Možno je na Formulu E pristarý, reaguje Lucas di Grassi na kritiku Marka z Red Bullu

Lucas di Grassi
foto: Audi AG

Audi ťaží zo svojho účinkovania vo Formule E viac, ako keby pôsobilo vo Formule 1. Týmito slovami reaguje Lucas di Grassi na nedávnu kritiku poradcu tímu F1 Red Bull Helmuta Marka. Niekdajší šampión elektrickej série sa vyjadril pre Autosport.

Len nedávno Marko reagoval na Formulu E pomerne drsnými komentármi, pri ktorých si nejeden fanúšik elektrického kolotoča musel klepať na čelo. Poradca Red Bullu nazval ešte stále nový šampionát výhovorkou na odpútanie pozornosti od naftového škandálu.

Prečítajte si názory Helmuta Marka:

Formula E má odpútať pozornosť od naftového škandálu, tvrdí Helmut Marko z Red Bullu

Pochopiteľne, vyššie uvedené riadky rozprúdili mieru reakcie. Medzi ochrancami Formuly E je di Grassi, podľa ktorého má pôsobenie Audi v sérii pre nemeckú značku veľký význam. „Audi získava zo svojho účinkovania vo Formule E viac, ako keby pôsobilo vo Formule 1. Faktom je, že každé budúce auto od Audi bude elektrické. Potrebujeme preto pochopiť, ktoré faktory nás limitujú, ktoré materiály sú najlepšie a ako vyvinúť softvér na kontrolu motora.“

„Máme celý vývoj elektromobilu, ktorý bude využitý v budúcnosti. O spaľovacom motore už vieme všetko. Vieme, ako funguje. Zaujímavou vecou je objavovanie a zisťovanie, ako ho urobiť rýchlym, efektívnejším a lacnejším. Preto sme tu. Nielen Audi, ale všetci. Je tu omnoho väčší komerčný vývoj ako vo Formule 1,“ myslí si brazílsky jazdec.

Lucas di Grassi
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Šampión tretej sezóny sa pristavil pri Markovom argumente, že on sám sa považuje za pretekárskeho puristu. „Pre mňa je tento argument trochu nesprávny, pretože vždy záleží na tom, čo to pre ľudí znamená. Čo presne mal na mysli? Obhajuje preteky koní pred pretekmi áut? Ak je skutočným pretekárskym puristom, tak by mal brániť preteky koní. Alebo preteky so spaľovacími motormi bez hybridných systémov, ktoré má súčasná F1. Prípadne plne manuálne prevodovky, bez radenia na volante, ktoré má – opäť – súčasná F1. Je to otvorený argument.“

Značne rozbehnutý Brazílčan si neodpustil poznámku, že pohľad na Formulu E, môže súvisieť s vekom. „Je to skôr jeho spôsob, ako povedať – pozrite sa, nechcem súťažiť vo Formule E. Som na to príliš starý a chcem sa venovať pretekom so spaľovacími motormi v F1. Formula 1 je stále najdôležitejšou kategóriou svetového motoršportu. To nemôže nikto poprieť. Z hľadiska konštruktérov je však budúcnosť elektrická.“