ROZHOVOR: Chcem pokračovať v Amline, povedal da Costa.

Pilot tímu Amlin Aguri António Félix da Costa pred niekoľkými dňami vyjadril poľutovanie nad svojou neúčasťou na finálových „dvojpretekoch“ v Londýne, ktoré uzavrú premiérovú sezónu Formuly E. Portugalský pretekár účinkuje vo viacerých sériách a preto zažíva rušný rok.

António Félix da Costa v Miami„Som súčasťou troch projektov a je ťažké sa jednoznačne rozhodnúť pre niektorý z nich,“ povedal da Costa pre nemecký e-formel.de. V tejto chvíli môžem povedať, že mojím hlavným cieľom a predmetom koncentrácie je DTM. Jazdím za BMW a som rád, že môžem byť jeho súčasťou. Cítiť tam históriu a veľké dedičstvo. Som veľmi hrdý a motivovaný tým, že som súčasťou tohto tímu. Formula E je pre každého novou kapitolou, pre jazdcov, tímy, ale aj pre organizátorov. Táto séria neustále rastie a je pekné byť jej súčasťou. V tejto chvíli je krivka učenia sa veľmi výrazná, je to pre každého masívny krok vpred. Okrem toho spolupracujem s tímom F1, ktorý získal štyri majstrovské tituly po sebe. To je pre mňa takisto veľmi významné, pretože som súčasťou procesu, pri ktorom sa vyvíja monopost.“

Viacero sérií naraz

Pilot stajne Amlin Aguri považuje všetky série, v ktorých je zaangažovaný, za zaujímavé a zábavné. „Všetky vozidlá ponúkajú istú zábavu. Monopost Formuly E je v podstate novým autom a odlišuje sa od všetkého ostatného už len preto, že je elektrické. Ovláda sa ťažko, je nepredvídateľné. Auto je nové, elektrické, vždy sa stane niečo iné. Momentálne nie je príliš rýchle, ale verím, že v priebehu štyroch, piatich, šiestich rokov bude dostatočne rýchle. V DTM zažívam v aute množstvo zábavy. Súťaženie je veľmi tesné. Je to o inžinieringu, ktorý je na vysokej úrovni. Vďaka stajni si každé kolo v aute užívam.“

António Féôix da CostaDa Costa sa pre nemecký portál vyjadril aj k svojej absencii vo finále elektrického šampionátu v Londýne: „Až tak ma to netrápi. Formula E je pre mňa projekt, ktorý ešte len štartuje. Dúfam, že jeho súčasťou budem aj v druhej sezóne. Už som vynechal prvé preteky. Verím, že tím sa počas aktuálnej sezóny mnohým veciam priučí a že to budeme môcť v druhom ročníku patrične využiť. Tím sa počas každého víkendu výrazne zlepšuje. Počas každého víkendu chceme víťaziť a dosahovať čo najlepšie možné výsledky. Myslím si, že momentálne sa približujeme k najrýchlejším autám šampionátu. Samozrejme, je to škoda, že vynechám Londýn a to najmä preto, že ide o dvojité preteky, v ktorých pôjde o dvojnásobnú porciu bodov. Avšak DTM a Norisring sú niečím špeciálnym. Je to miesto, kde musím podať dobrý výkon, pretože minulý rok to boli moje najhoršie preteky. Poučili sme sa z toho a pokúsime sa postaviť na špicu.“

Uvidíme da Costu v Berlíne?

Nemecký e-formel.de nezabudol ani na svoju domácu ePrix v Berlíne, kde by sa mal da Costa takisto predstaviť. „V Nemecku som veľmi rád, pretože som si tam vybudoval dobré meno a vždy je pre mňa špeciálne jazdiť v Nemecku. Jazdím za značku BMW, čo je takisto dôležité. Myslím si, že podujatie Formuly E navštívi množstvo ľudí, takže naozaj chcem dosiahnuť dobrý výsledok. Formula E je úplne odlišnou sériou a preto si myslím, že príde veľa ľudí.“

António Félix da Costa dostal aj dve otázky od fanúšikov. Prvá sa týkala jeho budúcnosti vo Formule E. Uvidíme ho aj v tíme Amlin Aguri aj počas nasledujúcej sezóny alebo sú aj iné možnosti? „Mám šťastie, že sa mi ozvali rozličné tímy z paddocku a to je vždy príjemné. Myslím si však, že s Amlinom budeme rokovať o druhej sezóne a rád by som s nimi pokračoval. Je to tím, ktorý mi dal šancu a verím, že sa čoskoro dohodneme.“

António Félix da Costa v Buenos AiresDruhá otázka od fanúšikov smerovala k prioritám da Costu. Je to Formula E alebo DTM? „Myslím si, že v tejto chvíli je to DTM. Je to totiž projekt, v ktorom som začal ešte pred Formulou E. Je to projekt, ktorému sa počas svojej kariéry chcem venovať. Ale uvidíme, pretože Formula E rastie a dúfam, že na budúci rok nebudem mať kolízie týkajúce sa termínov. V takomto prípade by mohla byť moja priorita rozdelená rovným dielom na obe strany.“

Novinkou pohonné jednotky

Počas nasledujúceho ročníka budú môcť tímy vyvíjať vlastné pohonné jednotky, čo by mohlo priniesť isté zmeny vo výkonnostnej hierarchii. „Ak tímy odvedú dobrú prácu, tak uvidíme rozdiely medzi dobrými a zlými stajňami. Na druhej strane, je to však aj veľmi nebezpečné, pretože sa každý náhli v snahe získať nové diely a problémom môže byť spoľahlivosť. Pravidlá však zatiaľ nie sú úplne jasné a nikto v skutočnosti nevie, čo sa bude diať. Som si však istý, že ponúkneme dobré preteky.“

Už počas budúceho víkendu sa jazdci predstavia v Monaku a každý z jazdcov sa na ePrix pripravuje inak. „Máme šťastie, že sme si ho mohli vyskúšať prostredníctvom simulátora, vďaka čomu sme si mohli otestovať pocity a dojmy z trate. Takisto pracujeme na zhromažďovaní dát prostredníctvom údajov z Formuly 1. Myslím si, že ďalší krok vpred môžeme dosiahnuť v oblasti nastavenia auta.“

Bleskové kolo

Da Costa dostal desať otázok, na ktoré mal odpovedať jednoslovne:

Pláž alebo hory?

„Pláž.“

Autobus alebo vlak?

„Vlak.“

iTunes alebo CD?

„iTunes.“

Motokáry alebo motokros?

„V zime motokros.“

 ePrix alebo Grand Prix?

„Grand Prix.“

Long Beach alebo Monako?

„Monako.“

Modrá alebo červená farby?

„Červená.“

Číslo 13 alebo 55?

„13.“

Smartfón alebo tablet?

„Smartfón.“

FanBoost alebo Twitter?

„FanBoost.“

Zdroj: e-formel.de, FIA

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *