Nástup vozidiel Gen3 je ohrozený, tendre potrvajú o čosi dlhšie

António Félix da Costa
foto: Formula E

Vozidlá tretej generácie Gen3 majú vstúpiť do platnosti od sezóny 2022/2023, to sa však ešte môže zmeniť. O aktuálnych zákulisných novinkách informuje The-Race.com.

Koronavírus ovplyvňuje aj budúce sezóny Formuly E, pričom tá aktuálna je až do odvolania prerušená. Neľahkú situáciu riešia spoločnými diskusiami zástupcovia Medzinárodnej automobilovej federácie, Formuly E a konštruktérov. Vozidlo Gen3 je pôvodne naplánované od roku 2022, ale niektorí konštruktéri vraj majú obavy o uskutočniteľnosť a užitočnosť tohto kroku.

Problémom majú byť, ako inak, náklady, ktoré podľa niektorých zástupcov veľkých značiek nebudú mať dostatočnú finančnú návratnosť. Oficiálny termín vypísaných tendrov na dodávateľov šasi, batérií, nabíjacej infraštruktúry a pneumatík pre Gen3 sa končí práve dnes. Podľa vyššie uvedeného zdroja však bol tento termín predĺžený o dva týždne.

Komplikáciu predstavuje fakt, že vybrané spoločnosti majú mať podpísané záväzné zmluvy v decembri. Aktuálna pandémia však mení dlhodobé plány firiem a jej vývoj sa mení na dennej báze. Podľa nemenovaného člena jedného z tímov je veľkou výzvou dodržanie plánovanej hmotnosti na úrovni 780 kg.

Agag: Dúfame, že sezóna bude pokračovať v Berlíne, jej zvyšok prebehne zrejme mimo miest

Šéf tímu Audi Allan McNish pre vyššie uvedený zdroj nechcel hovoriť o detailoch nového auta, ale prezradil, že „čo sa týka Gen3, o všetkom rozhodne FIA. Musíme mať na mysli čo sa deje, pretože svet i motoršport budú v nasledujúcich rokoch iné. Bude to udanie smeru, akým budeme chcieť technicky ísť v nasledujúcich rokoch. Musíme to poriadne zvážiť.“

Len pred niekoľkými dňami prijala Formula E opatrenia na znižovanie nákladov, ktoré majú pomôcť  šampionátu zostať udržateľným. Konštruktéri majú pri nasadzovaní nových balíkov na výber. „Flexibilita bola pri prijatí týchto opatrení veľmi dôležitá, bez pochýb. Nie každému sedí to isté rovnako kvôli odlišným situáciám. Ide o časové plány a reťazce dodávateľov.“

„Na to, aby mohol byť každý súčasťou budúcnosti, sú potrebné flexibilné scenáre a to si všetci uvedomujeme. Na detaily bolo niekoľko rôznych názorov, ale hlavný bod bol jasný a ten predstavuje znižovanie terajších nákladov, pričom znižovať by sme mali aj tie budúce,“ dodal na záver McNish.

Formula E posúva nástup nového auta Gen2 Evo od sezóny 2021/2022

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *