ROZHOVOR: Prvá sezóna bola fantastická, tvrdí Alejandro Agag

Londýnske strhujúce finále počas minulého mesiaca uzavrelo premiérový ročník Formuly E. Tím vedený Alejandrom Agagom s podporou prezidenta Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) Jeana Todta pracoval tri a pol roka na zrealizovaní vytúženého sna, ktorým bola elektrická séria. Oficiálna stránka šampionátu fiaformulae.com vyspovedala šéfa súťaže Alejandra Agaga.

Alejandro, prvá sezóna Formuly E mala fantastický úspech. Si hrdý na to, čo si FIA a ty spoločne dosiahli?

Alejandro Agag a Emerson Fittipaldi - LondýnAlejandro Agag: „Samozrejme, že áno. Som hrdý na všetkých, ktorí sa o to pričinili. Ukončiť sezónu takými dvomi strhujúcimi pretekmi, je to fantastické. Ak by sme mali napísať scenár prvej sezóny, nenapísali by sme lepší. Od nehody v poslednom kole pekinských pretekoch až do posledného kola posledných pretekov sme tu mali neustálu drámu. Vďaka tomu sme zažili neuveriteľnú sezónu, ktorá bola jedinečná. Samozrejme, Formula E splnila veľký cieľ, ktorým bolo priblíženie elektrických vozidiel ľuďom a zlepšenie prístupnosti. Stále nás čaká veľa práce, ale myslím si, že úvodná sezóna bola skvelá, misia je splnená.“

Musíš mať množstvo skvelých spomienok z prvej edície FE. Na čo spomínaš najradšej?

AA: „Pre mňa to bol štart v Pekingu. Tých desať sekúnd, keď všetky autá stáli na štarte a čakali na zelenú. Ten moment reprezentoval začiatok všetkého. Niekoľko mesiacov predtým sme vôbec nevedeli, ako budú fungovať autá. Vidieť ich spoločne s fanúšikmi, jazdcami, tímami, to bol pre mňa a ostatných veľký moment.“

Obzrime sa späť, čo bolo kľúčom k úspechu Formuly E?

AA: „Je to jednoduché, je to niečo nové, čo do motoršportu prináša nové vízie. Ľudia sú zvedaví, sme vo svete, ktorý sa neustále mení. Predvádzame novú technológiu a nové cesty k zábave. Myslím si, že Formule E sa to podarilo aj preto, že sme jazdili v mestách. Neznamená to však neustále pretekanie sa na uliciach, pretože v Berlíne sme boli na letisku. Kľúčom je však to, že sme v meste a to, že chceme priniesť preteky bližšie k ľuďom. Chceme ukázať, že elektromobily sú pre mestá dôležité. Je to súčasťou našej DNA.“

Ako sa séria vyvíjala od prvých po posledné preteky?

Princ Albert II. a Alejandro AgagAA: „Je to niečo ako rast dieťaťa. V Pekingu sme sa učili chodiť a v skutočnosti sme nevedeli, čo sa naozaj udeje, nie len my promótori ale takisto aj tímy a piloti. Nevedeli ako by mohli autá reagovať a aký je plán pretekov. Postupne sme sa všetci učili čoraz viac. Londýn bol vyjadrením celého poznania a skúseností. Mohli ste to vidieť na tímovom plánovaní batériovej stratégie. Bola tu jasná krivka učenia sa, ktorej výsledok sme videli v Londýne.“

Od začiatku sa séria zamerala predovšetkým na mladšie generácie fanúšikov. Očakávali ste, že bude prijatá takto pozitívne?

AA: „Vždy sme dúfali, že to tak bude, najmä však pri mladých fanúšikoch sme nevedeli, čo máme čakať. Myslím si, že kľúčová bola hlasitosť vozidiel, ktorá nezaujala iba najmladších fanúšikov, ale celkovo rodiny s malými deťmi. Pamätám si, že som videl štvorročné a päťročné deti. Sledovali autá a boli fascinované zvukom, čo bolo skvelé. Samozrejme, že potrebujeme aj naďalej pracovať na tom, aby bola séria celkovo atraktívnejšia, čo nie je vždy jednoduché.“

Len pred niekoľkými dňami sme mali možnosť nazrieť do provizórneho kalendára. Novinkou je Paríž a ešte jedno, zatiaľ neznáme mesto. Čo ďalšie nám môžeš prezradiť?

Alejandro Agag v Long BeachAA: „Je skvelé, že budeme v Paríži. Je to skvelé miesto a kultové prostredie. Keby sme neboli elektrickou sériou, tak by sme sa tam nemohli pretekať. Je to veľký úspech. Sme veľmi radi. V súčasnosti sa venujeme kalendáru pre tretiu sezónu a stretávame sa so zástupcami potenciálnych miest.“

Pravidlá sú pre druhú sezónu zmenené. Tímy môžu pripravovať monopost svojpomocne, čo môže mať výrazný dopad na celý šampionát. Na čo vlastne stajne pracujú?

AA: „Technológia zostáva srdcom Formuly E. Chceme prispieť k lepšej technológii elektrických vozidiel. To, že budeme mať v druhej sezóne osem odlišných pohonných jednotiek, je fantastické. Tímy musia tvrdo pracovať. Všetci tvrdia, že autá budú o poznanie rýchlejšie než v prvej sezóne. Odlišný bude aj zvuk každého monopostu.“

Čo môžu fanúšikovia očakávať v druhej sezóne?

AA: „Fanúšikovia môžu očakávať ďalšiu skvelú sezónu s odlišnými technológiami a následnými nepredvídateľnými vecami. Chceme, aby bol FanBoost integrovaný do pretekov, bolo by to otvorenejšie a flexibilnejšie.“

Zdroj: FIA

 

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *