Mercedes potvrdil svoje zotrvanie vo Formule E, ale podľa Wolffa sú potrebné zmeny

foto: Daimler

Mercedes potvrdil svoj záväzok voči Formule E, ale zároveň dodáva, že šampionát sa potrebuje poučiť z chýb a vykonať zmeny. Inak sa to nemusí skončiť iba odchodmi Audi a BMW. Informuje o tom Motorsport.com.

Po tom, čo Audi v pondelok ohlásilo odchod z Formuly E po nadchádzajúcom ročníku, sa k rovnakému kroku odhodlalo aj BMW, o čom informovalo včera večer. Nevieme, ako to bude vyzerať s ďalšími konštruktérmi. Zatiaľ jediným potvrdeným v súvislosti so sezónou 2022/2023, keď vstúpia do hry autá tretej generácie, je indická Mahindra.

Strata dvoch „veľkých“ konštruktérov nie je dobré znamenie pre žiadnu sériu. Športový riaditeľ Mercedesu Toto Wolff prezradil, že podľa neho má Formula E pred sebou žiarivú budúcnosť, ak na tieto odchody odpovie správnym spôsobom. „Myslím si, že Formula E má vo svojej oblasti silnú pozíciu a že môže ešte vyrásť. Budeme jej naďalej zaviazaní, kým budú budúce nariadenia, finančné a technické pravidlá pre Mercedes atraktívne.“

Jednou z otázok je, čo bude po odchode BMW s jeho partnerom – tímom Andretti. „Podľa mňa odchod BMW neznamená, že odchádza aj Andretti. A odchod Audi neznamená, že tu Audi nebude mať svoje zapojenie. V takýchto chvíľach vždy dôjde k tomu, že sa veci obrátia dole hlavou. Tieto situácie sú tu na to, aby sa série zdokonaľovali a zlepšovala sa šou,“ pokračuje Rakúšan.

Toto Wolff a Alejandro Agag
foto: Formula E

Podľa Wolffa je potrebná zmena finančnej platformy šampionátu a nákladového stropu, ktorý má vstúpiť do platnosti v deviatom ročníku. „Je to situácia, ktorá musí byť pochopená Formulou E a samotnou organizáciou. Potrebujeme urýchliť diskusie o nákladovom strope, aby to bolo finančne udržateľnejšie. Musíme rokovať o rozdelení výnosov. A potrebujeme diskutovať o stabilite právnych predpisov. Všetko toto leží na stole a je to pre nás všetkých veľmi dôležité.“

„Účasť v motošporte a vo Formule E je vždy o učení, pretože pretekársky šport predstavuje najrýchlejšie laboratórium v priemysle,“ pokračuje športový riaditeľ Mercedesu. „Nie je to len o prenose technológií. Je to o výkone pod tlakom. Je to o tímovom duchu. A je to aj o súboji s najlepšími. Samozrejme, že ide aj o zábavnú časť, ale my staviame cestné a pretekárske automobily. Je to súčasťou našej DNA. Toto je pre sériu taký menší budíček.“

Formula E je pre nemeckého konštruktéra zaujímavá nielen kvôli technológii. „Formula E priťahuje úplne iné publikum. Možno to nie je čistokrvné pretekanie ako F1, a určite nemá celosvetovú pozornosť ako F1, ale Formula E má svoje miesto. Predstavuje elektrickú mobilitu a mestskú zábavu. Má charakter jednodňového podujatia a mala by sa vyvíjať ako pretekársky start-up.“

Zemetrasenie vo Formule E: Po Audi ohlásilo odchod aj BMW!

„Nikto by nemal zabúdať, že táto séria má len niekoľko rokov, v porovnaní so 70-ročnou F1. A podľa mňa jej musíme dať čas, aby sa vyvíjala. Chcem tým povedať, zanalyzujme, prečo sa BMW a Audi rozhodli odísť. Berme to ako niečo, z čoho sa musíme poučiť a zlepšiť. Je to príležitosť pre sériu, aby sa poučila a zdokonalila,“ dodal Wolff.

Šéf tímu Formuly E Ian James sa takisto vyjadril, tím zverejnil jeho slová vo štvrtok popoludní na Twitteri: „Z Formuly E sa stal silný šampionát, ktorý má bezpochyby potenciál na ďalší rast. So silnou koncentráciou na elektrickú mobilitu a mestské lokality získavame pre našu značku nové publikum. Je to vzrušujúca platforma na prezentovanie udržateľnej technológie. Teraz je ten moment, keď je dôležité robiť smelé rozhodnutia týkajúce sa technických a finančných pravidiel. Sme odhodlaní zohrávať aktívnu úlohu pri formovaní žiarivej budúcnosti Formuly E.

Stoffel Vandoorne, Ian James a Nyck de Vries
foto: Daimler

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *