Slovná prestrelka medzi di Grassim a Frijnsom mala dohru na Twitteri

Lucas di Grassi
foto: © FIA Formula E

Premiérová San-ja E-Prix priniesla množstvo rušných momentov. Jeden z nich sa odohral v predposlednom kole, keď do Lucasa di Grassiho na Audi narazil zozadu Robin Frijns zo zákazníckeho Virginu. Tretím mužom do partie bol Sébastien Buemi na Nissane.

Už po pretekoch si di Grassi a Frijns adresovali niekoľko tvrdších slov. Brazílčan obvinil Holanďana, že doňho vrazil. Frijns sa však bránil s tým, že on bol už iba pasažierom v aute, do ktorého ešte predtým vrazil Buemi na Nissane.

Pozrite si inkriminovaný moment:

Niekoľko dní po pretekoch vášne opäť vzplanuli a na Twitteri prebehla zaujímavá slovná prestrelka, do ktorej sa okrem di Grassiho a Frijnsa zapojil aj da Costa.

Vybrali sme pre vás to podstatné:

di Grassi: „Len, aby bolo jasné, že tresty vo Formule E momentálne nie sú férové. Buemi bol ôsmy, kolidoval s Frijnsom a obaja ma vyradili z pretekov. Buemi skončil šiesty, dostal desaťsekundový trest, po ktorom skončil ôsmy a získal štyri body. Frijs nedostal žiadny trest za to, že počas brzdenia menil smer. Buemi mal dostať tvrdší trest, aby nezískal body.“

Frijns: „Ako ma môžeš obviniť z toho, že som menil smer počas brzdenia, keď nedokážeš ani napísať moje meno správne?“ (di Grassi vo svojom tweete napísal Frijs)

di Grassi: „Buemi mi viackrát povedal, že si to bol ty. Bude lepšie, keď mu zavoláš. Dáta a videá ukazujú, že je to tak. Každopádne, zmena smeru počas brzdenia by nemala byť povolená za nijakých podmienok. Je jasné, že si tak spravil a nie si sám.“

Na to sa na stranu di Grassiho pripojil aj António Félix da Costa z BMW, ktorý napísal: „Sims dostal 30-sekundovú penalizáciu v Čile, kde kontakt potvrdený nebol. Mortara skončil nakoniec štvrtý. Lotterer vyradil JEVa a mňa z pretekov v Santiagu a nedostal žiadny trest. JEV prekročil rýchlosť počas fázy FCY, dostal peňažný trest, nie časový. Nič proti týmto jazdcom. Chcem len, aby to bolo rovnaké pre všetkých.“

Je určite pravdou, že udeľovanie trestov a penalizácii nie je najsilnejšou stránkou Formuly E. Bolo viacero prípadov, keď boli rozhodnutia komisárov prinajmenšom diskutabilné.