Nissan sa pri lakovaní inšpiroval kimonom, cez leto prebudoval pohonnú jednotku

foto: Nissan

Tím Nissan e.dams dnes predstavil svoje vozidlo s označením IM02, s ktorým vstúpia do novej sezóny Sébastien Buemi a Oliver Rowland. K predstaveniu došlo dnes v Jokohame.

Auto sa vyznačuje výrazne odlišným lakovaním v porovnaní so svojím predchodcom. Farebná schéma zahŕňa výrazné zastúpenie červenej farby, ktorá bola v minulosti veľmi častým prvkom v továrenských programov Nissanu. Svieži dizajn je inšpirovaný japonským kimonom, tradičným symbolom dlhovekosti a šťastia.

„Keďže vstupujeme do našej druhej sezóny vo Formule E, náš dizajnérsky tím navrhol nový vzhľad, ktorý oslavuje japonské dedičstvo a živú technologickú DNA. Použili sme ikonické pretekárske farby, červenú, čiernu a bielu. Sú na sebe navrstvené diagonálne, podľa vzoru kimona. To vytvára dojem dynamickosti a sily,“ povedal viceprezident Nissanu pre globálny dizajn Alfonso Albaisa.

foto: Nissan
Nissan sa musel vyrovnať so zmenou pravidiel

Japonský konštruktér bol jediný, kto musel vyvinúť nový elektromotor, keďže vlani používal kontroverznú špecifikáciu s dvojitým komponentom MGU, ktorý bol terčom pochybností. Vedenie šampionátu sa napokon rozhodlo pre zákaz takéhoto riešenia a tímy smú v novej sezóne využívať iba jednu jednotku MGU. K rozhodnutiu o zmene došlo len v júni, takže Nissan mal skutočne málo času nato, aby prišiel s riešením. Zdá sa však, že sa to podarilo.

„Čo sa týka pohonnej jednotky, najzložitejšou vecou bol nedostatok času,“ priznal pre e-racing365 športový riaditeľ Nissanu Michael Carcamo počas predsezónnych testov vo Valencii. „Načasovanie bolo naším prvým krokom. Vedeli sme, že vývoj úplne novej pohonnej jednotky by sme nestihli, to bolo nemožné. Museli sme teda vziať tie najlepšie komponenty a začleniť ich do prerobeného balíka. Presne to sme spravili, a to bezchybne.“

Nová pohonná jednotka bola v akcii počas minulotýždňových predsezónnych testov vo Valencii. Sébastien Buemi i Oliver Rowland odjazdili značné množstvo kôl. Buemi vyhral druhé nesúťažné preteky a celkovo dosiahol šiesty najrýchlejší čas testov, Rowland deviaty.

TESTY: Druhé simulované preteky vyhral Buemi, Günther s rekordným časom!

Ako bude vyzerať tím bez zosnulého šéfa?

Manažér tímu Francois Sicard pochválil prácu tímu, ktorá v predsezónnom období zahŕňala predovšetkým úpravu pohonnej jednotky. „Od Nissanu sme dostali dobrý koncept, to je jasné. Musíme to ešte trochu doladiť, vykonať úpravy. Ale aby som bol úprimný, v tejto chvíli sme veľmi spokojní s úrovňou dosiahnutého vývoja. Nebolo to jednoduché. Všetci z Nissanu a z tímu e.dams pracovali tvrdo, aby sa to podarilo. Je to veľká vec. Teraz už hľadíme na samotný výkon. Sústredíme sa na riešenie problémov so spoľahlivosťou. Zdá sa však, že táto fáza je za nami. Sme spokojní.“

Súčasťou tímu už nie je doterajší šéf Jean-Paul Driot, ktorý v priebehu leta podľahol zákernej chorobe. Ako sme už informovali, jeho miesto zaujali jeho synovia. Ako však dopĺňa Sicard, takáto zmena nie je jednoduchá. „Naša každodenná práca sa nezmení. Čo sa týka stratégie, s Nissanom v tom máme jasno a snažíme sa pracovať tak, akoby sa nič nezmenilo. Samozrejme, neúčasť Jeana-Paula je pre nás veľká strata, ale práve on tu vytvoril pevné základy.“

Nissan e.dams povedú synovia zosnulého Jeana-Paula Driota