Preteky v Rijáde priniesli množstvo penalizácií a zmätku

foto: © FIA Formula E

Premiérové preteky v Rijáde nepriniesli len množstvo vzruchu a akcie, ale aj nevídaný počet trestov, ktorý prehovoril do konečného poradia. Dovedna sme narátali až 26 priestupkov, čo by mohol byť nový rekord Formuly E.

Tresty prišli už v kvalifikácii. Viacero pilotov dostalo penalizáciu za prekročenie maximálneho povoleného výkonu. Išlo o vcelku ošemetnú záležitosť, pretože na štartovej rovinke, ktorá sa nachádzala na kopci, bol menší skok. Pri prejazde týmto skokom sa zadná časť auta dostala do vzduchu, zadné kolesá zrazu stratili odpor a výkon sa na malý moment zvýšil. Podľa pilotov a tímy išlo o chybu softvéru. Medzi potrestanými bola dvojica Virginu Sam Bird a Robin Frijns či pilot Audi Lucas di Grassi.

Penalizácie za nepovolené parametre batériového softvéru dostali Venturi, HWA a DS TECHEETAH. Dotklo sa to teda viacerých jazdcov. Nováčik Felipe Massa z Venturi dostal po pretekoch dva separátne tresty za prekročenie povoleného výkonu pri použití FanBoostu. Z konečnej štrnástej priečky sa posunul až na sedemnástu. Trestu sa nevyhol ani ďalší nováčik Alexander Sims za prekročenie povoleného výkonu v normálnom pretekárskom režime. Až do tej chvíle jazdil Brit vo farbách BMW v prvej desiatke.

Mohlo by vás zaujímať:

Rijád E-Prix: Strhujúce prvé preteky sezóny vyhral da Costa na BMW! (video)

Medzi vinníkmi bol aj Oliver Turvey na vozidle NIO, ktorý dostal trest ešte počas meraného tréningu za prekročenie výkonu pri prejazde boxovou uličkou. V kvalifikácii bol potrestaný jeho kolega Tom Dillmann, ktorý porušil kvalifikačný formát. Každý z pilotov má v kvalifikácii iba jednu šancu na rýchle kolo. Musí ho absolvovať po zahrievacom kole a následne zájsť do boxov. Francúz však krúžil na trati niekoľko minút.

Chyby asi najviac mrzeli dvojicu jazdcov DS TECHEETAH. Jean-Éric VergneAndré Lotterer patrili k najrýchlejším pilotom na trati a mali nakročené k dvojitému triumfu. Obaja však dostali tresty za porušenie technických pravidiel. Aj napriek tomu ale obhajca titulu Vergne skončil druhý len o necelú polsekundu na víťaza Antónia Felíxa da Costu v BMW.

Riaditeľstvo pretekov v Rijáde riešilo 26 priestupkov: 9 pokút, 8 vymazaných kvalifikačných kôl, 6 prejazdov boxovou uličkou, 1 posun na štartovom rošte, 1 trest stop/go a 1 časovú penalizáciu.

Tagy: