Nissan štartoval z prvých dvoch miest, napriek tomu v Paríži nezískal ani bod

Sébastien Buemi
foto: © FIA Formula E

Nissan v Paríži potvrdzoval predpoklady a jeho dobré tempo bolo zreteľné najmä v tréningoch a kvalifikácii, preteky však priniesli komplikácie. Napokon nebodoval ani jeden z pretekárov japonského konštruktéra.

Oliver Rowland sa stal prvým jazdcom piatej sezóny, ktorý štartoval druhýkrát z prvej priečky. V kvalifikácii síce obsadil druhé miesto, lenže pôvodný víťaz Pascal Wehrlein dostal trest za nepovolený tlak v pneumatikách a vedenie pretekov ho poslalo na samý koniec. Nováčik si po štarte udržal prvý post, ale po problémoch s brzdami narazil do bariér. Dokázal pokračovať, mal však veľkú stratu a do cieľa prišiel na dvanástej pozícii.

„Musím sa učiť. Som nováčik. Musíme prestať s nováčikovskými chybami. Pred nehodou som sa cítil dobre. Nevieme, čo sa presne stalo, či som spravil chybu alebo išlo o auto. To bolo aj po náraze super rýchle, ale stratil som priveľa pozícií. Neskôr som mal v premávke kontakt, ktorý poškodil moje predné krídlo a potom to už bolo len o dokončení pretekov. Nebyť toho kontaktu, mohol som skončiť na bodoch. Cítim, že to bol deň nevyužitých príležitostí.“

Návrat k pretekom v Paríži:

Paríž: Frijns si vybojoval prvý triumf vo Formule E a bojuje o titul! (Video)

Oliver Rowland
foto: © FIA Formula E

Navyše, po pretekoch dostal nováčik dodatočný trest za zapríčinenie nehody so Stoffelom Vandoornom a Alexandrom Simsom. Na štarte v Monaku sa posunie o tri miesta dozadu, čo jeho situáciu neuľahčí. „Musíme ďalej pracovať, aby sme na tom boli v Monaku čo najlepšie,“ doplnil Rowland, ktorý je v celkovej klasifikácii dvanásty.

Sébastien Buemi skončil v kvalifikácii za Rowlandom a po nehode svojho kolegu sa ocitol na priebežnom prvom mieste. Za ním sa objavil neskorší víťaz Robin Frijns, ktorý v jednom momente jemne narazil do švajčiarskeho pretekára a poškodil zadné koleso a vreteno ventilu na Nissane. Pneumatika sa začala sfukovať a Buemi musel zájsť do boxov, čím stratil množstvo času. Do cieľa prišiel na pätnástej pozícii.

Po pretekoch sa rozčuľoval kvôli kontaktu s Frijnsom. „Je to zlé. Vediete v pretekoch a niekto vám prederaví gumu. Všetka tá práca v simulátore, kvalifikácia a potom musíte skončiť kvôli defektu. Mal som naozaj smolu, pretože Robin do mňa zozadu narazil a pneumatika začala strácať vzduch. Bol to pomalý defekt, ale neustále som spomaľoval a musel som ísť do boxov. Som sklamaný a chlapci v tíme tiež. Vieme, že máme rýchlosť, ale v tejto sezóne máme veľmi veľa smoly.“

Sébastien Buemi
foto: © FIA Formula E

„Pozeráme sa na Monako. Každý pilot na svete tam jazdí veľmi rád. Podarilo sa mi tam vyhrať obe podujatia Formuly E. Budem pracovať na tom, aby sa mi to podarilo aj tretíkrát,“ povedal Buemi, ktorý je priebežne trinásty. Bývalý šampión bol po pretekoch oficiálne pokarhaný za to, že ešte v prvom tréningu poslal Sama Birda do bariér. Pre Brita to znamenalo komplikácie počas celej soboty.

Nissan chce viac, sústredí sa na pódiá

Nissan mal dobrú príležitosť na to, aby sa dotiahol na tímy pred ním. Získal však len tri body za víťazstvo v kvalifikácii. Priebežne je siedmy. „V každých pretekoch cítime, že sa blížime k veľkému úspechu a na to sa sústredíme. Sme samozrejme trochu sklamaní, ale dokázali sme, že máme rýchle autá. Séb mal extrémnu smolu. Prejdeme si dáta a zistíme, čo sa stalo s Oliverom. Ďalej tvrdo pracujeme a v Monaku chceme odviesť dobrú prácu,“ povedal športový riaditeľ Michael Carcamo.

V Paríži sa objavil šéf stajne Jean-Paul Driot, ktorý dlhodobo bojuje s vážnymi zdravotnými problémami a preteky Formuly E navštívil naposledy ešte v januári v marockom Marrákeši. „Je to o to viac frustrujúce, že sme mali skutočne rýchle autá. Každými pretekmi sa zlepšujeme a pokračujeme v práci, aby sme dostali Nissan na víťaznú čiaru. Všetci v tíme sú odhodlaní a tento výsledok zvyšuje úroveň nášho odhodlania. Sme veľmi hrdí na to, že sme mali obe autá v prvom rade, ale teraz chceme vidieť oboch jazdcov na pódiu.“

Michael Carcamo
foto: © FIA Formula E