Porsche sa v Mexiku zameriava na body, vyzdvihuje zmenenú trať

foto: Porsche AG

Porsche je pred štartom sobotnej Mexiko City E-Prix plné optimizmu. Vyplýva to z vyjadrení nemeckej stajne, ktorá zažíva premiérovú sezónu vo Formule E. Nemecký konštruktér vstúpil do elektrického kolotoča druhým miestom v otváracích pretekoch v Rijáde, odvtedy však nebodoval.

Na prvé body čaká Neel Jani, ktorému patrí v priebežnom poradí predposledné miesto. „Kvalifikácia v Santiagu nám ukázala, že máme potenciál na to, aby sme sa dostali do Super Pole. Učím sa každou kvalifikáciou a pretekmi. V Mexiku by som chcel spraviť ďalší krok vpred. Bolo by pekné, keby sa do Super Pole dostali obe naše autá. Táto trať má viac priľnavosti než iné okruhy Formuly E, podmienky by preto mali byť podobné pre všetky štyri kvalifikačné skupiny. To znamená, že všetci by sme mali mať viac-menej rovnakú príležitosť.“

Švajčiar jazdil na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez aj v iných šampionátoch, verzia pre Formulu E je trochu odlišná. „V porovnaní s mojimi predošlými pretekmi na tomto okruhu má trať pre Formulu E spoločné len dve zákruty. Nie je to typický okruh Formuly E, ale dobre to tam poznám. Je tam viac priľnavosti a nie sú tam hrbolce. Pripomína to klasické pretekárske okruhy. Je to veľmi rýchla trať s dlhými rovinkami a kľukatými zákrutami, čo ovplyvní energetický manažment. Veľkú úlohu budú hrať aj teploty. Tie budú vplývať na pneumatiky i batériu. Do Mexika cestujeme pozitívne naladení. Fanúšikovia nás vo Formule E vítajú vždy srdečne a preteky pred takýmto davom sú zakaždým skvelou zábavou. Chceme využiť náš potenciál.“

Mexiko ponúkne predĺžený okruh s novým úvodným sektorom

Zatiaľ úspešnejším z dvojice jazdcov Porsche je André Lotterer, ktorý pre nováčika vybojoval zatiaľ jediné pódium. Aj vďaka tomu je Nemec zatiaľ deviaty. „Nová verzia okruhu je omnoho rýchlejšia. Kľúčové sú dva sektory. Prvý sa od toho minuloročného úplne líši a posledná zákruta nemá šikanu. Na žiadnom inom okruhu Formuly E nenájdete dlhšiu pravotočivú zákrutu. Tá bude z hľadiska teploty pneumatík výzvou, najmä pre zadnú ľavú gumu. Bude zaujímavé sledovať, ako tento faktor ovplyvní pneumatiky.“

„Ťažko povedať, čo nás v Mexiku čaká. V princípe chceme skončiť s oboma autami na bodoch. Okruh je pre všetkých viac-menej nový, čo je dobré. Znamená to, že v porovnaní s ostatnými stajňami nie sme v nevýhode. Je to tradičnejší okruh, vďaka čomu by malo zostať pole viac pohromade. Jeho podoba zapríčiňuje, že budeme musieť jazdiť veľmi ekonomicky. Bude to rozhodujúci faktor. V Mexiku zažívame vždyc skvelé preteky. Tamojší fanúšikovia sú plní entuziazmu. Keď prechádzate sekciou štadióna, počujete ľudí na tribúnach. Práve preto sú tieto preteky také výnimočné,“ dodáva Lotterer.

André Lotterer
foto: Formula E

Vedúci tímu Amiel Lindesay by v Mexiku rád nadviazal na prvé preteky sezóny v Rijáde. „To, čo sme sa naučili v Rijáde, sme zúročili v tréningoch v Santiagu, kde sme boli lepšie pripravení. Preteky však neprebehli podľa nášho plánu. Napriek tomu sme dosiahli progres, vďaka ktorému môžeme byť miernymi optimistami. Dôležité je, aby sme naďalej učili a mysleli pozitívne. Je to náročné. Tím je dobre pripravený.“

Porsche má s Mexikom skúsenosti aj zo svojho predošlého pôsobenia v LMP1. Podľa Lindesaya to však nič neznamená. „Nie, Formula E sa od akejkoľvek inej motoršportovej série výrazne líši, čo znamená, že to, čo ste sa naučili v pretekoch LMP1, nedokážete využiť. Okruh prešiel úpravami. Páči sa nám, pretože má viac rýchlych zákrut a je dlhší ako vlani. Veľmi sa tešíme na preteky a na to, čo predvedú naši dvaja piloti.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *