Piloti sa sťažujú na nové pneumatikové pravidlá, éra Gen3 prinesie „lotériu“

foto: Formula E

V novej sezóne môžu piloti Formuly E použiť počas jedného podujatia len tri sady pneumatík, v prípade dvojitej E-Prix štyri. Aj toto je jedno z opatrení, ktoré má znížiť náklady, aby bol šampionát finančne udržateľný. Ako však informuje Motorsport-Total.com, piloti túto zmenu nevítajú s nadšením.

Aby toho nebolo málo, počas meraného tréningu platí ďalšie nové pravidlo, ktoré tímom sťažuje život. Ak jazdec poškodí niektorú z pneumatík, tá musí byť vymenená za nepoužitú pneumatiku jeho tímového kolegu.

„Keď má niekto v prvom alebo druhom tréningu nehodu, je prakticky o deň späť,“ povedal tretí muž priebežného poradia Robin Frijns. „Asi 90 percent času jazdíme na mestských okruhoch, kde môže aj malá chyba spôsobiť veľké škody. K poškodeniu pneumatiky môže dôjsť veľmi ľahko a nám to často veľmi sťažuje život.“

Podľa šéfa Jaguaru Jamesa Barclayho musia v tejto sezóne pracovať tímy omnoho opatrnejšie než vlani. „Z pneumatík musíme vyťažiť maximum a musíme ich použiť v najlepšom čase. To je pre každého skutočne náročné.  Ak raz opustíte líniu, nechcete si poškodiť gumu.“

Pravidlá sa ešte sprísnia

So začiatkom éry Gen3 sa od sezóny 2022/2023 pravidlá ešte sprísnia. Príchodom nového dodávateľa pneumatík, ktorým bude Hankook, bude mať pilot iba jednu sadu na jedny preteky. Sam Bird, ktorý je priebežne druhý, to považuje za veľmi zlý krok. „Keď si spomeniem na novú éru, tak mi príde na um, že to bude skutočne ťažké.“

Veľmi podobne to vníma aj niekdajší dvojnásobný šampión Jean-Éric Vergne, ktorý vidí v novom pravidle problém. „Na éru Gen3 sa príliš neteším, počas víkendu bude k dispozícii len jedna sada pneumatík. Nechápem, prečo máme takéto pravidlo. Niekedy má človek iba smolu a v tréningu si prepichne gumu. Nemusí to byť ani tvoja chyba, ale napriek tomu sa to môže stať. Pravidlo je ale napísané, preto to trochu pripomína lotériu.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *