O umiestnení aktivačnej zóny v Rijáde rozhodovali aj jazdci, tvrdí šéf pretekov

Neel Jani
foto: Formula E

Väčšina pilotov súhlasila so zmenou umiestnenia aktivačnej zóny útočného režimu počas dvojitých pretekov v Rijáde. Pre e-racing365 to prezradil šéf pretekov Scot Elkins.

Pri rozhodovaní o umiestnení aktivačnej zóny mala poradné slovo nová skupina, v ktorej sa nachádza aj trojica jazdcov šampionátu. Sú to Jerome d´Ambrosio, Lucas di Grassi a Oliver Rowland. Sébastien Buemi, ktorý je v Nissane tímovým kolegom Rowlanda, sa s Elkinsom zhováral pred aj po pretekoch. Témou ich rozhovoru bolo práve umiestnenie aktivačnej zóny.

Po sobotných pretekoch Buemi kritizoval umiestnenie transponderových slučiek v oblasti osemnástej a devätnástej zákruty. Práve tam utŕžil Buemi jemný náraz od Antónia Félixa da Costu z DS Techeetah. Po kontakte sa Švajčiar ocitol v hodinách a okamžite sa z druhého miesta prepadol výrazne nižšie. Navyše, pri návrate do ideálnej stopy ohrozil svojich súperov, za čo dostal trest. Napokon skončil dvanásty.

Nahnevaný Buemi kritizoval aktivačnú zónu, da Costa sa bráni (Video)

Buemi podľa vyššie uvedeného zdroja na štvrtkovej porade pred otváracími pretekmi zahrnul Elkinsa množstvom otázok. Navyše, šéfa pretekov vyhľadal aj po sobotnom dianí. „Prišiel ma pozrieť, diskutovali sme, ale zostáva to len medzi nami. Séb mi poskytol užitočné postrehy. Verte mi, vnímam, čo hovorí. Ak to budeme opäť riešiť, tak to určite vezmeme do úvahy. Jeho spätná väzba bola na mieste, ale my sme vlaňajšiu aktivačnú zónu posunuli práve kvôli sťažnostiam. Teraz sme využili poradnú skupinu, ktorá povedala, aby sme zónu umiestnili na vonkajšiu stranu zákruty. A presne to sme urobili.“

Tímy sa dozvedajú o presnom umiestnení aktivačnej zóna zhruba dva týždne pred každým podujatím. Navyše, umiestnenie aktivačnej zóny je integrované do softvérových súborov, takže si ju jazdci môžu vyskúšať aspoň takto.

Scot Elkins
foto: Formula E