Nákladový strop musí zastaviť neefektívne míňanie peňazí, myslí si šéf šampionátu

foto: Formula E

Šéf Formuly E Jamie Reigle tvrdí, že plánovaný nákladový strop musí zastaviť neefektívne míňanie peňazí niektorých tímov. Kanaďan to povedal pre Autosport.

Rozpočty tímov sa za prvých šesť rokov šampionátu dostali na štvornásobok oproti prvej sezóne. Ročné finančné prostriedky veľkých konštruktérov sa podľa vyššie uvedeného zdroja šplhajú k úrovni 45 miliónov eur. Aj preto chce šampionát prepracovať komerčný model ako súčasť balíka nových pravidiel od sezóny 2022/2023. Audi a BMW nebudú súčasťou novej éry a záujemcovia o vstup majú čas na prihlásenie do konca marca.

Reigle prezradil podrobnosti týkajúce sa zmien. „Zmeny finančných predpisov, ktoré ešte nie sú dohodnuté, sú medzi mojimi prioritami v súvislosti s nástupom Gen3. Realitou je, že som tu ešte stále relatívne nový, ale dnešné náklady tímov Formuly E sú v porovnaní s prvou alebo druhou sezónou podstatne vyššie. Je tu niekoľko dobrých dôvodov, ale je to aj o inflácii, ktorá prichádza prostredníctvom konkurencie.“

PODCAST: Môžu odchody Audi a BMW sérii pomôcť? Vstup zvažuje McLaren, či dvojica Alpine a Lotus

„V období pred COVID-om by tu možno boli pohľady, že nákladový strop a finančné predpisy je náročné implementovať do motošportu. Samozrejme, že v iných športoch existujú. Teraz sú mysle trochu viac zamerané na ujasnenie technických predpisov z hľadiska obmedzení náhradných dielov a nových komponentov. To bude mať smerom k nákladom tlmiaci vplyv. Ak to s nákladovým stropom zvládneme, tak tu budeme mať skutočne robustný systém,“ pokračuje šéf série.

Podľa neho nejestvujú žiadne výhovorky, ktoré by bránili zavedeniu nákladového stropu. „Potrebujeme ho, musíme to spraviť, pre šampionát je to zdravé. Je veľmi zrejmé, že istá časť minutých peňazí nie je minutá efektívne a v prospech zrýchlenia auta, či na to, aby sa od seba tímy a konštruktéri líšili. Na tieto oblasti sa musíme sústrediť. A to sa aj deje.“

„Odchody Audi a BMW posilnili význam tém, o ktorých som hovoril. Dobrou správou je, že to nie je tak, že to ideme teraz riešiť plošne. Pracujeme na tom väčšiu časť uplynulého roka. Implementácia je na dobrej ceste. Ale nikdy nehovor nikdy, kým to nie je podpísané. Ja to však vidím dobre,“ dodal Reigle.

Jamie Reigle a Jean Todt
foto: Formula E

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *