Mortara nemyslí na boj o titul, ale na pravidelný zisk bodov

Edoardo Mortara
foto: Formula E

Edoardo Mortara je možno nenápadný, ale pre konkurenciu o to nebezpečnejší pilot. Jazdec monackej stajne Venturi je v priebežnom hodnotení na solídnom siedmom mieste a pred finálovou šesticou pretekov sa môže udiať čokoľvek.

Venturi je zákazníckym tímom Mercedesu a disponuje slušnou pohonnou jednotkou. Aj napriek sľubnému umiestneniu si Mortara pred vyvrcholením sezóny nepripúšťa zvýšený tlak. „Nepociťujem ho. Hovoríme o mojej pozícii, ale tá je výsledkom celého nášho balíka – tímu, auta a jazdca. Ako pilot sa snažím o dobré výkony a uvidíme, ako sa to skončí. Prostredníctvom mnohých dobrých i zlých chvíľ sme sa veľa učili. Z môjho hľadiska je dôležité, aby sme ukončili sezóny tak, aby sme si pre tú ďalšiu vytvorili dobrý základ,“ povedal pre oficiálny web šampionátu.

V Rijáde skončil švajčiarsko-taliansky jazdec na siedmom a štvrtom mieste. V Santiagu mal našliapnuté k dobrému výsledku, ale po kontakte s tímovým kolegom, Felipem Massom, a následnom incidente s Antóniom Félixom da Costom z DS Techeetah preteky nedokončil. V ďalšom podujatí v Mexiku skončil ôsmy. Mortara zažiaril piatym miestom v Marrákeši, vďaka čomu je priebežne siedmy.

V Berlíne by sa mohlo jazdiť aj v protismere, obmedzenia predstavujú výzvu

Teraz čaká na pretekárov berlínske superfinále, ktoré na troch konfiguráciách trate prinesie šesť pretekov v priebehu deviatich dní. „S množstvom pretekov v takom krátkom čase to pre nás bude náročné, nie však nemožné. Výzva to bude predovšetkým pre inžinierov a mechanikov, pretože musia pripraviť autá a musia byť pripravení na nehody alebo akékoľvek mechanické problémy. Je to rovnako zložité pre všetkých. Musíme pracovať na rýchlom identifikovaní problémov a nájdení okamžitých riešení, pričom medzi pretekmi budeme mať len veľmi málo času.“

„Kľúčom bude aj príprava. Čím viac jej budete mať za sebou, tým menej sa budete trápiť,“ pokračuje Mortara. „V Berlíne to bude ešte dôležitejšie, keďže sa snažíme vylúčiť niektoré scenáre a pracovať na možnostiach. Strávime mnoho času v simulátore, aby sme sa dostali do formy. Ako zákaznícky tím máme tento rok obmedzené testovanie. Nemáme teda k dispozícii toľko testovacích dní, koľko sme mali predtým a koľko ich majú konštruktéri.“

„To nám v tejto chvíli nepomáha, pretože nech sa už deje čokoľvek, aspoň máte možnosť testovať pred druhou polovicou sezóny, vďaka čomu budete lepšie pripravení. Nanešťastie, nie je to náš prípad. My budeme pracovať v simulátore a to nám v príprave pomôže najviac. Naším cieľom sú body. Máme na to a vždy by to mal byť náš cieľ, vzhľadom na naše postavenie a naše kvalifikácie,“ dodáva pilot Venturi.

Wolffová: Formulu E som navštívila len raz, uverila som jej a teraz som šéfkou tímu Venturi

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *