Od sezóny 2022/2023 by mohla Formulu E posilniť stajňa Scuderia-E

Zdroj: Scuderia-E

Tím pôsobiaci pod názvom Scuderia-E sa snaží o vstup do Formuly E od sezóny 2022/2023. Spoluzakladateľ spoločnosti Fisker Automotive a investor Gianfranco Pizzuto pre web The-Race.com prezradil bližšie detaily.

K prekvapivému oznámeniu týchto plánov došlo ešte v nedeľu, keď Pizzuto zverejnil možnú podobu vozidla Formuly E s potenciálnym lakovaním i partnermi. Malo by ísť o taliansko-tureckú spoluprácu, keďže Pizzuto potvrdil technické partnerstvo s tureckou spoločnosťou IMECAR Elektronik, ktorá sa zaoberá výrobou batérií a vývojom softvérov.

„Rád začínam od nuly a sledujem najnovšie nápady v elektrickom inžinieringu. Formula E je z tohto hľadiska perfektná. Mám široký výber inžinierov, ktorí majú dobré nápady, a v roku 2022 chcem byť v takej pozícii, aby sme mohli pretekať. Spoločnosť IMECAR má dostatok schopností a vedomostí o motore a meniči. My zas máme silnú sieť dodávateľov, ktorí túto prácu zvládnu. Z technického hľadiska máme všetky potrebné ingrediencie,“ povedal Pizzuto.

Vstup nového tímu do Formuly E by bol možný iba zánikom niektorej z existujúcich stajní, prípadne jej odkúpením. Momentálne má totiž Formula E plný štartový rošt s 12 tímami a 24 pilotmi.

Zdroj: Scuderia-E

Internetom sa šíria dve rôzne vyobrazenia možného monopostu. Na jednom z nich zaujalo logo Pirelli. Talianska spoločnosť totiž dodáva pneumatiky pre F1 a vo Formule E vidíme iba zmesi od Michelinu. Platná zmluva s francúzskym dodávateľom vyprší o dva roky.

Nachádz sa sa tam aj logo spoločnosti Bentley a dizajn kolies modelu Continental GT. Okrem toho tam vidíme logo prestížneho výrobcu hodiniek Breitling a výrobcu šasi Mulliner. Hovorca spoločnosti Bentley vyvrátil akúkoľvek spojitosť s taliansko-tureckým projektom. Materská spoločnosť Bentley, ktorou je Volkswagen, je už vo Formule E zastúpená tímami Audi a Porsche. Preto je potrebné brať druhé grafické vyobrazenie s veľkou rezervou.

„Nemáme hlboké vrecká, ale pokračujeme v rozhovoroch s našimi partnermi a kontaktmi, aby bolo v roku 2022 všetko na mieste. Aktuálna kríza nie je dobrá a spoločnosti to odteraz budú mať v motoršporte ťažie, ale my sa budeme snažiť, aby sa to podarilo. Sme odhodlaní dotiahnuť to do konca,“ dodal vlastník potenciálneho tímu Formuly E.

Pizzuto naznačil, že má veľmi dobré kontakty v koncerne FCA, ktorého súčasťou je aj Ferrari. To sa však momentálne zameriava predovšetkým na F1. Aj keď podľa najnovších správ pripravuje výrazné znižovanie nákladov.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *