Rím: Piloti sa tešia na atraktívny okruh, ktorý sľubuje množstvo súbojov

Sam Bird v Ríme
foto: Formula E

Už cez víkend sa môžu fanúšikovia Formuly E tešiť na dvojitú Rím E-Prix, ktorá patrí k vrcholom sezóny. Na jazdcov čaká druhá najdlhšia trať v histórii šampionátu. Oproti minulým rokom prešla výraznými zmenami.

Prinášame vám vyjadrenia vybraných jazdcov pred víkendom v talianskej metropole podľa umiestnenia v priebežnom poradí.

Nyck de Vries, Mercedes, 1. miesto: „Konečne tu máme ďalší pretekársky víkend. Od otváracích pretekov v Rijáde sme urobili všetko, čo sme mohli, aby sme boli na Rím optimálne pripravení. Myslím si, že to bude odlišná trať od tých, na ktorých sme naposledy jazdili. Vyzerá to ako ozajstná trať Formuly E v centre mesta. Rôzne kvality povrchu, prevýšenia a hrboľatý povrch. Sľubuje to veľmi intenzívne a náročné preteky. Dúfame, že budeme rovnako konkurencieschopní ako v Rijáde. Ťažko predpovedať, čo urobia naši protivníci. V sobotu budeme v prvej kvalifikačnej skupine, takže podľa mňa bude naším cieľom kvalifikovať sa do prvej desiatky. Najdôležitejšou vecou je sústrediť sa na jeden krok a uistiť sa, že počas kôl nazbierame dáta, ktoré nám pomôžu počas víkendu.“

Sam Bird, Jaguar, 2. miesto: „Neviem sa dočkať návratu do Ríme, prvýkrát ako pilot Jaguaru. Naše partnerstvo sa začalo neuveriteľne dobre, víťazstvom v Rijáde. V minulosti bol ku mne Rím veľmi milý. Vyhral som tam v roku 2018. Mitch a ja sme v prvej kvalifikačnej skupine, čo bude náročné, ale urobíme všetko preto, aby sme zostali na čele.“

Robin Frijns, Virgin, 3. miesto: „Rím je ozajstnou mestskou traťou a ja som jej veľký fanúšik. Nezdá sa, že by modifikácie vykonané tento rok ubrali z jej celkového toku, ale som si istý, že to bude výzva. Najmä kvôli hrboľatému povrchu a výške auta. Naposledy som tam skončil štvrtý, takže na trati sa cítim pohodlne. Dúfam, že dokážeme opäť výrazne bodovať a udržíme nastolený trend.“

Cez víkend sledujeme dvojitú Rím E-Prix na druhej najdlhšej trati v histórii šampionátu! (Foto+Harmonogram)

Edoardo Mortara, Venturi, 4. miesto: „Neviem sa dočkať návratu do auta. Mám pocit, že posledné preteky prebehli už veľmi dávno a na preteky v Ríme sa teším. Nie na jedny, ale hneď na dvoje. Páči sa mi mesto, páčia sa mi ľudia. Som polovičný Talian, takže sú to takisto moje domáce preteky, čo je pre jazdca vždy výnimočné. Do Ríma ideme po pozitívnom víkende v Rijáde a počas posledných týždňov sme naše auto neustále zlepšovali, tak snáď budeme konkurencieschopní aj počas tohto víkendu. Na starej verzii trate sa pretekalo excelentne, ale nový okruh zahŕňa rovnaké charakteristiky a je to dobrý mix rôznych typov zákrut. Na papieri má trať všetky správne ingrediencie pre skvelé preteky.“

Mitch Evans, Jaguar, 6. miesto: „Rím E-Prix nám pripomína veľmi výnimočné spomienky. Bolo to moje prvé víťazstvo pre tento tím a pocit po premiérovom triumfe vo mne zostane navždy. Teraz potrebujeme stavať na tom, čo sme dosiahli v Saudskej Arábii a snáď nám všetka tá tvrdá práca zabezpečí úspech na trati.“

Oliver Rowland, Nissan, 7. miesto: „Z Rijádu sme si odniesli vcelku slušný počet bodov, ale cítim, že to mohlo byť ešte lepšie. V aute som sa cítil dobre a naše pretekové tempo bolo silné. Na piatu sezónu v Ríme spomínam rád, keďže som tam získal body vďaka šiestemu miestu. V týchto pretekoch a na novej trati budem chcieť tento výsledok určite zlepšiť.“

René Rast, Audi, 8. miesto: „Po prvom dni si budem môcť pozrieť dáta a poučiť sa z nich pred druhými pretekmi. Aj keď, žiaľ, budeme úplne bez divákov, veľmi sa na tento víkend teším. V Ríme som bol mnohokrát a toto mesto považujem za pôsobivé. Pretekanie v týchto uliciach je pre mňa niečím výnimočným.“

Rím
zdroj: Formula E

Pascal Wehrlein, Porsche, 10. miesto: „Pre nováčika v tíme je dobrý štart vždy dôležitý. Ukázali sme náš potenciál. Počas jedného kola sme boli veľmi silní, ale trochu rýchlosti nám chýbalo v pretekoch. Pred Rímom sme urobili niekoľko vylepšení a ak ich dokážeme implementovať do pretekov, tak je podľa mňa možné všetko. V čím viacerých pretekoch budeme súťažiť, tým lepšie pre náš tím. Každopádne, teším sa na čas strávený v aute. Je možné, že prvý deň neprebehne úplne hladko. Ak sa tak stane, tak sa víkend nekončí. Máme druhá šancu na dosiahnutie lepšieho výsledku. Nový okruh je rýchly a s hrboľatým povrchom predstavuje skutočnú výzvu. Keď sme sa pripravovali na Rím, hlavnú úlohu zohrávalo to, aby sme sa zoznámili s aktuálnym variantom trate a našli ideálne nastavenie pre prvé preteky. Vo Formule E máte veľmi málo času na zmenu nastavení počas pretekárskeho dňa. O to dôležitejšie je začať dobre hneď na začiatku.“

Alexander Sims, Mahindra, 13. miesto: „Stará trať bola veľmi fajn, ale táto vyzerá ešte pôsobivejšie, najmä kľukatá časť do kopca, ktorá je naozaj veľmi rýchla. V kvalifikačnom režime to z pohľadu jazdca môže byť úchvatné. To spoločne s množstvom technických častí by malo ponúknuť pekné preteky a príležitosti na predbiehanie. S energiou by to mohlo byť vcelku zložité, to je ale pre preteky veľmi dobré. Ťažko povedať, čo môžeme očakávať. Ale ak sa nám podarí získať poriadne body, tak to bude presne to, čo chceme v každých pretekoch tejto sezóny.“

Lucas di Grassi, Audi, 14. miesto: „Takmer úplne novým dizajnom pre Rím odviedla FIA a Formula E opäť dobrú prácu, vďaka čomu bude Formula E ešte vzrušujúcejšia. Nová verzia je fantastická. Má dlhšie a rýchlejšie rovinky a ponúka viac príležitostí na predbiehanie. Som si istý, že sa to fanúšikom bude páčiť, už sa neviem dočkať pretekov.“

PODCAST: Čaká nás dvojitá Rím E-Prix, Extreme E má za sebou bláznivú premiéru!

Stoffel Vandoorne, Mercedes, 15. miesto: „Do Ríma sa naozaj teším, pretože je to už dlhý čas, čo sme pretekali na ozajstnom mestskom okruhu. Mali sme tu Berlín a Rijád, ale tie ponúkli mierne iné charakteristiky ako ozajstný mestský okruh v Ríme. O to vzrušujúcejší je návrat na tento typ trate. K Rímu ma viažu skvelé spomienky, keďže som tam získal svoje prvé pódium vo Formule E. Je to jeden z mojich obľúbených okruhov. Podoba trate je tento rok trochu iná ako počas piatej sezóny. Je veľmi náročná s veľmi hrboľatým povrchom, ale o tom je Formula E. Musíte zvládnuť výzvy a náročné podmienky. To isté platí o formáte víkendu. Budú to dva veľmi rušné dni, kde tréningy, kvalifikácia a preteky prebehnú v jeden deň, v sobotu aj nedeľu.“

André Lotterer, Porsche, 16. miesto: „Je príjemné vrátiť sa na okruh, kde sa vám darilo. V Ríme som bol dvakrát na pódiu a raz som získal pole position. Uvidíme, či sa moje skúsenosti prejavia. Sú to prvé preteky v Ríme pre náš tím a budeme jazdiť na novej verzii trate. To je pre nás výhodné, pretože vďaka zmene je táto trať nová pre všetkých. Každý kilometer pretekov nás posúva vpred. Sú to dve šance na úspešné počínanie si. V Rijáde nešlo všetko hladko, ale bolo tak niekoľko pozitívnych vecí. V tréningoch sme boli vysoko, čo je vždy dobré znamenie. Máme solídny základ, na ktorom môžeme stavať. Dokončili sme prípravu na Rím a dúfam, že tím bude za tvrdú prácu patrične odmenený.“

Jake Dennis, BMW, 18. miesto: „Preteky v Ríme patria medzi tie najvzrušujúcejšie počas sezóny. Milujem to mesto, takže sa tam teším o to viac, že tam budeme pretekať. Nový okruh je veľmi technický a extrémne dlhý. Pre nás všetkých to bude nová výzva.“

Sébastien Buemi, Nissan, 19. miesto: „V Rijáde som mal trochu smoly a nedosiahol som výsledok, aký som chcel. Povedzme to tak, že som bol spokojný so svojou rýchlosťou a efektívnosťou nášho auta. V mojich posledných pretekoch v Ríme som skončil piaty a na trati som sa cítil dobre. Cez víkend chcem body a už sa teším, keď uvidím revidovaný okruh v Ríme.“

Mahindra musela Lynnovi pripraviť nové šasi, Brit ho otestuje až v Ríme

Norman Nato, Venturi, 20. miesto: „Na preteky v Ríme sa skutočne teším. Milujem mestské okruhy a myslím si, že nová konfigurácia trate má veľký potenciál. Harmonogram tohto víkendu je kompaktnejší ako ten rijádsky, čo je pre mňa, nováčika, dobré, pretože víkend bude plynulejší, najmä vďaka druhým pretekom. V otváracom podujatí sme videli, aké jemné rozdiely sú medzi tímami a pilotmi. Je to neuveriteľne tesné. Budem sa pokúšať nájsť limity, vďaka čomu sa budem môcť učiť ešte rýchlejšie.“

Nick Cassidy, Virgin, 21. miesto: „Keďže som nováčik, každá trať je pre mňa nová, ale z práce, ktorú som odviedol v simulátore, to vyzerá na zábavný okruh, na ktorý sa už veľmi teším. Osobne si myslím, že ak sú preteky blízko seba, je to výhoda, keďže vám to umožňuje okamžite aplikovať vedomosti z prvého dňa, bez ohľadu na to, či ide o nastavenie alebo stratégiu. Za normálnych okolností by ste museli čakať celý rok, aby ste opätovne vytvorili podobné podmienky.“

Maximilian Günther, BMW, 23. miesto: „Rím je vždy špeciálny. Tešíme sa na nový okruh, najdlhší v tomto kalendári. Po niekoľkých kolách v simulátore si myslím, že tento okruh ponúka všetko, čo potrebujete k tomu, aby ste za volantom zažili zábavu a dobrú pretekársku akciu. Nemôžeme byť pripravení lepšie a do dvojitých pretekov v Ríme vstúpime so skvelým tímovým duchom.“

Alex Lynn, Mahindra, 24. miesto: „Som super motivovaný. Tento rok to v Ríme bude skutočne zaujímavé, keďže je to vo veľkej miere nový okruh. Nejaký čas som strávil v simulátore s mojimi inžiniermi. Myslím si, že si okruh užijeme. Čaká nás veľmi technická trať, ktorá má naozaj úzke a kľukaté časti s množstvom pravouhlých zákrut a veľmi rýchlou sekciou. Som si istý, že výsledkom bude brilantná akcia, čím je Formula E známa. Úprimne verím, že máme konkurencieschopné auto, takže do Ríma ideme so sústredením na to, aby sme dosiahli čo najlepší možný víkend.“

Tagy:

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *