Rím: Piloti varujú pred štartovou rovinkou a poslednou šikanou

foto: Audi

Piloti vyjadrili po voľnom tréningu obavy súvisiace s traťou, ktorá zajtra privíta premiérovú Rím E-Prix. Najväčšie starosti robí jazdcom štartová rovinka a profil poslednej šikany. Taliansky okruh patrí k najdlhším v kalendári, obsahuje rôzne typy zákrut a nezvyčajne výrazne prevýšenia.

Obhajca titulu Lucas di Grassi z Audi si myslí, že najväčší problém predstavuje prvá zákruta, úzka vlásenka, ktorá by mohla priniesť problémy v úvodnom kole. „Jediná vec, s ktorou nesúhlasím a ktorá sa mi nepáči, je štartový rošt. Je mnoho širokých miest, kde by mohol byť umiestnený. Teraz sa nachádza na veľmi úzkom mieste s vlásenkou. Nikdy nie je úplne dobré začať vlásenkou. Po druhej zákrute nasledujú veľmi široké miesta, kde by sme mohli štartovať. Zvyšok trate je v poriadku,“ dodal Brazílčan pre e-racing365.

S di Grassim súhlasí aj pilot Renaultu Nicolas Prost. „V New Yorku sme videli, že keď je súčasťou trate naozaj úzka vlásenka, tak je to problém. Tu je navyše v jej okolí k dispozícii ešte menej miesta. Ak by vedeli umiestniť štart do 90-stupňovej zákruty, tak by to bolo lepšie.“

Skúsenosťami ošľahaný Nick Heidfeld na Mahindre má na celú záležitosť odlišný názor. Nemec navyše navrhuje, aby boli do prostredia štartu umiestnené extra štartovacie svetlá. „Po každom štarte je prvá zákruta problémom. Je úplne jedno, aká tá zákruta je. Myslím si, že by tam mali byť umiestnené svetlá navyše, pretože nie každý vzadu by mohol evidovať, že je odštartované.“

Odlišné pohľady

Jedným z najväčších strašiakov okruhu je posledná šikana, ktorá je podľa pretekárov príliš úzka. „Nepáči sa mi, ale môžete sa so mnou hádať, že je tesná pre každého. Je to súčasť pretekov v mestách. Musíte prijať kompromisy. Nepáči sa mi len to, keď sú potrebné kompromisy bez dôvodu – ako v prípade štartového roštu. Inak je všetko v poriadku,“ dodáva di Grassi.

Podľa Heidfelda by to však nemuselo byť až také zlé. „Vyzerá veľmi tesne, ale v simulátore to bolo v poriadku. Musíme si počkať na prvú jazdu. Pri prechádzke po trati to vyzerá tesne, ale nie smiešne. Je to pravdepodobne fajn,“ myslí si nemecký pretekár.

„Je to naozaj dobrá trať,“ doplnil Prost. „Trochu mi pripomína Montreal. Je tu len jedna šikana, ktorá vyzerá náročne, ale zvyšok sa mi veľmi páči. Myslím si, že výzvou bude štvrtá zákruta a brzdenie do piatej.“