Šéf NIO 333 zostáva po úspechu v Rijáde nohami pevne na zemi

Christian Silk
foto: NIO 333

Tím NIO 333 má za sebou veľmi pozitívny vstup do novej sezóny, ktorý neprekvapil len fanúšikov, ale aj súperov a samotný tím.

Oliver Turvey pretrhol viac ako rok a pol trvajúce čakanie tímu na body a v priebežnom poradí mu patrí dvanáste miesto. Tom Blomqvist síce nebodoval, ale takisto naznačil veľký potenciál. Po tom, čo The Race priniesol rozhovor so šéfom tímu Christianom Silkom, vydal aj samotný tím relatívne obsiahli rozhovor s prvým mužom britsko-čínskej stajne. Prinášame vám ho v plnom znení:

Ktoré zmeny v tíme považujete za najvýraznejšie?

CS: „Myslím si, že tím NIO bol vždy veľmi silný v oblasti inžinierskej základne, čo by ste od profesionálneho pretekárskeho tímu očakávali. Žiaľ, počas rokov bolo prijatých niekoľko zlých rozhodnutí v oblasti pohonnej jednotky a kontrolných systémov. V tomto šampionáte dominujú práve tieto systémy. Tieto rozhodnutia nám veľmi ublížili.

V šiestej sezóne to pre 333 Racing bol hlavne prechodový rok. Skúšali sme sa dostať zo spomínaných bodov v čo najkratšom čase. Bolo to najmä o tom, aby auto, ktoré sme postavili na štartový rošt, bolo bezpečné a spoľahlivé, pričom sme vývojom a zlepšovaním jeho výkonu nestratili veľa času. Pre siedmu sezónu sme mali ďalší rok na vývoj našich systémov a to sa začína ukazovať zlepšeným výkonom. Každopádne, vieme, že nás stále čaká cesta. Ako tím máme množstvo skúseností a verím, že vieme, čo je potrebné. Stále však trochu trpíme následkami predchádzajúcich sezón.

Okrem zmien v hardvéri sú tu aj zmeny personálne. Niektoré vznikli kvôli prirodzenému škrtaniu a niektoré kvôli zmenám situácie v tíme. Ponechali sme si silnú inžiniersku chrbticu, ale takisto sa nám podarilo posilniť v ostatných kľúčových oblastiach. Pre mňa je veľmi dôležité, aby sme v tíme podporovali atmosféru, ktorú si ľudia užívajú a vďaka ktorej môžu zo seba dostať to najlepšie. Sústredíme sa na to, aby boli naši jazdci psychicky v pohode, ale celý tím musí byť mentálne a fyzicky v najlepšej možnej forme.

Tím NIO 333 prekonal dlhočizné čakanie na body, je za tým zmena vedenia?

Ako tím sa musíme navzájom podporovať, keď sú veci náročné, a gratulovať si, keď to ide výborne. Ako sa hovorí, ak prežijete ťažké časy, posilní vás to. Ak je to náš prípad, tak by sme mali byť najsilnejším tímom zo všetkých! Nie som taký arogantný, aby som povedal (aj keď tomu ako šéf tímu verím), ale poviem to, že sme malá, veľmi pevne zviazaná jednotka, kde každý každého rešpektuje a poháňa k úspechom. V Diriyah za mnou prišlo viacero členov tímu, ktorí povedali, ako veľmi si užívajú prácu v tíme a práve na toto sa teším. Tím, kde zo seba dokážu všetci vydať maximum, pretože si to užívajú a chcú to. Takto prilákame najlepších ľudí.“

 

V čom sa najviac líši tohtoročné od minuloročného auta?

CS: „Bolo jasné, že autu chýbal výkon a práve na tieto oblasti sme sa koncentrovali. Vzhľadom na to, čo sa udialo v šiestej sezóne, sme museli dokončiť dvojročný vývoj za jediný rok. Samozrejme, pre malý tím je to veľmi náročná úloha, ale dosiahli sme veľmi výrazný skok vpred a plynutím sezóny to bude takto pokračovať.

Motošport vás naučí, že nič nie je isté, takže aj keď vieme, na čo sa zameriavame, môže sa to v prípade potreby meniť. Ak to bude nutné, počas vývoja auta môžeme presúvať aj zdroje. Na to, aby bol človek v motošporte úspešný, musí mať zvládnuté všetky oblasti a na to sa, samozrejme, sústredíme.“

Aby sme mohli pokračovať vo vývoji auta, pracujeme s novými partnermi, ktorí nám nepriniesli len zdroje, ale aj čerstvé zmýšľanie. Výsledkom toho je fakt, že sme vyvinuli vlastnú pohonnú jednotku. Viac detailov prezradíme počas nadchádzajúcich týždňov. Takisto sme rozšírili náš vzťah s Gusto Engineering. Aj keď zrejme Gusto nie je v Európe veľmi známou značkou, v Ázii ich dobre poznajú a určite nám pomôžu pri dosahovaní našich cieľov. Sú súčasťou nášho projektového manažmentu a technickej výmeny medzi Čínou a tímom v Spojenom kráľovstve.“

Tom Blomqvist
foto: Formula E

Aké sú ciele tímu v siedmej sezóne?

CS: „Chceme pravidelne bodovať, to je jasné. A veľmi úzko spolupracujeme s Li Sheng Racing, ktorý riadi strategické rozhodnutia tímu. Naše výsledky v prvých dvoch pretekoch boli dobré, ale túto formu si potrebujeme preniesť aj do zvyšku sezóny. Nemyslím si, že nášmu autu vyhovoval okruh v Diriyah, hoci je to brilantné. Preto dúfam, že si dokážeme udržať, alebo dokonca zlepšiť, úroveň nášho výkonu na typickejších okruhoch z pohľadu Formuly E. Musíme byť konzistentní, z našich áut potrebujeme dostať maximum a musíme byť pripravení útočiť, keď sa ostatné tímy dostanú do problémov. Možno to neznie pekne, ale také je pretekanie!“

 

Ako sa tím cíti po prvých dvoch pretekoch sezóny?

CS: „Výsledky v Diriyah sú potvrdením tvrdej práce zo strany všetkých v tíme. Motošport si chceme užívať a je to určite jednoduchšie, keď sa tímu darí. Rád by som povedal, že sme na dobrodružnej ceste a ešte sme ju len začali. Stále nás čaká dlhá púť. Nikto v tíme si v tomto smere nerobí ilúzie, ale aspoň vieme, že ideme správnym smerom. Čaká nás veľa práce a budeme v nej pokračovať, učiť sa, vyvíjať a eventuálne sa hýbať vpred.“

Ako to ide jazdeckej dvojici Oliver Turvey – Tom Blomqvist?

CS: „Pred začiatkom sezóny som spomenul, akú vysokú mienku mám o našej dvojici. V Diriyah pracovali ako tím. Môj pocit, že máme jednu z najsilnejších dvojíc vo Formule E, sa len posilnil.

Oliver Turvey
foto: Formula E

Oliverovo tempo v kvalifikácii je legendárne a je zrejmé, že zo svojich schopností dostať z auta maximum, keď o niečo naozaj ide, nestratil vôbec nič. Od testov to vyzeralo tak, že Tom by sa Oliverovi mohol vyrovnať, ale nikdy neviete, ako to bude, keď príde tlak a jazdec má len jednu šancu. Z prvých dvoch dní je jasné, že Tom je v kvalifikácii rovnako rýchly ako Oliver, takže to bude zaujímavá sezóna.

Pokiaľ ide o pretekárske tempo a umenie, občas sa môže stať, že ak jazdec nebojuje blízko čela, stratí svoj náskok. Musím povedať, že Oliverov výkon počas oboch pretekov bol aj napriek extrémnemu tlaku ukážkový. Myslel som si, že puknem. V prvých pretekoch Tom doplatil na technický problém. V druhých bol hneď za Oliverom a pretekal skutočne dobre, keď ho zrazu nabrala zblúdila mašina. Nemohol robiť prakticky nič. Som si istý, že to cítim rovnako ako Tom, keď poviem, že naňho čaká nedokončená práca.“

Do pretekov v Ríme zostáva necelý mesiac. Ako vyplnia tento čas jazdci a tím?

CS: „Myslím si, že všetkých trochu prekvapilo, aké únavné boli prvé dva dni. Dvojité preteky sú zakaždým stresujúce, ale v aktuálnych podmienkach je tu extra stres. Každopádne, času nie je veľa. Inžinieri a jazdci preberali veci súvisiace s pretekmi a prechádzali si to, čo sa naučili. Budeme mať rušno v simulátore a máme zarezervované testovacie dni. Pri pohľade na kalendár je zrejmé, že je to najväčšia pauza, takže z nášho výkonu musíme v tomto období vyťažiť maximum. Potom to už bude tesné a rýchle. Budeme mať veľmi málo času na reakciu. Musíme nasadiť maximálny útok.“

Formula E predstavila dlhší a rýchlejší okruh pre preteky v Ríme

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *