Šampión Vergne sa dostal do Formuly E aj vďaka drogovému škandálu svojho krajana

Jean-Éric Vergne
foto: DS TECHEETAH

Jean-Éric Vergne je úradujúcim dvojnásobným šampiónom Formuly E, ktorý momentálne pôsobí v tíme DS Techeetah. Francúz sa do elektrického šampionátu dostal kuriózne po drogovom škandále jeho krajana, Francka Montagnyho. O zaujímavých súvislostiach informuje The-Race.com.

Stajňa Andretti mala na začiatku premiérovej sezóny Formuly E množstvo problémov a bola výrazne nestabilná. Už v druhých pretekoch sa o škandál postaral Montagny, ktorý po pódiu z Pekingu zlyhal v malajzijskej Putrajayi, kde bol diskvalifikovaný. Až neskôr prezradil 42-ročný, dnes už bývalý pilot, že za jeho diskvalifikáciou, odchodom z Formuly E a koncom kariéry stál pozitívny drogový test.

Šéf tímu Roger Griffiths musel na celú situáciu reagovať a Vergne bol v tom čase voľný. Francúzov manažér Julian Jakobi si spomína na to, ako predostrel ponuku svojmu klientovi. „Jednoducho som mu zavolal a poslal som ho do Punty del Este. V tom čase na tom nebol veľmi dobre. Nevedel, čo je Formula E, ale dohodol som mu jazdu. Získal pole position a od tej chvíle si vybudoval skvelú kariéru.“

Jean-Éric Vergne
Foto: Formula E

„Vergne nemal príležitosť ani na prácu v simulátore, keďže do Južnej Ameriky si prišiel po krst ohňom,“ spomína Griffiths. „Našťastie, jeden z našich ľudí bol veľmi dobrý v úprave sedadiel. Vyrovnal sa profesionálnym spoločnostiam, takže sme to riešili okamžite a napokon sa nám to podarilo.“

Vergnova premiéra vo Formule E bola nesmierne hektická. „Bol som trochu skeptický, pretože som nemal absolútne žiadnu prípravu. Skutočne som sa po mojich dňoch v F1 cítil, ako keby som sa rútil do pasce. Musel som odísť aj napriek tomu, že som sezónu ukončil dobre, s množstvom získaných bodov. Každý vravel, že by som nemal opustiť tím, keďže som prekonal môjho tímového kolegu.“

„Okamžite nato som však stretol skvelých ľudí z Andretti a moje zmýšľanie sa zmenilo. Nemal som čo stratiť. Robil som, čo som mohol. Všetky oči boli na mne, pretože som bol ten, kto sem prišiel priamo z Formuly 1,“ spomína 30-ročný rodák z Pontoise.

Vergne ako tretí prekonal hranicu 600 bodov, celkovým lídrom je di Grassi

Začiatočnícke chyby

Ako spomína šéf vtedajšieho tímu Andretti, Roger Griffiths, ani taký talent ako Vergne sa nevyhol chybám. „Nikdy predtým v takom aute nejazdil, ale prekonal to veľmi rýchlo. V prvom tréningu prešiel boxovou uličkou a povedal, že sa mu zdalo, ako keby jeho auto v porovnaní s ostatnými stratilo výkon. Keď sme dostali auto do garáže, tak sme zistili, že jazdil celý čas v režime shakedownu, ktorý ponúkal iba 110 namiesto 150 kW.

V uruguajskej kvalifikácii to však bolo o niečom úplne inom, pretože po nevydarenom tréningu získal prvé miesto na štarte. „Pamätám si to, ako keby to bolo len včera,“ spomína Vergne. „Michael Andretti prišiel za mnou pred kvalifikáciou a povedal mi – ak sa dostaneš do prvej desiatky, podpíšem s tebou zmluvu do konca sezóny.“

V premiérovej sezóne dosiahol najlepší výsledok v americkom Long Beach, kde skončil druhý a svoje druhé pódium vybojoval v Londýne vďaka tretiemu miestu. „Mal som dobrý pocit z toho, že som si mohol preteky užívať aj v inej sérii, ktorá v tom čase nebola až taká známa. Mohol som sa niečomu tešiť aj mimo F1,“ dodal dvojnásobný šampión Formuly E.

Jean-Éric Vergne
Foto: Formula E

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *