Porsche predstavilo monopost 99X Electric a oficiálny názov tímu (Foto)

foto: Porsche AG

Včera večer prebehla dlho očakávaná premiéra vozidla Porsche 99X Electric, s ktorým vstúpi nemecký konštruktér do svojej prvej sezóny vo Formule E. Na oficiálnom predstavení nechýbali piloti tímu Neel Jani a André Lotterer.

Celá prezentácia prebehla prostredníctvom hry, keď jazdci spolu s hráčmi museli vozidlo najprv nájsť a následne ho odhaliť. „Bolo to jedinečné. Niečo také svet motoršportu ešte nezažil. Bolo zábavné pripojiť sa k hráčom pri hľadaní nášho auta virtuálne a zároveň reálne. Je skvelé, že Porsche posúva svoje hranice a zapája do diania mladú, digitálnu generáciu,“ povedal Jani.

„Bol to odlišný druh predstavenia auta. Veľmi som si užil skutočnosť, že Neel a ja sme konali ako hráči hrajúci naživo. Je perfektné, že komunikujeme s digitálnym publikom a že mohli byť súčasťou diania aj hráči z digitálneho prostredia,“ povedal Lotterer, ktorý sa k tímu pripojil po predošlých dvoch sezónach vo farbách DS TECHEETAH.

foto: Porsche AG

Len pred niekoľkými dňami sme sa dozvedeli, že titulným sponzorom nováčikovskej stajne sa stala spoločnosť TAG Heuer. To znamená, že tím vstúpi do svojej premiérovej sezóny pod názvom TAG Heuer Porsche Formula E Team.

Viceprezident športového oddelenia Porsche, Fritz Enzinger, počas včerajšej prezentácie povedal: „Je to dôležitý deň. Premiérou nášho vozidla robíme veľký krok smerom k vstupu nášho továrenského tímu do Formuly E. Som veľmi hrdý na náš tím, ktorý ukázal vysokú úroveň oddanosti voči nášmu projektu Formuly E. Teraz sa teším na moment, keď náš monopost 99X Electric uvidím na trati.“

Vozidlo Porsche hýri farbami, ktoré sú pre motoršport v podaní tejto značky tradičné. Pri pohľade zhora je zmenami farieb okolo svätožiary vytvorené logo pripomínajúce znak Porsche. Od začiatku príprav sa Porsche sústredilo na pohonnú jednotku a jej vývoj.  Spoľahnúť sa mohlo na svoje neoceniteľné skúsenosti z LMP1. Veľmi užitočným bol fakt, že nemecký konštruktér mal predchádzajúce skúsenosti s hybridnými systémami.

foto: Porsche AG

 

„Pri spätnom pohľade môžeme povedať, že základy pre vstup do Formuly E boli položené ešte počas nášho projektu LMP1. Naše poznatky sme využili pri vývoji pohonnej jednotky. Sústredili sme sa na stavbu vysoko efektívnej pohonnej jednotky. V posledných mesiacoch sme sa zamerali na jej spoľahlivosť na trati a v testovacích priestoroch. Pred záverečnými prípravami sme spokojní a veľmi optimistickí. V nasledujúcich týždňoch sa sústredíme na výkon auta,“ povedal technický líder projektu Formuly E Malte Huneke.

Operačný šéf tímu Amiel Lindesay dodal: „Obe naše autá s Neelom Janim a Andrém Lottererom vyrazia čoskoro prvýkrát na okruh. Z operačného hľadiska to bude veľmi vzrušujúce. Bude to dobrý test pred prvými pretekmi novej sezóny, ktoré sú na programe už v novembri.“ Osemstovoltová technológia použitá vo Formule E je takisto využitá v sériovej produkcii značky, konkrétne v modeli Taycan.

Zaujímavý pohľad sa naskytá na menoslov partnerov tímu. Popri TAG Heuer je to špecialista na simulačný softvér ANSYS, ktorý je oficiálnym technologickým partnerom stajne. Pozíciu komunikačného partnera bude zastávať firma Vodafone, dobre známa aj zo svojho dlhodobého pôsobenia vo F1. Medzi ďalšie zaujímavé mená patria napríklad Mobil, Hugo Boss, TRILUX či C. & A. VELTINS.

Základné údaje o monoposte 99X Electric

foto: Porsche AG
foto: Porsche AG
foto: Porsche AG
foto: Porsche AG