifikácii je jedenásty.

Pascal Wehrlein
foto: © FIA Formula E

„Pre mňa to boli neutrálne preteky. Pred nimi sme trochu upravili nastavenie auta, čo mi pomohlo. Rýchlosť bola oveľa lepšia ako v kvalifikácii. Neviem, prečo sa nám v kvalifikácii nedarilo. Nebol som spokojný s balansom auta a potom prišiel trest, ktorý nám takisto nepomohol. Vieme, že dokážeme bojovať o špicu a o víťazstvá v pretekoch,“ doplnil nemecký nováčik.

Mahindra spadla po presnej polovici sezóny na priebežné štvrté miesto. Šéf stajne Dilbagh Gill bol vzhľadom na priebeh dňa s výsledkom spokojný. „Celkovo to bol slušný deň. Žiaľ, štartovali sme zozadu, za čo môže kvalifikačný formát. Bolo to o šťastí. Na to, aby sme skončili s oboma autami na bodoch, sme museli predviesť veľmi veľa manévrov. V chaotických pretekoch sme sa dokázali vyhnúť problémom. Teším sa, že vedieme poradie jazdcov a že bojujeme o čelo v tímovej klasifikácii.“

Obaja jazdci absolvovali počas posledných dní testy budúcoročného balíka. Na okruhu Calafat odkrojili ďalší diel z pätnásťdňovej porcie, ktorú má k dispozícii každý z konštruktérov.