Nissan získal v Santiagu prvú pole position, Buemi vypadol z prvého miesta

foto: © FIA Formula E

Nissan má za sebou víkend plný nádejí a sklamania. Prvý japonský konštruktér vo Formula E sa po diskvalifikácii Lucasa di Grassiho v kvalifikácii síce tešil z prvého miesta na štarte, lenže do cieľa neprišiel ani jeden z jazdcov.

Sébastien Buemi po štarte z prvého miesta viedol pelotón jazdcov. Približne štvrťhodinu pred koncom sa mu zablokovali kolesá a narazil do bariér, k čomu prispela aj veľmi špinavá trať. Švajčiar havaroval už v prvom tréningu, takže mechanici mali čo robiť, aby jeho auto pripravili na ďalší priebeh. Pre e-racing365 prezradil, že nehoda v pretekoch odzrkadľovala problém z prvého tréningu.

„Som sklamaný, pretože problém sa veľmi podobal na ten z prvého tréningu. Rád by som povedal, že to nebola moja chyba. Myslím si, že išlo o nejakú chybu softvéru alebo niečo podobné. Som veľmi sklamaný, pretože dnes sme si zaslúžili viac, najmä po mojej nehode v prvom tréningu, počas ktorej som bol len pasažier,“ prezradil šampión z druhej sezóny.

Návrat k pretekom:

Sam Bird triumfoval v Santiagu a zapísal sa do histórie šampionátu

V čase nehody bol Buemi v pretekoch na prvom mieste, výrazne však naňho tlačil neskorší víťaz Sam Bird na Virgine. „Podarilo sa mi zostať na čele, ale asfalt sa neustále zhoršoval. V podstate sa rozpadol. Stopa sa následne zužovala a zužovala. Kvôli môjmu problému som minul vrchol zákruty, vyšiel som na poškodený asfalt, a bol koniec.“

Buemi vyhral svoje posledné preteky v Berlíne v roku 2017. „Dobré je, že sme mali v pretekoch naozaj dobrú rýchlosť. V Rijáde bolo naše tempo zlé, Marrákeš bol o čosi lepší a tu sme boli už na čele.  Z hľadiska kontroly výkonu sme dosiahli veľký krok vpred. Začína sa nám to vyplácať. Mohlo to byť prvé víťazstvo Nissanu po veľmi dlhom čase, ale získali sme aspoň pole position,“ dodal skúsený pilot, ktorý je v priebežnom poradí na jedenástom mieste.

Sébastien Buemi
foto: © FIA Formula E

Oliver Rowland nedopadol o nič lepšie. Štartoval z trinásteho miesta, dostal sa do prvej desiatky, lenže v jednom zo súbojov nezvládol riadenie a skončil takisto v stene. V celkovej klasifikácii je štrnásty. „Druhý tréning bol veľmi dobrý, ale v kvalifikácii som nedokázal zajazdiť kolo, ktoré by ma dostalo do Super Pole. V pretekoch som sa posúval nahor, ale asfalt bol strašný, stratil som riadenie a skončil v stene. Časť okruhu, kde bol nový asfalt, sa začala rozpadať. Nič podobné som zatiaľ nevidel. Je to sklamanie.“

Brit mal počas pretekov ťažkosti s umiestením aktivačnej zóny útočného režimu. Kvôli nesprávne zvolenej stope prišiel v krátkom čase o štyri pozície. „Podarilo“ sa mu to dokonca dvakrát: „Bola to zábava, ale aktivačnú zónu som minul hneď dvakrát a prišiel som o pozície. Dostali sa predo mňa Frijns, Evans, Massa a López.“

Oliver Rowland
foto: Nissan

Nissan odišiel z Čile bez bodu a v priebežnom poradí klesol na siedme miesto. „Zisk prvej pole position a vedenie v pretekoch boli skvelé. Videli sme však, aké to bolo náročné, a prejavilo sa to aj vo výsledkoch. Malá chyba znamenala koniec v pretekoch. Vieme, že máme tempo, skvelú pohonnú jednotku a teraz sa už zameriavame na ďalšie preteky,“ povedal športový riaditeľ Nissanu Michael Carcamo.

Santiago E-Prix bola náročná, čoho dôkazom je fakt, že do cieľa prišlo len štrnásť áut. „Bolo výborné, že sme viedli, ale chceli sme viesť až do konca. Šťastie nebolo na našej strane. Každý v tíme pracuje neuveriteľne tvrdo a naša celková rýchlosť naznačuje, že výsledok je za rohom. Úroveň súťaže v piatej sezóne Formuly E je vysoká, ale my radi čelíme výzvam,“ povedal šéf tímu Jean-Paul Driot.