Nová elektrická GT séria s vozidlami Tesla Model S už od roku 2017!

Tesla Model S

Rok 2017 so sebou prinesie veľkú novinku, ktorá poteší predovšetkým fanúšikov Svetovej série GT. Tá bude mať od budúcej sezóny elektrickú verziu, počas ktorej bude desať súťažiacich stajní využívať ako základný model vozidlo Tesla Model S P85+.

Zakladateľom a šéfom novej série je Mark Gemmell, ktorý bude súťaž riadiť spoločne s Agustínom Payáom, ktorí bude dohliadať na technický vývoj. „Všetko sa to začalo našou túžbou urýchliť zmeny v oblasti udržateľnej mobility, ktorá konečne prinesie koniec éry fosílnych palív,“ prezradil Gemmell. „Počas minuloročnej monackej ePrix sme sa rozhodli, že si prezrieme výstavy, kde sme to všetko naplánovali a vážne sme pátrali po možnosti vytvorenia novej motoršportovej kategórie s nulovými emisiami. Výkonný tím elektrickej verzie GT je niečo, na čo som nesmierne hrdý. Všetci, vrátane mňa, zdieľame vieru, že je len otázka času, kedy dáme všetkým vedieť, že je tu aj iná cesta, než fosílne palivá,“ pokračuje zakladateľ novej série.

„Promotéri Formuly E šíria slová o udržateľnej mobilite, čo je jednoduché fantastické. Moje uznanie a obdiv smerom k Elonovi Muskovi a všetkému, čo Tesla robí v prospech tohto vývoja, ma priviedlo k uvažovaniu o vytvorení šampionátu s Modelom S, ako prvotnou platformou pre technologické inovácie, vývoj udržateľných riešení a odklon od fosílnych palív. S Agustínom a naším technickým tímom sme sa zhodli, že Model S je viac než vyhovujúci pre preteky série GT. Takže sme sa rozhodli vyjsť s touto novou značkou, ako so samostatnou motoršporotovu kategóriou,“ pokračuje Gemmell.

Ďalší z tvorcov novej súťažnej série, Agustín Payá, predpovedá Tesle veľkú budúcnosť. Aj preto si ako východiskové vozidlo zvolil Model S: „Je to najlepšie auto bez emisií, ktoré je schopné súťažiť na okruhoch v kategórii GT. Komerčná verzia akceleruje rýchlejšie a ponúka lepšie časy na kolo, než mnoho GT vozidiel so spaľovacím motorom,“ myslí si technický riaditeľ, majiteľ a promotér šampionátu.

„Model S od Tesly sme si vybrali, pretože je to jedno z najlepších áut, ktoré boli doposiaľ vyrobené a je jedno z najlepších plne elektrických vozidiel. Sme presvedčení, že svoj pretekársky potenciál dokáže na okruhoch a pomôže tak inšpirovať mnoho ľudí smerom k udržateľnej preprave. Zdá sa, že tento luxusný tátoš vznikol práve pre pretekárske potreby. Jeho hmotnostné proporcie a nízke ťažisko sú udivujúce. Práve nesmierne nízko položené ťažisko umožňuje dosiahnutie neuveriteľnej rýchlosti v zákrutách, nehovoriac o jeho nekonečnom krútiacom momente, ktorý prispieva k jeho statusu skvelého pretekárskeho auta,“ pokračuje Payá.

Tesla Model S

Šancu dostane Tesla

Základným modelom pre prípravu série Electric GT je už spomínaný Model S P85 a P85+ od Tesly. Aj keď americká automobilka disponuje silnejšími verziami s pohonom všetkých štyroch kolies, technický riaditeľ súťaže vysvetľuje, že najlepšiu pretekársku akciu na trati ponúkajú vozidlá s pohonom zadnej nápravy. „Model S je predurčený na to, aby sa stal šampiónom na úrovni GT. Zábavné na tejto sérii je to, že budeme sledovať komerčne dostupné modely, ktoré môžete vidieť v bežne v uliciach, na okruhoch po celom svete. To je naša idea, je to naša misia v snahe zviditeľniť udržateľnú mobilitu,“ vysvetlil Payá.

Dá sa predpokladať, že záujem o vstup do tejto série prejavia aj ďalšie automobilky: „Vybrali sme si Model S od Tesly, ako fantastické stopercentne elektrické vysokovýkonné vozidlo masovej produkcie s celosvetovým zastúpením. Ale vyzývame a privítame každého výrobcu, ktorý sa chce pripojiť k Svetovej sérii Electric GT,“ vysvetľuje technický riaditeľ série. Podobne ako v prípade Formuly E, štartové pole bude tvoriť desať tímov a dvadsať pretekárov. Na základe bezpečnostných štandardov FIA môžu nastať menšie úpravy, ktoré by však nemali mať vplyv na podobu súťaže.

Payá pripomína, že istými úpravami prejde aj vybrané pretekárske vozidlo: „V prípade Modelu S P85+ vykonáme len malé zmeny, ako zlepšenie brzdového systému a aerodynamiky v snahe zvýšiť priľnavosť pri rýchlej jazde. Posilníme zavesenie kolies, brzdy, chladenie, programovanie, všetko je pôvodné. Auto sme testovali na okruhu Catalunya, ktorý je využívaný v F1 a rovnako aj na legendárnom madridskom okruhu Jarama. Obe trate boli využívané ako operačné centrá.“

V roku 2017 sa elektrická GT predstaví najprv v Európe, následne zamieri do Ameriky a napokon do Ázie. Nevylučuje sa ani prostredie Oceánie. Všetkých sedem plánovaných pretekov by malo prebehnúť na tradičných okruhoch. Organizátori rokujú s predstaviteľmi tratí v Barcelone, Doningtone, Mugelle, Estorile a ďalších.

Zdroj: ElectricAutosport, foto: www.teslamotorsclub.com,

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *