Môžu viesť legislatívne zmeny k budúcemu zlúčeniu F1 s FE?

foto: Formula E

Spojené kráľovstvo plánuje legislatívne zmeny, ktoré majú priniesť zákaz predaja áut s benzínovými a naftovými motormi od roku 2035. Obmedzenia sa majú týkať aj hybridov. To môže a zrejme aj bude mať dopad na podobu motoršportu. Informuje o tom Autosport.

Ak by došlo k takémuto právnemu rozhodnutiu, tak by to podľa šéfa tímu Jaguar vo Formule E mohlo znamenať ešte vyšší záujem o pôsobenie v šampionáte. „Ak už nič iné, tak to ukazuje dôležitosť Formuly E. Presunutiu týchto termínov čelíme tak či onak všetci. Je dôležité, ako sa bude tento proces zrýchľovať. Pre ostatné formy motoršportu je to pravdepodobne veľká výzva, to bezpochyby. To, čo robíme vo Formule E, presne spĺňa zverejnené požiadavky. Je tu ešte väčšia snaha konštruktérov, tímov a partnerov, stať sa jej súčasťou,“ povedal James Barclay.

Formula E má do roku 2038 s Medzinárodnou automobilovou federáciou exkluzívnu dohodu, ktorá bráni F1 prechodu k elektromotorom. Šéf indickej stajne Mahindra, Dilbagh Gill, si myslí, že prechod na elektromobily bude pre jeho značku pozitívny. „Prichádzame z rozvíjajúceho sa trhu. Je nám jasné, že v tomto desaťročí budeme svedkami mnohých zmien. Je skvelé, že sme z hľadiska technologických pokrokov a regulácií v dobrej pozícii. Myslím si, že sme v správnom čase na správnom mieste.“

Dilbagh Gill
foto: Formula E

Hlavným pretekovým inžinierom nováčikovského Mercedesu je Tony Ross, ktorý predtým pôsobil v tíme Mercedes v F1. V roku 2016 bol pretekovým inžinierom Nica Rosberga pri zisku jeho jediného majstrovského titulu. Podľa Rossa potrebuje technológia batérií ešte trochu času. „Čo sa týka ich umiestnenia a podobných vecí, prebieha vývoj, ktorý prináša vylepšenia. Zatiaľ je však ešte potrebný jeden krok k tomu, aby mohli súťažiť s fosílnymi palivami.“

Z viacerých strán počúvame hlasy o možnom budúcom spojení F1 s FE. Ross sa k tejto skupine pridáva. „Áno, v tejto chvíli musia existovať obe série a vzájomne sa tlačiť vpred. Bude zaujímavé sledovať, čo sa udeje s F1, pretože tá stojí veľmi veľa peňazí. Výsledkom toho je aktuálna diferenciácia tímov, kým v FE môže v tejto chvíli vyhrať prakticky každý.“

Šéf Formuly E o F1: Obe série môžu ešte dlhý čas pekne koexistovať

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *