Práca v simulátoroch je vo Formule E veľmi dôležitou súčasťou prípravy

foto: Formula E

Štartové pole Formuly E tvorí 24 pilotov a každý z dvanástich tímov má okrem dvoch pretekárov aj dvoch testovacích a vývojových jazdcov. Tí namiesto krúženia po trati trávia nesmierne množstvo hodín v simulátoroch, kde absolvujú stovky virtuálnych kôl.

„Neviem to ani dostatočne zdôrazniť, aká dôležitá je vo Formule E práca v simulátore,“ povedal pre oficiálny web šampionátu šéf továrenského Audi Allan McNish. „Bez nášho tímu u nás doma by sme v tomto športe nedokázali vyhrať vôbec nič. Je to náročnejšie ako pri ostatných kategóriách. Naši pretekári sú tu na to, aby si na trať zvykali v reálnych podmienkach počas meraných tréningov  a netrávili čas testovaním na dosiahnutie optimálneho energetického manažmentu.“

Kým simulátory slúžia tímom aj v iných šampionátoch, vo Formule E majú ešte väčší význam. „Šetrenie energie v batériách je životne dôležité. V simulátore sme schopní spoznať zákruty, kde môžeme pomalou jazdou šetriť. Takisto rozpoznávame, kde sa dá trochu zrýchliť bez toho, aby sme museli spotrebovať veľa energie,“ pokračuje Neel Jani z Porsche.

Neel Jani
foto: Formula E

Tím trávia v simulátore v priemere tri dni pred pretekmi. Prvé jazdy zvyčajne vykonávajú rezervní a testovací piloti. Tieto kolá tvoria základ z hľadiska dát súvisiacich so spotrebou energie na danom okruhu. Tímy následne podľa toho vytvárajú rozličné softvérové programy, ktoré môže jazdec aktivovať počas pretekov podľa potreby a situácie na trati.

Údaje zozbierané počas prvotnej simulácie uľahčujú život pretekovým inžinierom, ktorí riešia pneumatiky a celkové nastavenie vozidla. Až po týchto základných informáciách sa do simulátorov posadia pretekári, ktorí absolvujú kolá v kvalifikačnom móde a vyskúšajú si aj simuláciu celých pretekov. Potom ich už čaká pretekársky deň priamo na okruhu.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *