Nissan ohúril svojou rýchlosťou a čelí podozreniam, di Grassi kritizuje jeho zlyhanie

foto: Nissan

Nissan sa pripravuje na svoje piate preteky aktuálnej sezóny v Hongkongu. V Mexiku preteky nedokončil ani jeden z dvojice pilotov. Sébastien Buemi i Oliver Rowland bojovali ešte v závere o tie najvyššie miesta, lenže preteky napokon nedokončili pre vybité batérie.

Niektorí jazdci kritizovali súčasný formát pretekov, v ktorom sa jazdí na 45 minút plus jedno kolo. Problém je v tom, že tímy dopredu nevedia, koľko kôl ich piloti odjazdia a preto nedokážu vopred odhadnúť spotrebu energie. Na toto pravidlo doplatil práve Nissan. Ak by jazdci jazdili pomalšie, respektíve, keby došlo k fáze žltých vlajok na celom okruhu, tak by zrejme absolvovali o kolo menej a tým pádom by nemali problém s energiou.

Svoj pohľad na vec poskytol niekdajší šampión série Lucas di Grassi z Audi, ktorý pre e-racing365 povedal: „Myslím si, že v histórii motoršportu sa už viackrát stalo, že niekomu došlo palivo. Musíte sa starať o to, o čo máte. Musíte na seba vziať risk. O tom stále hovorím. Mne sa energia neminula. Odviedli sme svoju prácu tak, ako sme mali. Samozrejme, ak sa snažíte vyhrať a neriešite energiu, tak to môže dopadnúť zle. Pozrite sa, čo sa stalo Wehrleinovi.“

Lucas di Grassi
foto: © FIA Formula E

Len nedávno sa začalo špekulovať o budúcnosti Sébastiena Buemiho a momentálne sa zdá, že budúci ročník by mohol stráviť vo farbách Nissanu. Čo s ním bude ďalej, Švajčiar naznačil, ale nič viac nepovedal.

Nissan čelí nepriamym podozreniam

Viacero jazdcov z iných stajní naznačilo, že Nissan využíva špecifické technické nastavenie súčasného auta. Dvíha sa vlna intríg a špekulácií o možných machináciách. Hneď na začiatku je potrebné dodať, že zatiaľ nebolo nič potvrdené a všetko sa tak zdá byť v poriadku. Kritikom sa nepozdáva „pôsobivá jazda, predovšetkým pri výjazde z pomalých zákrut“, ktoré sme videli v posledných mexických pretekoch.

Vyššie spomínaný zdroj e-racing365 ešte vlani informoval o tom, že súčasný monopost Nissanu využíva jedinečný systém zdvojenej jednotky MGU. Pri konštruovaní svojej pohonnej jednotky francúzsko-japonská stajňa využila kľúčového britského dodávateľa, ktorým je spoločnosť Integral Powertrain.