foto: © FIA Formula E

Počet E-Prix: 4

Prvá E-Prix: 23. máj 2015

Posledná E-Prix: 19. máj 2018

Okruh: Tempelhof Airport Street Circuit (2015) Berlin Street Circuit (od roku 2016)

HISTÓRIA

2014/2015

Príchod Formuly E do nemeckej metropoly bol ohlásený už 11. júla 2013. Prvé berlínske preteky sa konali na bývalom letisku Tempelhof, ktoré bolo zatvorené v októbri 2008. V apríli 2014 situácia vyzerala tak, že berlínska ePrix mala uzavrieť premiérovú sezónu FE. Miestni politici príchod elektrickej série do mesta podporovali. Senátorka pre oblasť ekonomiky, technológie a výskumu, Cornelia Yzerová, nazvala Berlín hlavným mestom elektrickej dopravy. Avšak berlínsky senát nesúhlasil s podobou trate, ktorá mala zahŕňať ulicu Straße des 17. Juni pri Brandenburskej bráne.

Pred prvými pretekmi v Nemecku viedol šampionát Lucas di Grassi o štyri body pred Nelsonom Piquetom ml., kým medzi tímami mal najlepšiu pozíciu e.dams Renault. Jarno Trulli odštartoval z pole position, ale neskôr musel z pretekov odstúpiť. Preteky pôvodne vyhral Lucas di Grassi. Avšak, následná kontrola preukázala, že Brazílčan pri svojom víťazstve použil modifikované predné krídlo, čo pravidlá nepovoľovali. Víťazstvo tak padlo do rúk v poradí druhému Jeromovi d´Ambrosiovi. Výsledkom tejto penalizácie bol posun Nelsona Piqueta ml. do čela priebežného hodnotenia pilotov.

Medzi kvalifikáciou a pretekmi bol vytvorený nový svetový rekord. Za účasti 577 elektrických vozidiel – medzi ktorými nechýbali autá a skútre – sledovali diváci najväčšiu prehliadku dopravných prostriedkov poháňaných elektrickou energiou.

Pódium: 1. Jerome d´Ambrosio, 2. Sébastien Buemi, 3. Loic Duval

Pole Position: Jarno Trulli

Najrýchlejšie kolo pretekov: Nelson Piquet ml.

Kompletné výsledky


2015/2016

Okruh na niekdajšom letisku Tempelhof, kde sa konala úvodná Berlín ePrix, bol nahradený mestským okruhom v centre mesta. Trať viedla cez bulvár Karl-Marx-Allee a okolo námestia Strausberger Platz. O finálnej podobe novej trate sa dlho diskutovalo. Dokonca hrozilo, že sa preteky v Berlíne vôbec neuskutočnia.

Pódium: 1. Sébastien Buemi, 2. Daniel Abt, 3. Lucas di Grassi

Pole Position: Jean-Éric Vergne

Najrýchlejšie kolo pretekov: Bruno Senna

Kompletné výsledky


Berlín - štart - fanúšikovia - di Grassi
foto: © FIA Formula E

2016/2017

Berlínske preteky sa počas tretej sezóny vrátili na letiskový okruh Tempelhof. Pôvodne sa malo jazdiť na okruhu cez bulvár Karl-Marx-Allee. Po zásahu miestnych politikov však došlo k návratu na letisko Tempelhof. Dôležitou zmenou bola zmena statusu na dvojité preteky, keďže Berlín nahradil aj zrušené podujatie v Bruseli.

PRVÉ PRETEKY

Pódium: 1. Felix Rosenqvist, 2. Lucas di Grassi, 3. Nick Heidfeld

Pole Position: Lucas di Grassi

Najrýchlejšie kolo pretekov: Mitch Evans

Kompletné výsledky

DRUHÉ PRETEKY

Pódium: 1. Sébastien Buemi, 2. Felix Rosenqvist, 3. Lucas di Grassi

Pole Position: Felix Rosenqvist

Najrýchlejšie kolo pretekov: Maro Engel

Kompletné výsledky


2017/2018

Berlín E-Prix hostila deviate preteky štvrtej sezóny. Veľkého dňa sa dočkalo Audi, ktoré pred domácimi fanúšikmi dosiahlo svoje prvé dvojité víťazstvo vo Formule E. Priebežný líder šampionátu Jean-Éric Vergne vďaka tretiemu miestu zvýšil svoj náskok v celkovom poradí.

Pódium: 1. Daniel Abt, 2. Lucas di Grassi, 3. Jean-Éric Vergne

Pole Position: Daniel Abt

Najrýchlejšie kolo pretekov: Daniel Abt

Kompletné výsledky


foto: © FIA Formula E

2018/2019

Berlín hostil desiate preteky piatej sezóny, prvej s vozidlami druhej generácie. Audi zopakovalo svoj predchádzajúci triumf z vlaňajška. Tento raz sa z dominantného víťazstva tešil Lucas di Grassi, ktorý sa vďaka tomu dotiahol na lídra priebežného poradia a obhajcu titulu Jeana-Érica Vergna.

Pódium: 1. Lucas di Grassi, 2. Sébastien Buemi, 3. Jean-Éric Vergne

Pole Position: Sébastien Buemi

Najrýchlejšie kolo pretekov: Lucas di Grassi

Kompletné výsledky