Porsche je súčasťou rokovaní o podobe vozidiel tretej generácie

foto: Porsche AG

Formula E v tomto období rozhoduje o podobe vozidiel tretej generácie, ktoré začnú brázdiť mestské okruhy v sezóne 2022/2023. Súčasťou rokovaní je aj tím Porsche, ktorý sa k elektrickému kolotoču pripojí v budúcej sezóne.

Na poslednom stretnutí technickej skupiny diskutovali predstavitelia série a FIA o viacerých dôležitých bodoch. Po sformovaní konceptu vozidla Gen2 bude nasledovať výberové konanie. Prvé detaily nového auta by sme mohli spoznať počas októbrových predsezónnych testov.

Podľa slov technického šéfa Malteho Hunekeho sa Porsche aktívne zapája do diskusií o novom monoposte. Pre Autosport prezradil: „Sme zapojení do debát. Diskutujeme predovšetkým o technickej stránke. Chceme, aby mala Formula E v technických pravidlách stále tie isté ciele a ambície. Teraz je centralizovaná okolo technológie elektrických áut a musí to pokračovať týmto smerom.“

Mohlo by vás zaujímať:

Porsche pokračuje v prípravách na Formulu E, Mark Webber by chcel byť súčasťou tímu

Malte Huneke
foto: Porsche AG

„Dôležitá musí byť efektivita, dôležitá musí byť pohonná jednotka. Práve to nás zaujíma. Ide to ruka v ruke s tým, čo sa deje na strane produkcie. Takisto sa hovorilo, aby mala Formula E len jednu sadu pneumatík, aby sa to nepreháňalo s aerodynamikou. Tieto veci vidíme veľmi radi a takto to chceme aj v budúcnosti,“ pokračuje jedna z vedúcich osobností nového tímu.

Diskusie nie sú bezproblémové a jednou z citlivých tém je prípadný otvorený vývoj batérií. „Je to jedna z kontroverzných záležitostí. Je to nebezpečná šelma, pretože ak raz túto oblasť otvoríte, tak to môže byť Pandorina skrinka. Ak sa niekto dostane k správnej technológii, tak môže ostatným výrazne ujsť. Potom sa môže stať, že jeden tím alebo konštruktér bude úplne dominantný. Nikde nie je garantované, že to bude práve váš tím, ktorý nadobudne výhodu. Hrozí, že náklady takpovediac explodujú,“ dodal Huneke.