Nissan odštartoval európsku časť sezóny dvojitými bodmi

Sébastien Buemi
foto: © FIA Formula E

Nissan má za sebou úspešný vstup do európskej časti sezóny. V sobotných pretekoch v Ríme bodovali obaja jazdci japonského konštruktéra. Sébastien Buemi skončil piaty tesne pred svojím kolegom Oliverom Rowlandom.

Kvalifikácia neprebehla podľa predstáv stajne. Rowland bol na štarte na desiatom mieste. Preteky priniesli Britovi zlepšenie a finiš na šiestej priečke. V priebežnom poradí mu patrí dvanásty post. „V prvom tréningu som bol najrýchlejší, v druhom som skončil štvrtý. Kvalifikácia priniesla trochu sklamania. V druhej zákrute som sa mierne oprel o stenu a poškodil som si auto. Našťastie, dokázal som dokončiť kolo a získal desiate miesto na štarte.“

„Mal som dobrý štart a veľmi skoro som sa dostal na šieste miesto. Mal som šťastie, že na mňa zozadu nebol vyvíjaný nátlak. Bolo to fajn. Počas pretekov som sa pokúšal prísť na niektoré veci, ktoré sa týkali energetického manažmentu. Asi tri kolá pred koncom sme prišli na to, že na nás čaká o kolo menej, takže sme sa nemuseli báť o energiu. Teším sa na Paríž. Tamojšie preteky som navštívil pred dvoma rokmi. Teraz ma čaká práca v simulátore,“ dodal britský nováčik.

Návrat k pretekom v Ríme:

Mitch Evans vyhral v Ríme svoje prvé preteky Formuly E, prvé víťazstvo aj pre Jaguar! (Video)

Oliver Rowland
foto: Nissan

Buemi sa dokázal prebojovať do Super Pole, lenže v ňom doplatil Švajčiar na dážď a na fakt, že na trať vyšiel ako prvý. V pretekoch sa zo šiesteho miesta posunul na piate. Priebežne je trinásty. „Chceli sme trochu viac, ale piate a šieste miesto predstavuje dobré body. Kvôli niečom sme neboli takí rýchli ako v Číne. Pozitívne je, že som sa opäť dostal do Super Pole a že som skončil piaty. Mohlo to byť oveľa horšie. V Super Pole som mal smolu s dažďom, ale občas to tak je.“

„Bolo by skvelé, keby sme boli v ôsmych pretekoch v Paríži my ôsmymi víťazmi tejto sezóny. Musíme sa koncentrovať na našu prácu. Myslím si, že máme veľmi dobrý balík a že potrebujeme bojovať. Myslím si, že naše auto by mohlo byť v Paríži lepšie. V Ríme je množstvo rýchlych zákrut, kým Paríž je úzky a krátky, podobne ako San-ja,“ dodal niekdajší šampión.

Michael Carcamo
foto: © FIA Formula E

Športový riaditeľ Nissanu Michael Carcamo bol spokojný, vyzval však k zlepšeniu. Stajni patrí priebežné siedma priečka. „Sú to solídne body, ale doma budeme pokračovať v zlepšovaní nášho celkového tempa. V kvalifikácii sme mali trochu smoly a to rozhodlo o bodoch a pódiu. Nissan by rád vyhrával a bolo by fajn, keby sa nám to podarilo v ôsmych pretekoch sezóny v Paríži.“

„Vieme, že tento šampionát sa stal príchodom vozidiel druhej generácie neuveriteľne vyrovnaným. Táto sezóna je pozoruhodná. Dokázali sme, že máme víťazné tempo a teraz potrebujeme odviesť dobrú prácu. Sébastien a Oliver odjazdili čisté preteky a vyhli sa problémom. Budeme pracovať na tom, aby sme ich v Paríži dostali na čelo štartového roštu a aby mohli bojovať o triumf,“ dodal šéf tímu Jean-Paul Driot.

foto: Nissan
Čo s kontroverznou pohonnou jednotkou?

Nissan využíva vo svojej premiérovej sezóne vo Formule E kontroverznú pohonnú jednotku s dvojitým MGU, ktorá sa nepáči jeho súperom a ani predstaviteľom série. Celú situáciu začala prešetrovať Medzinárodná automobilová federácia. Tá diskutovala s ostatnými konštruktérmi o ďalšom postupe.

Carcamo na tlačovej konferencii pred pretekmi v Ríme prezradil, aký je jeho postoj k celej problematike. „S celým procesom sme boli spokojní a veľmi pozorne sme sledovali otázky súvisiace s procesom homologizácie. Pohonná jednotka bola homologizovaná a v tomto postupe budeme pokračovať, rovnako ako v inovácii.“

Zatiaľ nie je jasné, či sa bude musieť Nissan vrátiť k pohonnej jednotky bez dvojitého MGU alebo či bude aktuálna špecifikácia vyhodnotená ako vyhovujúca. Celá záležitosť sa má ďalej riešiť.