Piloti Formuly E vítajú zmeny týkajúce sa útočného režimu

foto: © FIA Formula E

Piloti Formuly E vítajú zmeny týkajúce útočného režimu, ktoré vstúpia do platnosti od budúceho ročníka. Podľa nich prinesú viac možností na predbiehanie. Informuje o tom Autosport.

Od sezóny 2019/2020 budú mať pretekári pri aktívnom útočnom režime k dispozícii 235 kW, kým teraz je to o 10 kW menej. Navyše, jazdci ho už nebudú môcť aktivovať počas fázy FCY či pri bezpečnostnom vozidle. Vedenie šampionátu sa týmto krokom snaží o eliminovanie jazdy „naplno“, pri ktorej nedochádza k šetreniu energie, čo je jednou z nosných myšlienok Formuly E.

 

António Félix da Costa z BMW si myslí, že spomenuté kroky môžu priniesť viacero strategických možností. „Je to fajn. Keďže nebudeme môcť aktivovať útočný režim za bezpečnostným vozidlom a počas žltých vlajok, prinesie to viacero možných scenárov. Trochu mi to chýba. S predošlými autami to bolo výrazne o stratégii a s vozidlami druhej generácie je tento faktor preč. Bez strategických variácií sú preteky tak trochu nudné. Takto sa vrátime k väčšiemu počtu manévrov a stratégií. Pôjde to správnym smerom.“

Mohlo by vás zaujímať:

Formula E vstúpi do šiestej sezóny s novými pravidlami!

António Félix da Costa
foto: Pavel Šimek – pavluv.racing

Jeho rival Mitch Evans z Jaguaru si myslí, že efektivita útočného režimu je závislá na konfigurácii jednotlivých tratí. „Na tratiach ako Marrákeš či Rím vám môže pri predbeihaní pomôcť aj 10 kW navyše. V Paríži a Hongkongu, kde je to extrémne úzke, potrebujete vyšší výkon. Myslíme si, že to bude dobré. Páčilo by sa mi, keby sme trochu experimentovali s rôznym počtom aktivácií. Vedenie sa však rozhodlo, že počas celej sezóny budú v pretekoch len dve, čo je trochu zvláštne. Tak to jednoducho je a my sa s tým pokúšame čo najlepšie vyrovnať.“

Podobne to vníma aj Gary Paffett z HWA, ktorý pre e-racing365 povedal: „Ešte aj s útočným režimom je predbiehanie veľmi náročné. V každom smere sa snažíme o to, aby sme dokázali predbiehať čo najlepšie, ale aj napriek tomu je predbiehanie v tejto sezóne omnoho ťažšie ako v tých predchádzajúcich. Stále sú tu aj okruhy, kde sa predbiehať jednoducho nedá. Napríklad Paríž.“

TIP: Sledujte nás na Instagrame