Monako: Súboje o víťazstvo boli skvelé – tvrdé, ale férové. Piloti nešetria superlatívmi

foto: Formula E

Monako E-Prix bola zatiaľ vrcholom prebiehajúcej sezóny, pretože okrem faktu, že sa jazdilo na legendárnej trati, sme videli skvelú šou.

V pretekoch bol po záverečnej dráme úspešný obhajca titulu António Félix da Costa. Zaujímavé je, že vo vedení sa ocitli všetci traja piloti, ktorí skončili na pódiu. Prinášame vám vyjadrenia pretekárov zoradených podľa ich pozície v pretekoch. V zátvorke je uvedená ich aktuálna pozícia v priebežnom poradí.

António Félix da Costa, DS TECHEETAH, 1. miesto (4): „Vyhrať v Monaku, to je neuveriteľný pocit. Je to vždy ťažké. Dnes sme mali úžasné preteky, tvrdé, ale férové. Milujem, ak sú takéto. Neviem si spomenúť na sériu, v ktorej by sme na čele videli toľko zmien, neuveriteľné. V poslednom kole som všetko vyložil na stôl a oplatilo sa. Mitch stratil veľa času súbojom s JEV-om a to mi veľmi pomohlo. Bolo mi cťou pretekať s Robinom a Mitchom. Obaja jazdili super férovo. Teraz máme šesť týždňov do ďalších pretekov a na tomto výsledku budeme jazdiť až do Puebly.“

Robin Frijns, Virgin, 2. miesto (1): „Som frustrovaný, že som nezískal extra tri body za pole position, ale myslím si, že s týmto výsledkom môžeme byť spokojní. Dnes som sa v aute cítil dobre a sebaisto, to sa prejavilo na našom výkone. Všetci sme si to užili, boli to dobré preteky. V piatej sezóne som bol z pohľadu bodov v rovnakej situácii. Je to nečakané, ale povzbudivé. Potrebujem si udržať tento trend a vo zvyšku sezóny maximalizovať náš potenciál.“

Mitch Evans, Jaguar, 3. miesto (3): „Som skutočne nahnevaný, ale do tejto pozície som sa dostal sám, pretože počas pretekov som minul priveľa energie. Práve v tejto chvíli to dosť bolí. Nachádzal som sa na čele a spálil som priveľa energie na zachovanie si pozície. Vedel som, že ma António zrejme dostane, ale chcel som sa pokúsiť prinútiť ho, aby minul viac energie. Nevyšlo to. Naozaj to bolí. Nikdy som tu predtým nevyhral a teraz som bol blízko. Ale, žiaľ, neboli sme dostatočne dobrí. Myslím si, že to boli veľmi dobré preteky a už teraz sa teším na záznam.“

Celý týždeň som sa cítil zle, teraz je to úžasný pocit, povedal monacký víťaz da Costa (Video)

 

Jean-Éric Vergne, DS TECHEETAH, 4. miesto (7): „Dnes sme dokázali ako náš tím pracuje na maxime. Žiaľ, minul som aktiváciu svojho druhého útočného režimu, vinou čoho som prišiel o niekoľko pozícií, ale prebojoval som sa späť. Pódium bolo veľmi tesné. Gratulujem Antóniovi k víťazstvo v pretekoch. V Pueble budeme opäť bojovať.“

Maximilian Günther, BMW, 5. miesto (16): „Piate miesto na štarte pre nás bolo dobré. Samotné preteky boli veľkolepé a veľmi strategické. Ak aktivujete útočný režim, kedy použijete energiu? Každý manéver bol priamo na hrane. V jednom bode som bol tretí, ale po útočných módoch som sa ocitol na piatom mieste v súboji so Jeanom-Éricom Vergnom. Jemne sa ma dotkol v šiestej zákrute a potom mal lepšiu pozíciu pre prejazd tunelom, kde ma predbehol. Je trochu škoda, že som tu prišiel o pódium, ale mali sme dobré preteky a získali pekné body. To je pre všetkých dôležité. Celkovo to bol pozitívny deň v Monaku.“

Oliver Rowland, Nissan, 6. miesto (9): „Bol to dobrý deň na trati. To, že sme sa dostali do Super Pole, je vždy dôležité, ale nedokázal som zajazdiť dobré kolo. Preteky boli dobré, mal som rýchlosť a kontroloval energiu. V poriadku boli aj útočné režimy. Nakoniec sme skončili tam, kde sme štartovali, čo je podľa mňa v poriadku. Získali sme solídne body.“

Sam Bird, Jaguar, 7. miesto (5): „Dnes sme mali fantastické tempo. Dominovali sme v oboch tréningoch a napriek mojej frustrujúcej kvalifikácii sme naše tempo predviedli v pretekoch. Čo sa týka stíhacej jazdy, bolo to skvelé. Skončiť siedmy po štarte zo šestnástej priečky a v Monaku, to je skvelé. Celkovo to bolo náročné, ale s bodmi môžeme byť spokojní a tešíme sa na ďalšie preteky v Mexiku.“

Monako prinieslo jedno z najlepších podujatí Formuly E, Evansov manéver bol ako z inej planéty (Video)

 

Nick Cassidy, Virgin, 8. miesto (17): „Celkovo je skvelé priniesť domov body po dvoch bodovaných pozíciách v Monaku. Za Robina sa naozaj teším, dnes odvádzal celý deň skvelú prácu. Ja som bol trochu frustrovaný, pretože som cítil, že náš potenciál bol väčší, než sme ukázali v kvalifikácii a pretekoch. Keby som kvalifikáciu zvládol lepšie, tak to v pretekoch mohol byť iný príbeh. Počas prestávky sa preskupíme a vrátime silnejší.“

Alex Lynn, Mahindra, 9. miesto (15): „Boli to poriadne bláznivé preteky. V prvej desiatke bolo množstvo strkania o pozície, ale boli sme vo vzájomnom nekončiacom sa cykle. Celé preteky boli skvelým divadlom a pre Formulu E bolo výborné jazdiť v Monaku na plnom okruhu. Myslím si, že doterajšia časť sezóny bola veľmi dobrá. Ako tím máme takmer rovnaký počet bodov ako vlani, takže rastieme a zlepšujeme sa. Máme úplne novú pohonnú jednotku, ktorá je rýchla a efektívna. Nastalo množstvo zmien, takže som naozaj hrdý, pretože máme za sebou niekoľko vrcholov, ale aj momentov, z ktorých sme sa poučili. Počas celej sezóny sme silní.“

Lucas di Grassi, Audi, 10. miesto (19): „Monako ukázalo, aké dobré sú preteky Formuly E. Množstvo súbojov a manévrov. Skutočne skvelé divadlo. Gratulujem Antóniovi k úžasnému víťazstvu.“

F1 je v Monaku ako sprievod, Formula E predviedla neporovnateľnú šou, myslí si di Grassi (Video)

 

Sébastien Buemi, Nissan, 11. miesto (22): „Zložitý deň. V kvalifikácii som mal smolu v podobe červených vlajok, keďže som bol v dobrom kole. Museli sme ísť opäť, ale pneumatiky už neboli v optimálnom pracovnom okne. V pretekoch bolo náročné posúvať sa vpred. Takže, prerušená kvalifikácia nám priniesla nevýhodu. Tešíme sa do Mexika.“

Edoardo Mortara, Venturi, 12. miesto (11): „Dnes to bolo celkovo veľmi frustrujúce, pretože v tréningoch sme mali veľmi dobrú rýchlosť, z ktorej sme nič nevyťažili. Náročná kvalifikácia znamenala, že sme štartovali z osemnástej priečky a keďže predbiehanie je v Monaku také náročné, vedel som, že to budú ťažké preteky. Napriek tomu som mal dobrý štart, vyhol som sa problémom a v prvom kole získal päť pozícií. Od tej chvíle som sa doťahoval na prvú desiatku a v poslednom kole som sa snažil vyťažiť čo najviac z chaosu predo mnou. Snažil som sa, ale v Rascasse som utŕžil tvrdý úder a bolo to. Body dnes boli určite možné, ale to sa už nedozvieme. Či skončím jedenásty alebo trinásty, je jedno a nepredstavuje to rozdiel. Je to o využití každej príležitosti. Z tohto víkendu si berieme mnoho pozitívnych vecí a pred Pueblou sa zomkneme.“

Norman Nato, Venturi, 13. miesto (23): „Moje tempo v kvalifikácii bolo veľmi dobré a od Super Pole ma delila len jedna desatinka, ale trest a posun o dve miesta ma odsunul hlbšie do poľa. Štart pretekov bol veľmi chaotický a autá predo mnou jazdili vedľa seba, v jednej chvíli tri. Buemi sa snažil vyhnúť jednému autu, zahol a dotkol sa prednej časti môjho auta. To poškodilo riadenie. Vo vlásenke som takmer nevedel zahnúť a od tej chvíle bol prakticky koniec. Z dneška sa poučíme a v Mexiku sa vrátime silnejší.“

Tom Blomqvist, NIO 333, 14. miesto (24): „Náročný deň. Nemali sme potrebné tempo, takže potrebujeme pochopiť prečo, keďže z dnešných pretekov som mohol vyťažiť viac. Týždne do pretekov v Mexiku využijeme na analýzu všetkých dát a pokúsime sa priniesť riešenia, ktoré by mali vylepšiť náš balík. Uvidíme, čo sa počas tejto prestávky naučíme. Riešenia sa pokúsime následne implementovať, aby sme o body mohli bojovať pravidelnejšie.“

Infarktové Monako vyhral po „najriskantnejšom manévri v kariére“ šampión da Costa (Video)

 

Sérgio Sette Câmara, Dragon, 15. miesto (21): „Z 23. priečky na pätnástu. Z náročného dňa plného problémov so spoľahlivosťou sme získali maximum. Tieto veci musíme vyriešiť. Už sa neviem dočkať ďalšej šance o niekoľko týždňov v Mexiku.“

Jake Dennis, BMW, 16. miesto (10): „Moje preteky boli trochu nešťastné. Bol som uprostred balíka a v siedmej zákrute sa to zaseklo. Po tom, čo som dostal úder, sa auto preplo do spiatočky a stratil som čas. Potom sme kontrolovali preteky a dúfali v safety car. Ten prišiel až v závere, ale to už nestačilo na zisk viacerých pozícií. Myslím si, že najväčšiu vec, ktorú si odtiaľ môžeme vziať, je spoznanie trate v Monaku. Výkon nebol taký zlý. Je to tak, ako to je a my ideme vpred.“

André Lotterer, Porsche, 17. miesto (18): „V kvalifikácii sa mi nedarilo, ale v pretekoch to bolo omnoho lepšie. Po štarte som sa dokázal vyhnúť problémom a s energiou som nakladal konzervatívne. Dostal som sa do rytmu. Uspel som. Naozaj sme chceli finišovať na bodoch, čo je veľmi ambiciózny plán, keď štartujete z devätnásteho miesta, najmä v Monaku. Ak by som nakoniec nedostal trest, podarilo by sa nám to. Snáď budeme v Mexiku úspešnejší.“

Oliver Turvey, NIO 333, 19. miesto (20): „Náročný deň. V tréningoch sme sa trápili s brzdami, ale v druhom som dokázal zajazdiť dobré kolo. Žiaľ, prvá polovica môjho kvalifikačného kola bola dobrá, ale potom som trafil stenu. Dnešné časy boli tesné a tak som skončil veľmi ďaleko, aby som mohol v pretekoch predviesť niečo pôsobivé. Každopádne, mal som dobrý štart, v prvých zákrutách som získal niekoľko pozícií. Potom som mal vo vlásenke smolu. Šiel som po vonkajšku a zasekol som sa pri incidente, čo ovplyvnilo zvyšok mojich pretekov. Aj napriek tomu som absolvoval zopár dobrých súbojov, ale bolo náročné dostať sa do rytmu. Musíme zistiť, čo sa stalo a vrátiť sa silnejší.“

Monacká katastrofa sa už nemôže opakovať, tvrdí šéf Mercedesu

 

Nyck de Vries, Mercedes, nedokončil (2): „V kvalifikácii sa stalo niečo nešťastné, dotkol som sa tlačidla na aktivovanie polovice maximálneho možného výkonu a trvalo to polovicu kola. Kvôli poruche som sa kvalifikoval ako posledný. Preto sme sa rozhodli vymeniť niekoľko častí auta a akceptovali následný trest. Tak či tak sme vzhľadom na naše postavenie na štarte očakávali ťažké preteky. Po zmenách som dostal desaťsekundovú penalizáciu. V pretekoch sme dúfali v skorú fázu za safety carom, aby sme mohli zmeniť energetické zadelenie, ale safety car prišiel pre nás príliš neskoro. Robili sme, čo sme mohli, ale, žiaľ, dnes to na viac nevydalo. Musíme pokračovať v práci a v Mexiku tvrdo zaútočiť.“

Stoffel Vandoorne, Mercedes, nedokončil (6): „Náročný deň v Monaku a žiadne body, žiaľ. Kvalifikácia bola zložitá, keďže sme vyšli na trať v prvej skupine, čo nie je nikdy ideálne. Naše auto nebolo v takomto konkurenčnom prostredí dostatočne dobré. Štartoval som pätnásty a v prvom kole som mal smolu. V šiestej zákrute kolidovalo niekoľko áut a zablokovalo trať. Musel som za nimi počkať a výsledkom bolo, že som sa prepadol na koniec poľa. Moje tempo bolo dobré a dokázal som sa posúvať vpred. Dobre sme si poradili aj s energetickým manažmentom, až kým neprišiel safety car. V skutočnosti neviem, čo sa stalo pri vjazde do desiatej zákruty. Moje zadné kolesá sa zablokovali. Stratil som kontrolu a nedokázal sa vyhnúť Wehrleinovi, ktorý bol priamo predo mnou. Okamžite sme museli odstúpiť a moje preteky sa skončili.“

Pascal Wehrlein, Porsche, nedokončil (12): „Z tohto víkendu som sklamaný, aspoň čo sa týka výsledku, ale opäť sme podliezli náš potenciál. Naša rýchlosť bola veľmi dobrá, predovšetkým v kvalifikácii. Môj štart nebol vydarený. Vo vlásenke do mňa niekto zozadu narazil. Výsledkom bolo poškodenie môjho auta. Teraz sa už teším na ďalšie dve príležitosti, ktoré nám prinesú dvojité preteky v Pueble.“

Alexander Sims, Mahindra, nedokončil (14): „Bol to veľmi náročný deň, keďže som v tréningoch neodjazdil veľa kôl. Nikdy predtým som tu nebol, trápil som sa. Vďaka solídnemu kvalifikačnému kolu sme sa dokázali vrátiť do pretekov. Žiaľ, potom prišiel krátko po štarte koniec. V polovici prvého kola do mňa vo vlásenke narazil Wehrlein, prešiel mojím bokom a výrazne poškodil moje auto. To sa zdalo byť v kvalifikácii veľmi dobré. Myslím si, že keby sme mali lepšiu prípravu, mali by sme dobrú šancu dostať sa do Super Pole. Podľa mňa sme v tejto sezóne ukázali dobré tempo a snáď sa k nemu vrátime aj v Mexiku.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *