Piloti Audi sa tešia na atraktívne nočné preteky v Rijáde

Lucas di Grassi
foto: Formula E

O necelé dva týždne sa začne siedma sezóna Formuly E, posledná pre nemeckého konštruktéra Audi. Ten následne spolu s BMW opustí elektrický šampionát.

Piloti stajne – Lucas di Grassi a René Rast – prezradili pre oficiálnu stránku tímu svoje dojmy pred nastávajúcim ročníkom. Prinášame vám prepis pôvodného znenia.

Šesť a pol mesiaca bez pretekov Formuly E, ako ste prežívali toto obdobie?

LG: „Ak sa na to pozriete bližšie, tak za posledný rok sme v skutočnosti pretekali len jeden týždeň. Samozrejme, testovali sme, ale to nie je to isté, pretože chýba rutina prípravy na pretekársky deň, chýba napätie a adrenalín. Je teda najvyšší čas, aby sa to konečne vrátilo.“

RR: „Našťastie, pre mňa táto prestávka nebola dlhá. Po augustovom finále Formuly E zostávalo ešte šestnásť pretekov DTM. Skončilo sa to veľmi dobre a v novembri som získal majstrovský titul.“

Čo bolo pre vás počas tohto obdobia najnezvyčajnejšie?

RR: „Možno nie doslova nezvyčajné, ale skutočne pekné. Moja snúbenica a ja sme naučili nášho syna lyžovať. Tu v Rakúsku boli lyžiarske strediská otvorené pod veľmi prísnymi pravidlami. Využili sme to a už mu to ide veľmi dobre.“

LG: „U mňa to bola jednoznačne koncepcia a založenie nových majstrovstiev sveta elektrických skútrov. Myšlienkou je mať svetovú pretekársku sériu uprostred miest, v hre je veľa peňazí, veľká pozornosť venovaná téme mikromobility. Je to skutočne vzrušujúci projekt. Predstavenie prebehlo v lete a teraz prebiehajú prvé testy. Prvé preteky chceme usporiadať do konca tohto roka.“

Čo vám z pretekov najviac chýbalo?

LG: „Tlak, adrenalín a pocit jazdy v aute na hranici možností. A pocit, keď kráčate na pódium po úspešných pretekoch. S množstvom fanúšikov, dúfam, že to opäť čoskoro zažijeme.“

RR: „Ten pocit mravčenia minútu pred štartom. Vedomie toho, že odteraz ste v tom sám a že sa začína boj. Tých 45 minút uplynie ako desať sekúnd. Takýto pocit nezažijete počas testov alebo v simulátore.“

Lucas di Grassi a René Rast
foto: Audi Communications Motorsport / Malte Christians

Prvú sezónu so štatútom majstrovstiev sveta odštartujú dvojité nočné preteky v Rijáde. Čo to pre vás znamená?

RR: „Majstrovstvá sveta, už tieto slová sú veľmi špeciálne a v každom pilotovi niečo vyvolávajú. Vždy som o tom sníval a teraz som naozaj hrdý, že som súčasťou týchto majstrovstiev sveta.“

LG: „Vďaka tomuto titulu ma Formula E ešte väčší celosvetový význam. Pre nás, jazdcov a tímy, je tlak taký istý ako na začiatku každej sezóny. Vzrušujúcou otázkou je: bude to v Rijáde také tesné, aké to bolo vo Valencii? Navyše, k dvom pretekom počas víkendu sa pridá aj vzrušenie z pretekov v tme.“

Aké špeciálne výzvy prinesú nočné preteky?

LG: „Pozrime sa, ako dobre je trať v Rijáde osvetlená. Napríklad v Le Mans je v noci úplná tma. Dokonca nevidíte ani vrchol zákrut. Snáď to bude vo Formule E trochu iné, inak by sme asi museli premýšľať o svetlometoch na autách.“

RR: „Aj keď väčšina z nás má za sebou nočné alebo 24-hodinové preteky, stále je tu veľa otázok. Je osvetlenie konzistentné, budeme niekde na trati oslepení? Pre mňa sú to prvé preteky v monoposte v tme.“

Čo môžu od novej sezóny očakávať fanúšikovia?

RR: „Keby sme to vedeli. Ale práve vďaka tomu je Formula E taká jedinečná a odlišná od Formuly 1. Vo Formule E je to vždy turbulentné, vždy nepredvídateľné, a vyhrať môže viac ako polovica tímov a jazdcov.“

LG: „Všetko, po čom srdce motošportového fanúšika túži. Môžeme sľúbiť tvrdé preteky, tesné súboje, mnoho rôznych víťazov a vzrušujúci boj až do konca o prvý titul majstra sveta.“

PODCAST: O dva týždne štartuje nová sezóna Formuly E, prvá so štatútom majstrovstiev sveta!

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *