Pri vývoji nových batérií bude McLarenu pomáhať aj očakávaný rival Tesly

boxy

McLaren Applied Technologies je už dlhšie známym víťazom tendra o post jediného výrobcu a dodávateľa batérií pre Formulu E. Britská spoločnosť bude pri vývoji spolupracovať so spoločnosťou Sony, o čom sme bližšie informovali v našom nedávnom článku. Vývojový triumvirát po novom doplní spoločnosť Lucid. Tá má v druhej polovici roka 2018 predstaviť model, ktorý má byť rivalom pre Model S od Tesly. Informuje o tom web CarAndDriver.

Technický riaditeľ spoločnosti Lucid, Peter Rawlinson, ktorý je bývalým hlavným inžinierom pri vývoji spomínaného Modelu S od Tesly, potvrdil dohodu s McLarenom pri vývoji batérií. „Naše batérie budú poháňať Formulu E počas piatej a šiestej sezóny. V tejto sérii je niekoľko veľkých výrobcov a všetci budú používať práve naše batérie.“ Lucid vyvinie a skonštruuje batériu a rovnako aj softvér na jej manažovanie. Sony dodá vnútorné články a McLaren bude riadiť logistiku a postará sa o podporu na trati.

Sezóna 2018/2019 prinesie výrazné zmeny

Pôvodná batéria sa vyznačovala hmotnostným limitom článkov na úrovni 200 kg. Výkonnostný strop bol dosiahnutý pri výkone 200 kW a množstvo použiteľnej elektrickej energie predstavovalo 28 kWh. V piatej sezóne (2018/2019) sa hmotnosť článkov zvýši na 250 kg, výkon na 250 kW a množstvo energie sa takmer zdvojnásobí na 54 kWh. Nová batéria sa musí dokázať úplne nabiť za najviac 45 minút.

„Ľudia často zabúdajú spájať informatiku s automobilovými spoločnosťami, ale my máme tím dátových vedcov, ktorý zhromažďuje dáta z batérie a pohonnej jednotky. Vykonáva naozaj hlbokú analýzu údajov, zabraňuje poruchám a optimalizuje výkon. Batérie sú veľmi komplexné zariadenia a dáta z ich vnútra sú zlatou baňou,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti pre technológiu batérií Albert Liu.

Zdroj: CarAndDriver, foto: Adam Warner (LAT)