Spark testoval nové brzdy pre Formulu E

brzdySpoločnosť Spark Racing Technology (SRT) testovala počas troch dní na okruhu vo francúzskom Magny-Cours nové brzdové systémy na monoposte Spark-Renault SRT_01E. Cieľom bolo zlepšiť brzdový balík pre šampionát Formula E. Pretekár série WTCC Grégoire Demoustier sa preháňal v elektrickom monoposte na klubovej verzii okruhu. Pracovníci SRT spolupracovali s partnermi z Williams Advanced Engineering pri manažovaní batérie. K nim sa pripojila britská firma Alcon špecializujúca sa na pretekárske brzdy a spojky, a rovnako tak aj dodávateľ pre F1 Carbone Industrie.

„Približne v polovici sezóny sme dostali odozvu od tímov Formuly E, ktoré by chceli viac konzistentné brzdové systéme,“ povedal technický riaditeľ SRT Théophile Gouzin, ktorý následne dodal: „Karbónové disky sú citlivé na teplotu, takže pilot sa môže s brzdami občas trápiť. Záleží to od trate a počasia. Predtým sme testovali viacero rozličných systémov a nových dielov. Snažili sme sa zdokonaliť oblasť teploty diskov a zdokonaliť celkový balík. Možnože sme našli riešenie a tešíme sa na to, ako ho budú využívať tímy počas pretekov.“

Bývalý pilot F1 a víťaz Veľkej ceny Monaka v roku 1996 Olivier Panis si takisto premiérovo vyskúšal monopost Spark-Renault SRT_01E na okruhu Magny-Cours. Francúz si pochvaľoval najmä celkovú ovládateľnosť a úroveň výkonu.

„Prvýkrát som sedel za volantom elektrického jednosedadlového monopostu. Musím sa priznať, že spočiatku som bol trochu skeptický, ale napokon aj príjemne prekvapený,“ povedal Panis. „Naozaj môžete cítiť potenciál vozidla. Je to pocit ako v pretekárskej mašine, najmä vďaka jej vysokovýkonným karbónovým brzdám a správnej prevodovke. Motor je veľmi dobrý a lineárny. Zvuk nie je v skutočnosti taký znepokojujúci. Zdá sa, že auto aj šampionát Formula E majú pred sebou sľubnú budúcnosť.“

Zdroj: Spark Racing Technology, Foto: Rémi Blomme

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *