Nissan a BMW rokujú o vstupe do Formuly E!

lekárske a bezpečnostné vozidlo - BMW i3 a BMW i8 - Donington Park - testyViacero zdrojov potvrdilo, že dvaja výrobcovia rokujú s už existujúcimi tímami o možnej spolupráci počas tretej sezóny. Nissan by mohol byť prvým japonským výrobcom v elektrickej sérii. Vstup do Formuly E je jedným z bodov Japoncov v rámci ich dlhodobej stratégie. Podľa informácii Autosportu je k tomuto kroku potrebné povolenie aliancie Renault-Nissan, ktorá rozhoduje o záujmoch týchto dvoch značiek.

BMW je súčasťou série už od začiatku. Formule E dodáva modely i3 a i8, ktoré sú využívané ako lekárske a bezpečnostné vozidlá. Nemecká značka pripustila, že proti jej vstupu do série hovoria výmeny monopostov uprostred ePrix. Avšak, so snahami od piatej sezóny, kedy sa plánuje použitie jediného vozidla na celú dĺžku pretekov, sa pohľad bavorskej automobilky mení.

Nedá sa očakávať, že by BMW zmenilo svoje stanovisko, ale nedá sa vylúčiť jeho príchod v podobe podpory niektorej zo stajní. Popri tom by mohli Nemci vyvíjať vlastné technológie, ktoré by mohli prísť do akcie v sezóne 2018/19. V prípade Nissanu je to jednoduchšie a súčasťou série by sa mohol stať už od ďalšej sezóny.

Dva z troch zostávajúcich nezávislých tímov – Andretti a Dragon Racing – budú v treťom ročníku pôsobiť ako konštruktérske, keďže už pred časom začali s vývojom vlastných pohonných jednotiek. Posledný, Team Aguri, by sa mal čoskoro dohodnúť s Renaultom.

Šéf série Alejandro Agag nechcel komentovať spomínané rokovania BMW a Nissanu: „Veľmi vážne zvažujeme počet výrobcov. Zmena plánov je pre nich dobrá, ale kľúčové je udržanie nákladov. Nemám rád prílišné pozitíva, ale myslím si, že sme vytvorili skvelé miesto pre výrobcov. Tí, ktorí sú súčasťou série, sú spokojní. Všetci partneri, ktorých máme, obnovujú a predlžujú svoje kontrakty a nikto neodchádza.“

Prípadný príchod Nissanu a BMW by znamenal prítomnosť deviatich výrobcov. Renault je momentálne najprominentnejší, Jaguar si pripojí v tretej sezóne. Ďalšími sú prémiová značka DS spadajúca pod Citroen, špecialista na elektromobily Venturi, indická Mahindra a čínska spoločnosť NEXTEV. ABT neoficiálne spolupracuje s Audi a známa je aj podpora zo strany Volkswagenu.

Zdroj: Autosport, foto: BMW, FIAFormulaE.com

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *