Porsche sa pred vstupom do Formuly E venuje intenzívnemu vývoju

foto: Pixabay

Sezóna 2019/2020 prinesie pikantný súboj štyroch nemeckých konštruktérov. Okrem Mercedesu vstúpi do Formuly E aj Porsche, ktoré len nedávno predstavilo meno prvého z dvojice jazdcov. Stal sa ním Neel Jani.

Odchádzajúci športový riaditeľ Porsche Frank-Steffen Walliser v rozhovore pre nemecký portál e-formel.de prezradil, ako to momentálne v zákulisí legendárnej nemeckej automobilky vyzerá. „Túžobne očakávame nové auto. Podľa pravidiel sa ho môžeme dočkať najskôr v prvý januárový deň, aby bola súťaž medzi konštruktérmi rovná. Pohonné jednotky sú už pripravené na skúšky. Bude to v poriadku. Vzrušujúce je, že konštruktér sa môže prezentovať svojou pohonnou jednotkou a vývojom softvéru, čo môže priniesť rozdiel.“

Mohlo by vás zaujímať:

HWA sa pripravuje na príchod Mercedesu: Čaká nás pikantný nemecký súboj

Novým športovým riaditeľom bude od nového roka Fritz Enzinger, ktorý nahradí práve Wallisera. Druhý menovaný sa vyjadril aj k očakávanému druhému pilotovi Porsche vo Formule E. Kto bude kolegom Janiho? „Nebolo by dobré, keby som povedal, že v hľadáčiku nemáme nikoho. Je tu zopár kandidátov, ale ešte je priskoro, aby sme o tom hovorili.“

Porsche by rado zopakovalo to, čo sa v otváracích pretekoch aktuálnej sezóny podarilo BMW. Bavori vyhrali zásluhou Antónia Félixa da Costu v Rijáde hneď pri svojej premiére v šampionáte. „BMW to urobilo veľmi dobre. Gratulujem našim mníchovským kolegom. Vo Formule E nikdy neviete, čo preteky prinesú. Dobrá príprava jednoznačne pomáha.“

Mohlo by vás zaujímať:

VIDEO: Neel Jani je prvým potvrdeným pilotom Porsche!

Walliser prezradil, čo sa mu na elektrickom šampionáte páči a ako ho vníma. „Ako konštruktérovi nám umožňuje osloviť iných fanúšikov a divákov, nielen fanúšikov klasického motoršportu. Vidíme, že preteky Formuly E navštevujú mladé rodiny. Vidíme iné médiá, ktoré sa touto témou zaoberajú. Záujem o e-mobilitu je veľmi veľký. Ako doplnenie našich motoršportových aktivít je to veľmi dobré.“

Porsche sa už teraz svedomito pripravuje na svoje pôsobenie vo Formule E. „Pokiaľ ide o testy, tak niektoré veci sú predpísané. V súčasnosti sa extrémne intenzívne venujeme vývoju. Aby sme porozumeli pohonnej jednotke, autu, všetko musí byť spoľahlivé. Niektoré komponenty poznáme, ako napríklad batériu. Jej musíme rozumieť. Ako ju optimálne využiť? Ako maximálne využiť jej rekuperačný potenciál? Je tu niekoľko vývojových otázok, ktorým venujeme ďalšie mesiace,“ dodal odchádzajúci športový riaditeľ.